Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-07-03, 13:35
  #37
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Det var antagligen en man som pressade henne till att göra det, alternativt betalade han henne.
Naturligtvis fotade hon på uppdrag av någon man, förmodligen hennes egen.
Citera
2016-07-03, 13:40
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Tja, varför inte? Förr i tiden sökte sig garderobsbögar till vissa miljöer för att kunna flukta/söka kontakt. Varför skulle inte kvinnor kunna göra det?

Det som talar emot den teorin är att kvinnor PÅSTÅR att de inte tänder på visuell stimuli på samma sätt som män, att det inte ligger för dem att flukta helt enkelt.

Dessutom tycker jag att förklaringen att hon skulle jämföra sig är någorlunda plausibel, kvinnor jämför sig hela tiden.

För övrigt måste jag tillägga att det är många heterokvinnor som regelbundet besöker gym som knappt anstränger sig, de går mest runt och dricker vatten.

Mjo, antar att det handlar om dagens samhälle helt enkelt. Ungdomar glor konstant i mobilen, vad de än håller på med. Förbaskat många går på gym, fast en hel del gör det enbart för att det är "inne"..något man helt enkelt ska göra för att hålla sig fräsch etc. Hört mer än en gång av mina yngre kollegor som tränar regelbundet att de har bekanta tjejer som glider in på gymet, tar en selfie och sedan går ut (bilden kan man givetvis se på sociala medier där man stoltserar med att man "tränar"). Det är ju knappt så att man tror att det är sant....

Btw, ursäkta off-topic...
Citera
2016-07-03, 13:40
  #39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Apropå, ni män som gillar smygfotade bilder på random tanter i duschen eller på toaletten för att ni sen ska sitta och runka till fotona - skäms ni inte över ert idiotiska beteende ?
En spanjor berättade för mig att "runkare" är ett riktigt nedsättande skällsord män emellan i hans land.
Så billigt och fisigt liksom. Isch.
Citera
2016-07-03, 13:58
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Apropå, ni män som gillar smygfotade bilder på random tanter i duschen eller på toaletten för att ni sen ska sitta och runka till fotona - skäms ni inte över ert idiotiska beteende ?
En spanjor berättade för mig att "runkare" är ett riktigt nedsättande skällsord män emellan i hans land.
Så billigt och fisigt liksom. Isch.

Tja, fast i det här fallet var det ju faktiskt en KVINNA som tog bilderna. Sen är det totalt irrelevant om det är för hennes egen skull- eller för någon annans som hon tog bilderna. Vem som helst kan "clown-gissa" i sedvanlig ordning på FB om detta.

Det enda som står klart är att hon har blivit påkommen. Personligen känns det som en efterhandskonstruktion att ta den "enkla" vägen ut = skylla på att det var en man som vill ha bilderna. Det är ju renodlat korkat att utgå från att endast män kan göra vissa saker, medan kvinnor ALDRIG skulle kunna göra samma sak. Det är nog vanligare än man tror med t ex. kvinnor som tittar på porr etc.
Citera
2016-07-03, 14:12
  #41
Medlem
PaulPaljetts avatar
Hennes förklaring stinker. Det var både en man som bad henne fota PLUS att hon skulle ha bilderna själv för att jämföra sig med?
Att det var en man inblandad tror jag knappast. Eventuellt då enbart att han sagt "fota sådana du tycker är snygga och ha som förebild i din träning" eller liknande, men att han skulle vilja ha bilderna tror jag faktiskt inte. Jag tror att hon velat ha bilder att se på som förebilder i sin träningsiver.
Citera
2016-07-03, 14:25
  #42
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Apropå, ni män som gillar smygfotade bilder på random tanter i duschen eller på toaletten för att ni sen ska sitta och runka till fotona - skäms ni inte över ert idiotiska beteende ?
En spanjor berättade för mig att "runkare" är ett riktigt nedsättande skällsord män emellan i hans land.
Så billigt och fisigt liksom. Isch.
Nu är det ju så att de flesta har vad som kan kallas sexuella avvikelser och vad som, inom ramen för detta, är "normalt" eller inte bekymrar bara en ängslig konformist. Jag tror att även kvinnor kan gå igång på spänningen i att göra dylika saker. Kvinnor är ju, trots allt, människor de också, med alla konstigheter det kan innebära.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback