Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-07-26, 20:16
  #73
Medlem
bristpafantasis avatar
Varför är det här ens en nyhet? Vem fan bryr sig om vad några krävande och bortskämda dagdrivare tycker? Ännu ett uppenbart försök att utmåla flyktingarna som kränkta, utsatta och hårt arbetande offer som bara vill att svenska samhället skall bevilja dem ett par dagars ledighet så att de kan få lite sovmorgon efter alla hårda år de slitit i våra svenska gruvor, det är iallafall det intryck man får.

Seriöst, hur jävla omotiverade är dessa människor egentligen? Mycket har man sett och hört om de svenska socialfallen som tror att barnafödande är var pars rätt oavsett om man kan försörja dessa själv eller inte, men dessa framstår ju för fan som riktigt driftiga i jämförelse med vissa av våra flyktingar! De får väl skaffa ett sommarjobb som alla andra som vill ha lite extra pengar i fickan! Varför gör man folk som gör precis samma saker som alla andra svenskar till några slags martyrer? Det är inte 12-timmarsdagar i gruvan, ett halvår på sjön eller medicinska försök de utsätts för, det är ett par timmars läxläsning för i helvete!
Citera
2016-07-26, 20:48
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Den främsta anledningen till varför jag ifrågasätter att dessa studerande herrar ska ha rätt till betalt sommarlov från sina studier är att jag under mina fem år på universitet inte hade något betalt sommarlov. Jag sommarjobbade inom vården alternativt levde på sparade pengar.


Hur ställer du dig till oss stockholmare som ifrågasätter männen på bilden och deras krav på betalt sommarlov? Inser du hur fördomsfull du framstår?

Svensk avundsjuka alltså... Du var tvungen att jobba, du hade inte rätt till ledighet... Du hade inte råd och därför anser du att andra inte ska ha rätt till betald ledighet, ty folk som pluggar sfi lär ju ha lätt att få jobb... Istället för att inse att studerande är ett jobb i sig...

Vi stockholmare med åtminstone gymnasieutbildning ifrågasätter ingen på grund av en bild... Vi kikar lite lätt över axeln på vår utbildning och känner skuld över att pappa betalar vår ledighet.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback