Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-17, 11:05
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU-BUGU
Jag tror inte på Jesus.
Men kanske på Isa?
Citera
2019-07-17, 17:57
  #218
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMashUp
Skjuter man någon kan offrets skador ju knytas till vapnet man använt. För att lyckas med det du påstår krävs att man är noggrann och inte lämnar något (alls!) åt slumpen. Svårt för de allra flesta.

Kul att gräva fram en kula ur huvudet på person man precis skjutit. Rätt blodigt

Enklare låta bli.
Citera
2019-07-17, 18:00
  #219
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Nej , däremot "kände " jag Martin Jonsson som mördade Lotta Rudholm.

Ja innan han blev tvättäkta psykfall då .
Citera
2019-07-17, 19:49
  #220
Medlem
nonameds avatar
Själv har jag blivit kallad mördare indirekt.
Citera
2019-07-17, 20:05
  #221
Medlem
Att mörda någon, kan ha olika orsaker, samt olika definitioner av vad man upplever. Kan beskrivas hur länge som helst i enskilda fall. Det mest vanliga är aggretion, där man vill uppleva att få en upprättelse. Det andra är under förtryck, när man tillhör någon som kräver detta. Det minst vanliga är en händelse som spårar ur på ett eller fler sätt. Den farligaste för utsatt offer är när denne gett sig på en familjemedlem. Där kan verkligen allt rasa samman. Personen kan döda alla som kommer i dens väg, för det finns inget att förlora. Det har denne redan gjort en enorm förlust.
Citera
2019-08-07, 20:53
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU-BUGU
Frågan är riktad till vi som mördat men även till de som är intresserade över hur vi mår över våra handlingar som vi begått.

Första gången jag mördade en person var för 18 år sen och sist jag mördade någon var för 7 år sen. I början på första mordet så tänkte jag bara hur tufft det var. Det var inget problem att göra det igen senare var det inget märkvärdigt med att döda någon. Nu på äldre dar har jag blivit hemsökt av dom jag mördat i princip varje dag. Jag dricker mycket alkohol för att dämpa hemsökarna. Jag ser deras ansikten när dom ställer frågan varför jag dödade dom.


Det tar hårdare och hårdare för varje dag jag vaknar upp och tills jag slut somnar.
Det jag läst på forum är att har man börjat bli hemsökt och börjat se ansikten på dom man börjat brukar man inte leva länge innan man tar livet av sig. Jag bryr mig inte om det, så mycket dåligt jag gjort i mitt liv skulle det kvitta om jag dog. Kanske en räddning för mig själv?

Frågor och disskusionsunderlag finns i början av tråden.

Du är redan förlåten. Du är fri. Det finns ett skäl till att du lever och du har en uppgift, hitta den.
Citera
2019-08-08, 03:23
  #223
Medlem
Dinkeydonks avatar
Äh nog har man dödat myggor i sitt liv, alla har i så fall mördat...

Att mörda är egentligen inga konstigheter.


Bara för att andra säger att det är fel får en skuldkänslig inverkan bara.
Citera
2019-08-08, 15:23
  #224
Medlem
Knastrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Mördare ska ha ett nackskott, inget annat. Inkl. ni här som påstår er vara mördare.

Så, vem ska skjuta nackskottet på mördaren? Den som nyss mördat mördaren med ett nackskott behöver också ett nackskott, vem tar det? Och vem tar sedan nackskottet på honom osv. Nä du. Majoriteten av mord är antagligen oförsvarbara, men alla blattar som skjuter ihjäl varandra t.ex. Det är väl bara bra? Mindre avskum kvar efter dådet
Citera
2019-08-08, 16:24
  #225
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Statsmakten via lagar och domstol ska ha rätt att utse bödel. Enkelt och inte ett dugg konstigt mer än för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback