Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-01, 09:13
  #1
Medlem
Har runt 30.000 bilder och i denna samling vill jag hitta några hundra bilder som finns utspritt. Dessa vill jag kopiera till en egen katalog eftersom jag vill göra ett bildspel senare av dem i ett annat program. Känns som att Adobe Lightroom är rätt för detta.

När jag startade Lightroom scannade den igenom alla mina hårddiskar där många innehåller massa skräpbilder som jag inte vill ha i Lightroom. Hur rensar jag detta från Lightroom (utan att filerna rensas från hårddisken)?

Hur gör jag sen för att endast importera den mappen där jag har mina foton i Lightroom?

Ser även att Lightroom importerar från skrivbordet, mina dokument och mina bilder. Gör den det automatiskt? Har inte valt det under import.
__________________
Senast redigerad av help 2016-07-01 kl. 09:43.
Citera
2016-07-04, 02:43
  #2
Medlem
503s avatar
Om du väljer att ta bort bilderna så kommer programmet fråga om du vill ta bort dom ur katalogen eller radera dom från hårddisken. Välj det första.
Därefter importerar du på nytt genom att lägga till en ny mapp (i katalogen), och letar upp och väljer ut den mapp du vill importera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback