Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-05, 15:52
  #13
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Kanske ot men varför är det inte en enda kvinna på bilden?
Ren spekulation förvisso, men jag misstänker att damerna är mammalediga. De föder ju barn på barn.
Citera
2016-07-05, 16:01
  #14
Avstängd
Givetvis ska de få unna sig ett litet sommarlov, kvalitetstid med familjen kan rent av förbättra studieresultatet.
Citera
2016-07-05, 16:02
  #15
Medlem
Noterar också att bara fyra av männen har väska på sig. Var är SFI-böckerna, om det ens finns några? Man kan ju inte tvinga någon att betala för studentlitteratur, men hur har dessa flitiga studenter (ja, de klagar ju att de faktiskt inte får ledigt då de varit så duktiga), inte har ens väskor på sig? Böcker? Papper? Eller är de tom lediga?!

Studera nytt språk utan anteckningar, och böcker, är ganska fantastiskt! De bara tar åt sig som svampar, eller? Ingenjörsmaterial, verkligen!

Grattis Sverige!
Citera
2016-07-05, 16:08
  #16
Medlem
Inte för att jag har något större förtroende för männen i fråga, men just gällande väskfrågan kan det ju faktiskt vara så att man lämnat väskorna någonstans medan man ställt upp sig för att bli fotade.
Citera
2016-07-05, 16:13
  #17
Medlem
Kalle81s avatar
Vad är det för problem hos politikerna riksdagen har sommarlov till September??? och så vill de ödelägga sommarlovet för stackars barn som man själv tvingat hit?

Hur dum i huvudet kan man vara; ska detta tillsammans med "enkla jobb" få ordning på landet.

Det sitter 349 personer i riksdagen (trots att EU tog över större delen av jobbet för 20 år sen) nu med fullt betalt SOMMARLOV till september, man kostar på sig KALAS-resa till Gotland, det här är det värsta jag sett under mina år som läkare och kollegorna håller med mig så att det kokar i operationssalarna just nu
Citera
2016-07-05, 16:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Inte för att jag har något större förtroende för männen i fråga, men just gällande väskfrågan kan det ju faktiskt vara så att man lämnat väskorna någonstans medan man ställt upp sig för att bli fotade.

Ser ut som en förmodad taharrush mobb, än som grupp av flitiga studenter. Bra jobb av fotografen i fråga.
__________________
Senast redigerad av arr 2016-07-05 kl. 16:19.
Citera
2016-07-05, 16:34
  #19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Usch de ser ju arga ut och som om de är redo att springa emot en och slåss

Minuten efteråt kanske fotografen fick fly för sitt liv med gubbarna efter sig


I vart fall så har detta med kortare sommarlov diskuterats tidigare och då med motiveringen att ungarna inte har något att göra utan bara ställer till bus och rackartyg i slutet av sommaren.

Troligen kommer man med hjälp av argumentet att de nyanlända inte får så långt sommarlov att förkorta sommarlovet för alla med någon månad eller så. Mitt tips är att framtidens sommarlov kommer att vara bara under juli månad och gälla alla studenter.
Citera
2016-07-05, 16:36
  #20
Avstängd
ilpobres avatar
Semester kan de njuta av när de väl bidrar till samhället.
Citera
2016-07-05, 16:40
  #21
Medlem
Hemi57s avatar
Mycket enklare att bara skicka ut dom ur landet!!
Massa tjafs som bara kostar oss tid och pengar på livstid!!
Citera
2016-07-05, 16:40
  #22
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaim
Dem behöver ju tid för att gå på festival och "ragga" förstår du väl
snarare tid till att åka till centrum och shoppa (frugan) eller cafét (mannen).
"Våra barn blir lediga från skolan och vi vill gå ut med dem men vi kan inte det. Tjena, .
Barnen sitter framför Playstation eller Ipad, punkt.
Dessutom tycker många av den kvinnliga delen av våra nya svenskar att det räcker och blir över med att sköta hushållet.
__________________
Senast redigerad av araka 2016-07-05 kl. 16:52.
Citera
2016-07-05, 16:48
  #23
Medlem
Medvallss avatar
Dom kan ju prova med att börja GÖRA RÄTT FÖR SIG innan dom börjar ställa krav!
Plugga. Jobba. Betala skatt. Bli en del av samhället.
Jävla utsugare!!
Fan, nu blev jag förbannad igen!
Citera
2016-07-05, 16:57
  #24
Medlem
Sommarlov, det var ett koncept som gick snabbt att begripa tydligen. Eller har det delats ut ett #SommarLov-armband som gått mig obemärkt förbi?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback