Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-04, 16:05
  #1
Medlem
Hej! vet inte om jag skriver i fel trad, Ursakta isf, och hjalp mig garna flytta den ratt isf.

Pratade pa min mobiltelefon, plotsligt hor jag hur en stor del av konversationen uppreppas. Hor alltsa samma konversation igen som en inspelning, men bara motpartens rost. Motparten menar att hans samtal brots helt och hallet, och forsokte ringa tillbaka till mig, och jag kan se att han ringer tillbaka samtidigt som jag fortf lyssnar pa honom i det andra samtalet. Detta har nu hant 2 ganger i rad. Nagon som varit med om liknande och vet vad detta kan bero pa?
Citera
2016-07-04, 16:16
  #2
Medlem
salxars avatar
Jag skulle nog inte oroa ihjäl mig om jag var du. Pratar ni om hemliga saker i stil med drogförsäljning eller är det bara "Hej hur mår du?" och liknande vanliga saker?

Om du är paranoid kan du använda Signal till mobilen för att ringa krypterade samtal över WiFi. Ett tips.
Citera
2016-07-04, 16:24
  #3
Medlem
ojvamysigts avatar
Är du högt uppsatt politiker, företagsledare eller anställd på en högre tjänst inom försvaret eller polisen? Jobbar du åt en främmande makt? Ligger du i skilsmässa med en psykopat?

Om du svarar nej på alla de frågorna, är du inte avlyssnad och har råkat ut för det som 99% av oss råkar ut för ibland: dålig mottagning.
Citera
2016-07-04, 16:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Är du högt uppsatt politiker, företagsledare eller anställd på en högre tjänst inom försvaret eller polisen? Jobbar du åt en främmande makt? Ligger du i skilsmässa med en psykopat?

Om du svarar nej på alla de frågorna, är du inte avlyssnad och har råkat ut för det som 99% av oss råkar ut för ibland: dålig mottagning.


Jag kan inte svara Nej pa alla dem fragorna. Det som var markligt var ju inte att jag inte horde motparten, utan att jag horde samma konversation upprepas, alltsa, forst nagra minuter tal, och sen borjade samma samtal om fran borjan. Sa inte ett eko.
Citera
2016-07-04, 16:39
  #5
Medlem
Det du skriver låter väldigt obehag! Eftersom du har hört delar av samtalat återuppspelas för dig så kan är ju inspelat. Men att du inte har hört din egna röst är ju nästan ännu skummare. Som något ur en skräckfilm eller något!
Citera
2016-07-04, 17:37
  #6
Medlem
Aldrig hört talas om det som du beskriver däremot kan ett svagt "pip" ljud höras när telefonen är avlyssnad.
Kan vara så att nya avlyssningsprogram blir så som du beskriver, antingen det eller så har du blivit drabbad av en psykos.
Citera
2016-07-04, 18:52
  #7
Medlem
silverkungens avatar
Utgå alltid ifrån att din mobil är avlyssnad. Då slipper du noja över det.
Citera
2016-07-05, 13:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effaklar
Aldrig hört talas om det som du beskriver däremot kan ett svagt "pip" ljud höras när telefonen är avlyssnad.
Kan vara så att nya avlyssningsprogram blir så som du beskriver, antingen det eller så har du blivit drabbad av en psykos.

ingen psykos har inte, men bra teori

Jag ringde upp samma person via skype fran datorn for att se om det var min lur det var fel pa, samma sak upprepades igen. Sa nu gissar jag att det ar den andra luren som det ar ngt knappt med.
Citera
2016-07-16, 23:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effaklar
Aldrig hört talas om det som du beskriver däremot kan ett svagt "pip" ljud höras när telefonen är avlyssnad.
Kan vara så att nya avlyssningsprogram blir så som du beskriver, antingen det eller så har du blivit drabbad av en psykos.
Varför skulle man höra ett pip? Det där måste ju vara någon sorts myt. Vill man lyssna på ett samtal så går man väl högre upp och tar upp signalerna utan att någon har någon aning.
Citera
2017-06-05, 18:48
  #10
Medlem
Det blir så när man har dålig mottagning o har samma nätoperatör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback