Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-06-05, 13:36
  #61
Medlem
Hat Molesters avatar
Jag frågade dem om "vrakpriser" i samband med att de fick gratisreklam i Aftonbladet:

Citat:
Hej,

Det står på Aftonbladet att ni säljer produkter i serien Paolos till vrakpriser. Jag har studerat ett urval av produkterna och upplever att de är DYRARE hos er än vad de var på delitea.se innan de försvann. Hur definierar ni egentligen vrakpriser?

Ni skriver dessutom själva på hemsidan att "Den räddade maten säljs till halva priset". Men det stämmer ju inte, bara vissa av produkterna säljs till havla priset. Halva priset av vilket pris? Ja, de ordinarie priser ni själva uppger - var kommer de ifrån egentligen?

"Normalpriset på Matsmart baseras på priset för den aktuella varan i en medelstor matbutik."
Hur många kvadratmeter är det? Kan ni uppge ett exempel på en sån matbutik, och precisera hur ni samlar in normalpriser?

Med vänliga hälsningar,
HM
Citat:
Hej,

Tack för att du hör av dig!

Först och främst - Tack för att du väljer att rädda maten tillsammans med oss!

Under onsdagen var det otroligt många med dig som vill rädda mat från att kastas i onödan vilket gjorde att vår sajt blev överbelastad och inte fungerade som den skulle. Vi är verkligen ledsna för detta.

Våra tekniker har jobbat hårt och sajten är nu åter live och det ska fungera som vanligt igen!

Nu har Paolo-varorna som vi haft inne sålt slut för denna gång, men ingen anledning att oroa sig! Kampanjen kommer komma upp med nya varor och därmed ytterligare chans till att rädda mat snart igen!

Signa gärna upp er på våra nyhetsbrev för att ha stenkoll på när kampanjen är igång på nytt!

Signa upp till nyhetsbrevet här

Vänliga hälsningar
Emeli, Matsmart
Tel: +46(0)10-884 84 50
www.matsmart.se

För snabbare support,
Chatta med oss på hemsidan,
Klicka på den gula hjälp-knappen
Citera
2020-12-29, 08:02
  #62
Medlem
Sladdarens avatar
Passa på nu under mellandagarna att handla på matsmart.se

De är faktiskt påtagligt till mycket billigare just nu
Citera
2020-12-29, 11:55
  #63
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hat Molester
Jag frågade dem om "vrakpriser" i samband med att de fick gratisreklam i Aftonbladet:

Wtf? Svarade ju inte ett skit på dina frågor, verkar ha läst mailet som de önskat att det skulle skickas
Citera
2020-12-30, 07:30
  #64
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Wtf? Svarade ju inte ett skit på dina frågor, verkar ha läst mailet som de önskat att det skulle skickas
100% ett standardutskick som skickas när man läser Paolo.
Citera
2022-07-17, 23:02
  #65
Medlem
dom verkar totalt efterblivna .. 400gram pasta för 8kr .. jag köpte ett kilo igår för 10 spänn på citygross.
Vem fan är så lättlurad att dom använder den sajten, mer än fetton med diabetes som skäms för att köpa chips och läsk i affären?
Nästan allt skit går att hitta billigare motsvarande produkter på lidl.. eller eldorado(om man saknar smaklökar)
Sen när man lagt på fraktpriset tjänade man inget
__________________
Senast redigerad av humantoilet 2022-07-17 kl. 23:09.
Citera
2022-08-02, 10:28
  #66
Medlem
Matsmart är en stor kedja tyvärr. De säljer inte till "bra priser". Vill du göra kap så är konkurrensen med andra människor stor. Men när de lanserades i Sverige så gjorde man kap där. Men det var ju flera år sedan.
Man kan dock spara pengar och göra kap där.

Ang supporten ovan så kostar det ibland mer att svara på ett mejl än vad vinsten blir om du köper varan du frågar om. Så därför svarar man helst bara.
__________________
Senast redigerad av JohnWicks 2022-08-02 kl. 10:36.
Citera
2023-03-14, 02:46
  #67
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Vet att jag köpte där för en del år sedan och då var det billigt. 5-10 kr för en stor paket kakor osv. Men nu är det ju typ samma priser som i affären (eller dyrare) och inte sällan har produkten passerat bäst före datum eller ligger väldigt snart i tid

Tex ett 20-pack Trocadero eller LOKA:s Mango & Lime för 99 kr. Samma flak kunde man köpa för 75 kr på LIDL förra veckan.. Inte okej

Alltid tyckt det varit märkligt att dom får göra såhär men att man inte får göra det på tex ICA
Citera
2023-05-21, 21:03
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Vet att jag köpte där för en del år sedan och då var det billigt. 5-10 kr för en stor paket kakor osv. Men nu är det ju typ samma priser som i affären (eller dyrare) och inte sällan har produkten passerat bäst före datum eller ligger väldigt snart i tid

Tex ett 20-pack Trocadero eller LOKA:s Mango & Lime för 99 kr. Samma flak kunde man köpa för 75 kr på LIDL förra veckan.. Inte okej

Alltid tyckt det varit märkligt att dom får göra såhär men att man inte får göra det på tex ICA


Håller med. Borde anmälas till konsumentverket.
De verkar till stor del fungera som en normal matbutik med undantag för de få gånger de verkligen får in partier från överköp eller med dåliga datum eller liknande.


Ägs de av Delitea förresten? är det bekräftat? De verkar främst ta produkter därifrån, verkar fungera som någon form av sluss.


Varning för alla deras soppor förresten, de var så billiga nyligen att jag köpte ett par, tror att jag fick med en gratis. Smakar mush.



Det jag gillar siten för är:
Man får smaka på olika saker som annars är väldigt dyra men här något prisnedsatta. Typ lyxkonsumtion fast till rabatt. De har också "dagens deals" x3 ibland som verkligen kan vara kap. I övrigt fyller jag ut med konserver, kolonialvaror och nötter som har typ samma pris som i en lite billigare butik men som jag slipper åka till och handla på då.

Köper inget till efter bäst före datumet förutom vid undantagsfall när det är någon vara jag aldrig provat och bara vill smaka på innan den försvinner för alltid. Känns inte värt att göra det, som sagt, rabatten är inte så hög alls.
__________________
Senast redigerad av Transaktiv 2023-05-21 kl. 21:11.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback