Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-04, 21:27
  #1
Medlem
Detta är en tråd om Etylfenidat.

Jag rekommenderar inte detta eller någon annan substans till någon eftersom din hälsa kan skadas och det är väldigt beroendeframkallande. Detta är från mina egna upplevelser som har jag haft under 3 år som jag alltid har blandat när jag dricker.

Blandar man Metylfenidat och alkohol så omvandlas det till Etylfenidat (har för mig det omvandlas i levern), vilket skapar en väldigt väldigt stark uppåt effekt som är kortvarig beroende på hur mycket man tar, dricker och om det är Ritalin eller Concerta. Tagit Metylfenidat i 3 år och alltid blandat Alkohol med Ritalin eller Concerta när jag väl dricker, vilket visade mig hur beroendeframkallande det kan bli.

Effekten är: Lyckokänslor när man lyssnar på musik eller prata med någon/gör något bra, hyperaktiv, riktigt social och vill prata med alla (även random personer), prata ibland om saker som inte hänger ihop eller ha något med samtalsämnet att göra, hjärtat bulta snabbt, rör sina händer och fingrar som om man vore extremt nervös non-stop utan att märka av det, känner sig som en kung, känns som om alla gillar och älskar en. Jag och alla jag känner som blanda får alltid sug efter mer Ritalin/Concerta och/eller Alkohol efter ungefär 1-2 timmar när ruset börja gå ner, tar man inte mer så mår man dåligt i flera timmar (Behöver inte vara så för alla).

Dagen efter: Ångest över nästan allt man har sagt och gjort, svårt att äta, hjärtat kan ge obehagliga tryck, trött, kan bli deppig, kan få träningsvärk runt axlarna eftersom man kan ibland spänna sin kropp utan man märker av det, anti-social, dålig i magen och massa andra som är olika från person till person. Detta brukar vara i 1-3 dagar för mig.

Många ställer frågan "Etylfenidat vs Tjack", jag har testat båda och själv gillar jag Etylfenidat mer eftersom det vara kortare men kan alltid ta mer och få typ samma effekt igen. Blandar jag t.ex. Ritalin med alkohol så vet jag vad jag får i mig, vilket man aldrig kan veta helt på tjack. Biverkningar på Metylfenidat och Tjack är inte samma för alla, för mig har tjack värre AT än Etylfenidat och Metylfenidat vilket är tvärt om för vissa.

Allt jag har sagt beror på Metylfenidat och Alkohol mängden, vikt och om du har add/adhd. Effekt och biverkningar är också olika från person till person.

Om mig själv: Jag är 20 år, väldigt kort i längden, har ADD, tar Ritalin eftersom det gör mig uppåt och koncentrerad (är som en zombie utan det).
Citera
2016-07-04, 21:56
  #2
Medlem
whosEHTs avatar
jag lär hålla med, metylfenidat är ritkigt trevligt om man dricker alkohol samtidigt, men konstigt nog är det bara då jag kan ta metylfenidat utan att må dåligt också, aldrig gillat varken metyl eller etyl om jag inte har en skaplig mängd alkohol eller benzo (föredrar alkoholen med denna blandning) i kropppen, får en massa ångest och skit av det annars men sen tycker jag inte det är värt de då jag får fruktansvärd AT på metylfenidat, på tjack varierar det från gång till gång, ibland inge AT alls och ibland kan jag må rätt dåligt, men med metylfenidat mår jag alltid rikigt dåligt varje gång
Citera
2016-07-04, 22:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
jag lär hålla med, metylfenidat är ritkigt trevligt om man dricker alkohol samtidigt, men konstigt nog är det bara då jag kan ta metylfenidat utan att må dåligt också, aldrig gillat varken metyl eller etyl om jag inte har en skaplig mängd alkohol eller benzo (föredrar alkoholen med denna blandning) i kropppen, får en massa ångest och skit av det annars men sen tycker jag inte det är värt de då jag får fruktansvärd AT på metylfenidat, på tjack varierar det från gång till gång, ibland inge AT alls och ibland kan jag må rätt dåligt, men med metylfenidat mår jag alltid rikigt dåligt varje gång

Samma är för mig, alltid när jag tar Ritalin eller Concerta så måste jag dricka efter ungefär 1 timme. Dricker jag inte så är jag helt död och neråt i 2-4 timmar (Brukar alltid långrunka då eftersom Centralstimulanta substanser gör det skönare för mig). Men röker mest nu när jag går ner istället för att dricka.
Citera
2017-01-26, 03:51
  #4
Medlem
Jag lånar tråden lite.
Jag och min flickvän brukar ta tjack i skolan för att klara av en jobbig dag helt enkelt. Jag har märkt att hon blir helt ryckig och har svårt att sitta still medan jag kan vara pigg men samtidigt lugnt och koncentrerad. Vi dricker tjacket, hon tar alltid ~0.2g och jag tar alltid ~0.4g. Frågan är då om det beror på ADD/ADHD. Vad jag har hört och läst är att man blir inte lika hyperaktiv om man har ADHD/ADD. Jag har dock aldrig testat ritalin/concerta vilket innehåller metylfenidat, liknande amfetamin, men inte samma molekyl (?). Och jag hade tänkt dra några linor ritalin + en hel del sprit i helgen, det jobbiga är bara att min mamma är så mycket emot knark och skulle hon få reda på något så åker jag ut ur huset tror ni jag kommer bli helt skakig eller bara leva livet?
Info om mig: 18 år, 60kg, 165cm.

Edit: Jag och min flickvän ska alltså vara hemma hos mig och bara ha det jävligt trevligt, därför vill jag vara helt säker på vad ni tror kommer hända mig eftersom morsan alltid kommer in på rummet och stör oss mitt under sex
__________________
Senast redigerad av baggen420 2017-01-26 kl. 03:54.
Citera
2017-03-15, 19:07
  #5
Medlem
ritafins avatar
Jag var hel torsk på metylfenidat och alkohol i många år. Var ifrån den kombinationen i några år pga att jag blev i från tagen mina mediciner. Har åter igen ritalin och medikinet men blandar sällan med alkoholen nu mera förvet hur fast jag var i etylfenidat,både i RC form och i stundande tråd start. Ni är unga ännu och jag är i 30års åldern....ta det lungt peace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback