Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-30, 19:51
  #1
Medlem
Ska inhandla en laptop i dagarna, men det slog mig plötsligt att det börjar gå mot jul och att man brukar kunna spara ett par tusen om man väntar tills efteråt. Gäller detta även datorer, och isåfall även postorderföretag (via pricerunner), eller är det bara Siba och Elgiganten o.s.v?

Dessutom, många verkar rekommendera att undvika Acer. Sant eller falskt och isåfall varför?
Citera
2005-12-01, 08:22
  #2
Medlem
smekasts avatar
Reapriserna har jag ingen aning om. Troligen en del svenska IT butiker på nätet som har julrea. skulle förvåna mig annars... Jag personligen skulle inte köpt acer. Visserligen bra prestanda till ett bra pris. Men kvalitén är inte övertygande. Gå o känn lite på olika märken på siba eller dylikt så kommer du förstå vad jag menar. Acer har en förmåga att upplevas plastig.
Citera
2005-12-01, 08:34
  #3
Medlem
Rekommenderar dig att vänta till februari. Upplever "julrean" i elektronikbranschen som en bluff.
I själva verket är jul-och nyårsreorna högsäsong för dem, och priserna ligger därefter.
Men i februari dyker försäljningen och de måste verkligen rensa ut gamla lager.

Kvalitetslaptop...? Tja, Toshiba har de bästa grejerna anser jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback