Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 00:09
  #349
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är ju Gyros dom serverar om du nu menar Nicos Gyros som den hette tidigare?

är ju kebab o inga gyros ju.. men ja dom hette nicos innan.
Citera
2016-05-18, 08:11
  #350
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är ju kebab o inga gyros ju.. men ja dom hette nicos innan.
Det är alltså inget Gyroshak längre? Efter att Nico sålde det så var det några andra som tog över, det blev större portioner Gyros och mindre onödigt prat från den märklige Nico.
Synd att det har blivit ett kebabställe nu, Gyrosen var grymt god
Citera
2016-05-25, 19:44
  #351
Medlem
SunWukongs avatar
Finns det något bra Shish Kebab-ställe i Malmö?
Citera
2016-06-20, 14:11
  #352
Medlem
Abibliophobias avatar
Under mina få år i Malmö har jag lyckats skrapa ihop ett par kebabhak som serverar välsmakande kebaber i pitabröd. Listar ställena i inbördes ordning.

1. Pizzeria Lamare - En ypperligt god kebab som även råkar vara extremt stor. Såsen är även den en riktig höjdare. Det enda negativa med kebaben från Lamare är brödet. Vissa dagar är det prima, medan andra dagar är det medelmåttigt. Tar man dessutom hem kebaben blir den ihoptryckt, nästintill oval, vilket ofta resulterar i hål i brödet. Jag skulle därför rekommendera att äta den på plats, men vem vill egentligen göra det när man kan äta framför TV:n hemma?

2. Pizzabiten Pizza & Kebab (Kronprinsen) - Även denna kebab är ypperligt god. Såsen är utomordentligt god och brödet håller hög kvalitet. Vill även minnas att grönsakerna brukar vara väldigt färska där. Att ta hem kebaben är inga problem. Det är dock stängt på söndagar, vilket inte uppskattas.

3. Bellevue Pizzeria - En pizzeria vars bröd är hästlängder bättre än Lamares, men vars sås är smulan annorlunda. Brödet kan emellertid skifta i kvalitet, liksom Lamares. Kebaben håller sig fint i foliet, vilket givetvis är ett plus.
Citera
2017-03-15, 11:35
  #353
Medlem
Äter bara gyros! kebeb är IS-mat!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback