Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-02, 19:41
  #1
Avstängd
swekredits avatar
Undrar om kampsporten systema existerar i sverige, verkar inte hitta något på nätet.

För er som inte vet vad systema är för något, så kan jag säga att det är en kampsport som har något med rysk martial arts att göra. I alla fall man ska kunna fightas med samma teknik som jason bourne ifall man tränar systema.
Citera
2016-07-02, 20:05
  #2
Medlem
nedboys avatar
jag vet att det har funnits på en klubb i Göteborg för ett antal år sedan. Kommer inte ihåg vilken dock.


I Stockholm så ska du kunna ringa den här killen:
Jens Figaro
Vill inte skriva ut tel-numret här men googla så bör du få upp det.
Citera
2016-07-02, 20:12
  #3
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
U
För er som inte vet vad systema är för något, så kan jag säga att det är en kampsport som har något med rysk martial arts att göra. I alla fall man ska kunna fightas med samma teknik som jason bourne ifall man tränar systema.

Fräsigt!
Matt Damon måste vara typ bäst i världen på det!
Citera
2016-07-03, 22:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Undrar om kampsporten systema existerar i sverige, verkar inte hitta något på nätet.

För er som inte vet vad systema är för något, så kan jag säga att det är en kampsport som har något med rysk martial arts att göra. I alla fall man ska kunna fightas med samma teknik som jason bourne ifall man tränar systema.

Nja Bournes fightinstil är baserad på filippinsk kali om man ska vara petig
Citera
2016-08-18, 11:16
  #5
Medlem
I Norrköping finns det två Systema klubbar, jag tränar 2 gånger i veckan. Enormt givande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback