Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-03, 15:29
  #1
Medlem
Tja! Råkade dra ut strömsladden ur min dator för ungefär en månad sen. Den ville starta men inte vara i gång mer än ungefär 10-15 min. Så läste runt lite och kallstartade den och då fungerade den igen och har gjort sedan dess. Tills idag. Satt vid den och helt plötsligt dör den av ingen anledning. Drog ut strömsladden, kallstartade den igen men den här gången fungerar den inte igen. Datorn startas, är igång 15 min och dör sedan. Jag antar att det är nätagget som fuckat upp.

Har Corsair TX 650W PSU och kollade om jag kunde köpa ett likadant nytt, men det verkar som den är föråldrad? Och verkar inte vara lika populär. Ville bara se efter om det fanns en vänlig själ som skulle kunna ge mig ett tips om ett liknande eller lika bra nätagg för jag slutade hänga med i PC världen för många år sedan.

Tack på förhand
Citera
2016-07-03, 15:44
  #2
Medlem
https://www.inet.se/produkt/6900004/evga-gq-650w/#specs stabilt nätagg, semi-modulärt, semi-passiv fläkt och guld rating från Evga. Ska nog funka fint för dig.
Citera
2016-07-03, 17:06
  #3
Medlem
Kolla om du har garanti kvar, och iom det kan få det ersatt

Annars om du ska köpa nytt så tror jag du lugnt kan välja i stort sätt vad som helst från typ Corsair eller Seasonic (enligt min uppfattning är det säkra kort). Du kan nog t.o.m. lugnt välja valfritt bara agget har 80+-certifieringen.
"80+-cert." kräver att agget måste prestera en viss nivå vad gäller effektivitet, vilket i sin tur kräver att komponenterna är av kvalité.
__________________
Senast redigerad av viewless 2016-07-03 kl. 17:13.
Citera
2016-07-03, 17:57
  #4
Medlem
Tack för svaren!! Ska verkligen kolla upp!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback