Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-02, 03:55
  #349
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Ja och det är väl danskar och norrmän. Knappast solrosfröätande somalier och afghaner från förorterna.



Jag har varit flera dagar på Bråvalla nu.
Nykter och observant.

Den enda människan jag sett som väktare släpade till arresten (den temporära polis-staben vid västra entren) var en svartskalle....


Så ja. Det är 99 % svenskar.
Men de 1 % som tafsar och våldtar är dina bruna vänner
Citera
2017-07-02, 16:52
  #350
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Prophets of Rage var, trots ljudproblemen under några låtar i början, helt outstanding igår. Vilket ös!
Citera
2017-07-02, 17:15
  #351
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Prophets of Rage var, trots ljudproblemen under några låtar i början, helt outstanding igår. Vilket ös!


Har förstått från flera bekanta att de var höjdpunkten på en rätt tråkig festival.
Citera
2017-07-02, 18:41
  #352
Medlem
JaredLetos avatar
Riktigt tråkig festival i år. Massa småkids som sprang runt och var störiga. Hela festivalen kändes tom och död. Jag hade bra grannar åtminstone.

Töntigt att de ställer in festivalen nästa år. Men personligen så bryr jag mig inte så mycket om Bråvalla försvinner.
Citera
2017-07-02, 21:01
  #353
Medlem
Smurfffs avatar
Ja, Prophets of Rage var magiskt jävla bra! Fan en av dom bästa konserterna jag varit på. Helt blåslagen nu dagen efter Raised Fist och Kvelertak tidigare under kvällen levererade även dom. SOAD, Baroness och Mastodon var också bra men annars var det lite mellanmjölk över hela festivalen. Få akter som verkligen stack ut från mängden.
Citera
2017-07-02, 21:33
  #354
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Riktigt tråkig festival i år. Massa småkids som sprang runt och var störiga. Hela festivalen kändes tom och död. Jag hade bra grannar åtminstone.

Töntigt att de ställer in festivalen nästa år. Men personligen så bryr jag mig inte så mycket om Bråvalla försvinner.

Campingen var fan 3 ggr bättre de första 3 åren. Fanns en hel del krigare även i år, men inte alls samma sak som tidigare. Men hade en jävligt bra festival hursom! Tror en stor del av de som hållt campingen vid liv undvikit bråvalla pga äckelpolisen som bara jagar droger med alla metoder. Tror de grep ortenpojkarna som bodde en bit bakom oss som satt och vifta pistoler på campingen så det var något de lyckades med iaf...


Prophets var stört bra! Och de körde en hyllning till chris så det var fett nice, för jag hann aldrig med att se honom live!
Citera
2017-07-03, 13:04
  #355
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...n-ibland/promo

"Håkan i stor intervju: ”Sex och Hellström hör inte ihop”"

Detta givetvis sagt långt innan det senaste övergreppet, just under Hellströms konsert på
just Bråvalla 2017 ...
Citera
2017-07-03, 13:19
  #356
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Campingen var fan 3 ggr bättre de första 3 åren. Fanns en hel del krigare även i år, men inte alls samma sak som tidigare. Men hade en jävligt bra festival hursom! Tror en stor del av de som hållt campingen vid liv undvikit bråvalla pga äckelpolisen som bara jagar droger med alla metoder. Tror de grep ortenpojkarna som bodde en bit bakom oss som satt och vifta pistoler på campingen så det var något de lyckades med iaf...


Prophets var stört bra! Och de körde en hyllning till chris så det var fett nice, för jag hann aldrig med att se honom live!
Håller med dig. Tycker även det var rätt oskönt av snuten att stå med ett jävla automatvapen i öltältet. Sen var det väl lite sisådär med att kids som sprang runt och skrek efter hasch. Jag har varit på Bråvalla två gånger tidigare och då har det varit assköna människor från hela landet som man umgåtts med. Nu var det bara ett fåtal som man träffade som man trivdes med.

Bästa jag såg var för övrigt Die Antwoord.
Citera
2017-07-03, 15:17
  #357
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Någon här som torskade då? 97 ringa narkotikabrott enligt Polisens rapport.
Citera
2017-07-03, 15:18
  #358
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Campingen var fan 3 ggr bättre de första 3 åren. Fanns en hel del krigare även i år, men inte alls samma sak som tidigare. Men hade en jävligt bra festival hursom! Tror en stor del av de som hållt campingen vid liv undvikit bråvalla pga äckelpolisen som bara jagar droger med alla metoder. Tror de grep ortenpojkarna som bodde en bit bakom oss som satt och vifta pistoler på campingen så det var något de lyckades med iaf...


Prophets var stört bra! Och de körde en hyllning till chris så det var fett nice, för jag hann aldrig med att se honom live!

Berätta om pojkarna. Haha!

Såg att dom grep några liknande och tryckte upp dom mot en container.
Citera
2017-07-03, 22:43
  #359
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Håller med dig. Tycker även det var rätt oskönt av snuten att stå med ett jävla automatvapen i öltältet. Sen var det väl lite sisådär med att kids som sprang runt och skrek efter hasch. Jag har varit på Bråvalla två gånger tidigare och då har det varit assköna människor från hela landet som man umgåtts med. Nu var det bara ett fåtal som man träffade som man trivdes med.

Bästa jag såg var för övrigt Die Antwoord.

Die antwoord var riktigt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av TacoHejAnders
Någon här som torskade då? 97 ringa narkotikabrott enligt Polisens rapport.

Såg faktist ingen torska i år, något jag sett alla tidigare år.

Citat:
Ursprungligen postat av TacoHejAnders
Berätta om pojkarna. Haha!

Såg att dom grep några liknande och tryckte upp dom mot en container.

Träffade dem som greps natten innan och de var nog trash langare allihop, men inget jag la någon vikt vid. Våra grannar sa att en av dem tydligen suttit och viftat en pistol på campet och polisen körde razzia där senare under dagen, så antagligen någon som tipsat. Men står inget om att de gripit någon med vapen i nyheterna iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback