Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-05, 04:34
  #1
Medlem
Re4listeNs avatar
Ljudet laggar när jag uppdaterar hemsida eller besöker en ny. Jag använder Google Chrome, jag fattar inte vad det kan vara för problem. Blir så lack ! Någon som sitter på någon lösning ?
Citera
2016-07-05, 05:51
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mer information om ljudet. Är det ett externt ljudkort eller internt ljudkort? Är datorn uppdaterad med fräscha drivrutiner? Operativsystem? Blir detta problem även på andra webbläsare?

Och märke och modell på ljudkortet?
Citera
2016-07-05, 07:56
  #3
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mer information om ljudet. Är det ett externt ljudkort eller internt ljudkort? Är datorn uppdaterad med fräscha drivrutiner? Operativsystem? Blir detta problem även på andra webbläsare?

Och märke och modell på ljudkortet?

Jag vet ej om det är ett externt eller internt ljudkort, en polare har byggt datorn åt mig för ett tagsen. Men Real NVIDA High Definition Audio tror jag är ljudkortet (?) och jag använder Windows 10.
Citera
2016-07-05, 10:22
  #4
Medlem
Det första du ska kolla är vad du har för ljudkvalité, och prova att sänka den.
Kontrollpanelen > Maskinavara och ljud > Markera din ljudkälla och gå in på Egenskaper, när du väl är där inne, gå över till fliken "Avancerat".

Prova först att sänka till det lägsta, och se om det hjälper dig. Om det inte gör det, så är inte detta ditt problem. Men om det skulle hjälpa får du ändra stegvis till att du hittar den som inte laggar, mer erbjuder dig så bra ljud som möjligt.
Citera
2016-07-05, 10:59
  #5
Medlem
x12s avatar
Använd nåt annat än chrome, förslagsvis firefox, se om det gör skillnad.

Undersök om processorn är maxlastad eller om det är nåt tungt bakgrundsprogram som gnager i bakgrunden. Stäng av allt som körs i bakgrunden.

Gör en genomsökning efter skadekod med t.ex "malwarebytes".

Lista datorspecifikationen.
Citera
2016-07-06, 02:20
  #6
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Använd nåt annat än chrome, förslagsvis firefox, se om det gör skillnad.

Undersök om processorn är maxlastad eller om det är nåt tungt bakgrundsprogram som gnager i bakgrunden. Stäng av allt som körs i bakgrunden.

Gör en genomsökning efter skadekod med t.ex "malwarebytes".

Lista datorspecifikationen.


Intel Core i7 4790K 4 GHz 8MB

Gigabyte GA-Z97X-UD3H-BK Black Edition


Toshiba 1TB 7200rpm 32MB


SSD 240GB Intel 520 OEM


Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1

Corsair 8GB (2x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART


Fractal Design Define R5 Svart

bbe quiet! Pure Power L8 730W

Var gör jag den felsökningen någonstans ?
Citera
2016-07-06, 11:04
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Var gör jag den felsökningen någonstans ?

Aktivitetshanteraren - processer - menyträdet som finns på fönstret. Se om något där ligger med onormala siffror/värden.

Har du kontrollerat så inte datorn har någon infekterad fil/filer?
Citera
2016-07-06, 11:10
  #8
Medlem
x12s avatar
Hårdvaran bör inte vara några bekymmer med i det fallet. Jag tycker det lutar åt att det är skadekod i datorn eller bandbredden(wifi?) räcker inte till för att både ladda hemsida och spela onlinemusik och möjligen annan belastning samtidigt. Kan också vara program som maxlastar processorn eller att ljudet körs i bakgrunden och då prioriteras ner av operativet. Kan vara energisparinställningar, kan vara lite av varje.

Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Var gör jag den felsökningen någonstans ?

"Malwarebytes" är ett program du laddar ner från nätet.
Finns ytterligare ett bra, "gmer", som hittar lite mer besvärliga rootkits.
Med dessa kan du söka igenom datorn efter skadekod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback