Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 21:22
  #121
Medlem
Pudersockers avatar
Jag trodde också jag skulle hitta placeringar som förränta sig bättre än räntan på bostadslånet (1,55%) men det visa sig svårare än väntat, de har istället fallit kraftigt minus senaste veckan så det hade vart mycket bättre om jag hade slängt in dem på lånet istället, säkrare alla fall. Nä så lite lån som möjligt tror jag på f r o m nu, orostider på uppsegling, känns det som nu alla fall, men det brukar gå upp i januari...
Citera
2018-10-16, 20:43
  #122
Medlem
416.5hps avatar
Nu så! Registrerade nytt AB förra veckan, jobbade sista dagen på gamla jobbet i fredags. Från och med igår jobbar jag bara åt mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hade du hållit dig från riskabla investeringar som kryptovalutor/optioner/certifikat etc. så skulle du suttit bättre i båten idag.
Jag har själv gjort misstage toch förlorat 400.000 på 2 år, har inte ännu återhämtat mig ekonomiskt och detta var 6-7 år sedan.
Bara sitt still i båten med aktier och sitt på lägenheten, unna dig några resor per år, så kommer det gå bra.

jag fattar att ala blev tanga på sängen av bitcoin har själv en vän som investerade en miljon och redan sitter kvar fastän kursen rasar ner. sluta upp och sälj allt av risk.

Du kanske skulle läsa tråden från början. Jag bor inte i lägenhet. Jag äger inga aktier. Hade jag aldrig köpt några kryptovalutor hade jag sannolikt haft ett väldigt mycket mindre kapital än jag har idag.
Citera
2018-10-16, 20:51
  #123
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Nu så! Registrerade nytt AB förra veckan, jobbade sista dagen på gamla jobbet i fredags. Från och med igår jobbar jag bara åt mig själv.



Du kanske skulle läsa tråden från början. Jag bor inte i lägenhet. Jag äger inga aktier. Hade jag aldrig köpt några kryptovalutor hade jag sannolikt haft ett väldigt mycket mindre kapital än jag har idag.

Ah okej, beklagar min plumpa kommentar.
Bara att gratulera då till pengarna
Med tanke på dina rapporteringar om vinster sammanfaller med kryptovalutans uppgång (och senare fall) så antar jag att det är detta som gjort dig rik.
Isådanafall får jag återigen gratulera dig, en riskabel investering men det ser ut som att du gjort en bra deal.
Lycka till vidare i livet, och med ditt AB
Citera
2018-10-16, 22:00
  #124
Medlem
Bbobis avatar
Ja du är "rik" men om du inte tänker dig för så försvinner pengarna fort.

Rik men enkelt fattig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback