Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-14, 19:52
  #25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Högerklicka på sh-filen, välj egenskaper och nånstans under flikarna där kan du klicka i att köra den som körbar fil.
Dubbelklicka sedan som vanligt på filen så ska installationen komma igång.

Aha, det ska jag testa. Tack så mycket
Citera
2016-07-14, 19:53
  #26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Testa annars att dra hem det via ditt OS' "app store". Eller sudo apt install netbeans


Tack för tipset
Citera
2016-07-15, 08:18
  #27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Aha, det ska jag testa. Tack så mycket

Det är alltså samma som att köra chmod +x i terminalen men lite mer användarvänligt. För övrigt är det bäst som redan föreslagits att installera via software center. Poängen med repositories är just att slippa ladda ner separat och mickla med allehanda skumma tricks utan låta systemet sköta det.
Citera
2016-07-15, 08:21
  #28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är alltså samma som att köra chmod +x i terminalen men lite mer användarvänligt. För övrigt är det bäst som redan föreslagits att installera via software center. Poängen med repositories är just att slippa ladda ner separat och mickla med allehanda skumma tricks utan låta systemet sköta det.


Jaha, vad bra. Tack så mycket
Citera
2016-07-30, 11:23
  #29
Medlem
Peter77s avatar
Hur har det gått? Jag kör också 18 nu, med Mate-desktopen. Det fungerar mycket bra, över förväntan. Förutom att jag fick kernel panic vid något tillfälle. Tror att en felaktig avstängning låg bakom, men är ej såker. Det löste sig vid reboot.
Har inte haft terminalen uppe knappt men än kört sudo passwd root och lite sådant enkelt.
Jag kör även med den förinstallerade katalogstrukturen i hemmappen ist för att skapa egna mappar förmnedladdning osv. Låter systemet göra allt.
Har du uppdaterat till den nya kerneln som finns i uppdateringarna?

Är mkt nöjd än så länge och jag har även ca 99-130 fps i CS: Source istället för som tidigare ca 50-80 fps i 17.3, som i övrigt var mycket bra.
Är du nöjd överlag med din installation? Jag tycker skaparna av Mint gör ett riktigt bra jobb med att skapa ett välfungerande, stabilt och användarvänligt operativsystem där allt bara fungerar.
Citera
2016-08-24, 07:14
  #30
Medlem
kör 18 mate sen i går flyter på som guld den bästa mint disten på länge verkar den vara
Citera
2016-08-27, 23:39
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epson740
kör 18 mate sen i går flyter på som guld den bästa mint disten på länge verkar den vara
Samma här. Det enda jag stör mig på är att det inte direkt går att kalibrera färger på monitorn..

Sen vet nån hur fan man får dendär scroll grejen på mouse3 i chrome??
Citera
2016-08-27, 23:40
  #32
Medlem
Kommer från några år på windows sen senast ubuntu.
Det enda jag stör mig på är att det inte direkt går att kalibrera färger på monitorn..

Sen vet nån hur fan man får dendär scroll grejen på mouse3 i chrome??
Citera
2016-09-07, 23:23
  #33
Medlem
jiZZeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Kommer från några år på windows sen senast ubuntu.
Det enda jag stör mig på är att det inte direkt går att kalibrera färger på monitorn..

Sen vet nån hur fan man får dendär scroll grejen på mouse3 i chrome??

Pingar på det om musen. Grymt irriterande kör firefox.
Citera
2016-09-09, 21:09
  #34
Medlem
Docklands avatar
Finns Mint utan bloat? Alltså bara rent OS. Det var rätt bra när de hade LMDE-versionen. Den var ruskigt snabb och stabil.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback