Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-03, 00:53
  #1
Medlem
riskybizzys avatar
"Det är grupper på sju-åtta killar som går runt och tafsar på tjejer. Det tas på bröst och det är händer innanför kläderna. I något fall har det även förekommit att de har försökt att kyssa en för dem helt okänd tjej. Man tar sig helt enkelt friheten att ta på tjejers kroppar vilket är helt oacceptabelt, säger Eva Högfeldt, vakthavande befäl på polisen i Värmland.

Enligt polisen är de anmälda killarna ett gäng som tillhör gruppen ensamkommande barn och som bor på ett HVB-hem."

http://nwt.se/karlstad/2016/07/02/fl...lla-ofredanden

Någon som är förvånad? Istället för att diskutera problematiken skriver Expressens Emelie Roslund en artikel med rubriken:"de enda som hotar mig eller drömmer om att se mig våldtagen heter Janne, Peter, Anders eller Mats." Skygglappar på alltså...

http://www.expressen.se/noje/kroniko...rs-eller-mats/
Citera
2016-07-03, 00:57
  #2
Medlem
Neonights avatar
Så detta är mitt fel? Jag har svårt att få ihop det här med att det är alla mäns fel.
Citera
2016-07-03, 01:36
  #3
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Någon som är förvånad? Istället för att diskutera problematiken skriver Expressens Emelie Roslund en artikel med rubriken:"de enda som hotar mig eller drömmer om att se mig våldtagen heter Janne, Peter, Anders eller Mats." Skygglappar på alltså...

http://www.expressen.se/noje/kroniko...rs-eller-mats/

Jag läste det hon skrev och kan hålla med om att det är trist att hon får dessa mail när hon skriver sin analys och åsikt. Hur vet hon förresten vem som står bakom varje mail hon får? Hur vet hon att det är Janne, Peter, Anders eller Mats?

Däremot så är det lite tröttsamt att hon tycker hennes tråkiga mail är så allvarliga att de är viktigare att debattera än det som händer de småtjejer som blir våldtagna. Den här typen av överfall på småtjejer där killar organiserar sig och systematiskt våldför sig sexuellt på henne där själva förnedringen är en stor ingrediens håller på att öka lavinartat.

Borde vi inte ta tag i det problemet så snabbt som möjligt? Kan inte Emelie Roslund stänga sin inkorg ett tag så vi kan fokusera på våldtagna småtjejer som får sina liv förstörda? Så kan vi tala om hur vi ska ta tag i problemet med hennes mail efter det?

Sommar-TaHarrush leks för fulla muggar av muslimerna i Sommar-Sverige och Emelie Roslund är rädd för Janne, Peter, Anders eller Mats.
Citera
2016-07-03, 02:14
  #4
Medlem
Sperssons avatar
.
Det är likadant i hela Europa.
Läs tyska och danska tidningar.
Ensamkommande barn och sexuella övergrepp hör liksom ihop.
Citera
2016-07-03, 02:57
  #5
Medlem
Doleos avatar
Det finns massvis av YouTube videos, när muslimerna tillfrågas, så anser det att kvinnan ska täcka sin kropp, så att mannen inte ska bli kåt. De säger att kvinnor som inte gör det, respekteras inte, att de får skylla sig själva om de blir tafasade på eller våldtagna. Check out this one, from Italy: https://www.youtube.com/watch?v=V-bJR9cDb6k
Här är en annan: https://www.youtube.com/watch?v=V-bJR9cDb6k
Citera
2016-07-03, 07:21
  #6
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Sommar-TaHarrush leks för fulla muggar av muslimerna i Sommar-Sverige och Emelie Roslund är rädd för Janne, Peter, Anders eller Mats.

Det vet du ju att hon inte är. Journalisten Emelie VET att gärningsmännen är invandrare.
Citera
2016-07-03, 07:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Lägg ner, det är ju barn som leker, de behöver bara fostras lite så gör de inte om det.

Precis, kanske inte de utsatta tjejerna hade på sig polisens anti-tafsa armband, då kan väl inte de stackars barnen förstå att det är fel att tafsa.

Sen måste naturligtvis en informationskampanj startas, samt ett fackeltåg för allas människors lika rätt så alla förstår. Allt avslutas med korvgrillning och allsång som leds av lilla Sara, "we shall overcome", poliser, tafsande barn och deras "offer" tar armkrok och vaggar alla i takt till musiken.

Sverige är underbart!
Citera
2016-07-03, 08:20
  #8
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
TS skriver det i trådstarten att det rör sig om ensamkommande barn från hvb hem,,,,,ljuger TS?


Jag vet jag kan också läsa men kan du?

Ar det verkligen BARN det handlar om?
Är de under 18 år?

Att de idag klassas som ensamkommande barn är inte samma som att det är BARN.
Citera
2016-07-03, 08:24
  #9
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det är likadant i hela Europa.
Läs tyska och danska tidningar.
Ensamkommande barn och sexuella övergrepp hör liksom ihop.

Kanada, Australien m.fl. Alla vita länder.
Citera
2016-07-03, 09:26
  #10
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag vet jag kan också läsa men kan du?

Ar det verkligen BARN det handlar om?
Är de under 18 år?

Att de idag klassas som ensamkommande barn är inte samma som att det är BARN.
Det är därför en del media iaf, har börjat tala eller skriva om ensamkommande och utesluter ordet barn. Detta gäller dock inte "vänster-radikal" media, de hävdar fortfarande envist att de är barn, asylrätten, osv, bla, bla, bla...

Det finns något nyhetsklipp med en professor eller något, som har jobbat med de här frågorna under en lång tid och hon hävdar att många inte är barn.

Men våra politiker de har inte fattat, Stefan Löfvens nya favoritcitat: "Lagt kort ligger", regeringen skiter fullkomligt i om det är sant eller inte, de bryr sig inte. Nu ska de ju ut på turne i Almedalen och visa upp sig, ljuga oss rakt upp i ansiket, gäller alla partier. En jävla cirkus som pågår varje sommar och där media bär sig åt som blodiglar och spyr ut propagandan som kommer från Almedalen. Det är en propagandafestival, helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av Doleo 2016-07-03 kl. 09:37.
Citera
2016-07-03, 09:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Någon som är förvånad? Istället för att diskutera problematiken skriver Expressens Emelie Roslund en artikel med rubriken:"de enda som hotar mig eller drömmer om att se mig våldtagen heter Janne, Peter, Anders eller Mats." Skygglappar på alltså...

http://www.expressen.se/noje/kroniko...rs-eller-mats/
Hon verkar ärligt talat lite sinnesslö...
Begriper inte varför våra stora tidningar håller sig med ett stall efterblivna idioter som ljuger sida upp och sida ner. Vem vinner på det? Varför utsätta sig för konstant smädelse? Lider alla journalister av någon slags masochistisk läggning.
Citera
2016-07-03, 09:44
  #12
Medlem
Det måste föras en viss distinktion mellan Jannes, Peters och Anders mailande där de i skrift påstår sig önska att en journalist blir våldtagen eller dör och faktiska våldtäkter.

Det första är verkligen inte ok, men det kan inte jämföras med att vara våldtäktsman. Det är en ganska stor gradskillnad anser jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback