Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-02, 11:49
  #1
Medlem
Jag skrev i en annan tråd men fick inget svar.. Det är så att jag ska studera kinesiska på ett universitet i Kina nu i höst.

Dock så har jag förnyat mitt pass efter att jag ansökte, och tyvärr står mitt gamla passnummer på antagningsbeskedet från skolan... Det jag nu undrar är om kineserna på ambassaden här i Sverige går med på detta? Jag tänkte att om jag tar med mig båda mina pass (det nya och det gamla) så kan de se att jag är samma person? Eller tror ni det är helt kört?
Citera
2016-07-02, 13:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Jag skrev i en annan tråd men fick inget svar.. Det är så att jag ska studera kinesiska på ett universitet i Kina nu i höst.

Dock så har jag förnyat mitt pass efter att jag ansökte, och tyvärr står mitt gamla passnummer på antagningsbeskedet från skolan... Det jag nu undrar är om kineserna på ambassaden här i Sverige går med på detta? Jag tänkte att om jag tar med mig båda mina pass (det nya och det gamla) så kan de se att jag är samma person? Eller tror ni det är helt kört?

Du tror inte det är lättare att fråga ambassaden än att vänta på svar såhär länge? Eller att skriva i den stora visumtråden?

När jag skaffade nytt visum med nytt pass så var jag tvungen att visa mitt gamla pass också, så det kan stämma, men det är säkrare att fråga dom...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2737490

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback