Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-04, 20:09
  #1
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Tidigare i år klev en man in på en Shell-mack i Jönköping. Han gick ut för att sedan komma tillbaka igen. Han ska ha velat köpa pizza. Han ska inte ha fått köpa pizza.
– Då brakade allt lös, säger kassörskan i polisförhör.
Hon berättar att hon först tog betalt som vanligt och gav honom en femma i växel.
– Jag tar inte i någonting du rört, ska mannen ha svarat då.
Därefter kastade han femkronan på henne. Hon ska ha sagt att han inte fick någon pizza när han betedde sig som han gjorde.
– Jag kommer att spränga macken i luften, sa mannen enligt kassörskan.

...

Mannen åtalas för olaga hot mot kassörskan och den andre kunden. Han åtalas dessutom för ytterligare hot och en misshandel som ska ha inträffat vid andra tillfällen, samt för narkotikabrott.

http://www.expressen.se/gt/kunden-ne...n-till-attack/

Vad är det för sköning vi har att göra med här då?
En helt vanlig kaosblatte?
Citera
2016-07-04, 20:13
  #2
Medlem
Snurrig artikel, varför fick han inte köpa pizza?
Citera
2016-07-04, 20:18
  #3
Medlem
SirSwagAlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Snurrig artikel, varför fick han inte köpa pizza?
Jag gissar att det var för att han slängde myntet på kassörskan, annars har jag ingen förklaring.
Citera
2016-07-04, 20:23
  #4
Medlem
SingMeToSleeps avatar
"Mannen" betalar, får växel, vägrar ta växel för att en kvinna hållit i den och blir sedan nekad att köpa pizza på grund av dåligt uppförande. Vad är det som är svårt att förstå?

Självklart rör det sig om en harmlös kulturkrock där en högre stående kultur fått möta den svaga svenska jämställda kulturen. Ta pengar från en kvinna?! Trams!
Citera
2016-07-04, 20:27
  #5
Medlem
Captinheros avatar
alltså en muslimsk man som blev kränkt.. ja vet inte om man ska skratta eller gråta. Kunde han betalt med kort om han ej kunde ta i pengarna( som han ändå gjorde när han kastade femman på henne). Bra logik där
Citera
2016-07-04, 20:30
  #6
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition

Citat:
Tidigare i år klev en man in på en Shell-mack i Jönköping. Han gick ut för att sedan komma tillbaka igen. Han ska ha velat köpa pizza. Han ska inte ha fått köpa pizza.
– Då brakade allt lös, säger kassörskan i polisförhör.
Hon berättar att hon först tog betalt som vanligt och gav honom en femma i växel.
– Jag tar inte i någonting du rört, ska mannen ha svarat då.
Därefter kastade han femkronan på henne. Hon ska ha sagt att han inte fick någon pizza när han betedde sig som han gjorde.
– Jag kommer att spränga macken i luften, sa mannen enligt kassörskan.

...

Mannen åtalas för olaga hot mot kassörskan och den andre kunden. Han åtalas dessutom för ytterligare hot och en misshandel som ska ha inträffat vid andra tillfällen, samt för narkotikabrott.

http://www.expressen.se/gt/kunden-ne...n-till-attack/

Vad är det för sköning vi har att göra med här då?
En helt vanlig kaosblatte?

Han lär ju knappat vara tyngd av studieskulder i filosofi, analys och riskbedömning i alla fall.

Pajasen sa att han tar inget hon rört vid sedan TAR han in myntet HON hållit i och kastar på henne. Hur tänkte han där? Hur skulle pizzan komma från ugnen och honom tillhanda hade han tänkt. Kalla in extrapersonal, men bara män?

Inte är det Sture eller Tage som bombhotar en bensinmack i alla fall. En enkelbiljett tillbaka till MENA.
Citera
2016-07-04, 20:31
  #7
Medlem
Shamdons avatar
Är mest intresserad av hur han kan kasta femman?
Hon gav den till honom samtidigt som han inte rör något hon har rört?
Citera
2016-07-04, 20:54
  #8
Medlem
epost72s avatar
JP skriver lite mer...
http://www.jp.se/article/hotade-med-att-skicka-is/
Kan tänka mig att denne 36-åring varit i klammeri med rättvisan tidigare.
Citera
2016-07-04, 20:54
  #9
Medlem
Det kan ju lika väl vara en dryg pundare som stoppat i sig nåt olämpligt, pekfingret ser ganska vitt ut.
(även om det lutar åt galen arab som vägrar femman hon rört vid)

Edit, läste JP artikeln nu. Japp, monkeybusiness as usual
Citera
2016-07-04, 20:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
http://www.expressen.se/gt/kunden-ne...n-till-attack/
Citat:
samt för narkotikabrott.
Vilket ofattbart sammanträffande.
Citera
2016-07-04, 21:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
JP skriver lite mer...
http://www.jp.se/article/hotade-med-att-skicka-is/
Kan tänka mig att denne 36-åring varit i klammeri med rättvisan tidigare.
Expressen, vad i helvete...

De återger alltså citat under förespegling av att det är ett citat men i själva verket så har de tagit bort vissa delar som de inte tyckte passade för publicering.

Skamlösa jävla svin!
Citera
2016-07-04, 21:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Expressen, vad i helvete...

De återger alltså citat under förespegling av att det är ett citat men i själva verket så har de tagit bort vissa delar som de inte tyckte passade för publicering.

Skamlösa jävla svin!

Förvånad?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback