Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-30, 23:42
  #1
Medlem
Varför går inte problemet att lösa? Med tanke på alla otroliga framsteg inom skönhets operationer så tycker jag det är konstigt att just inte det problemet går att lösa.

Tycker det är fascinerande för det är ju många som lider över det och man skulle tjäna enormt på att hitta någon mirakel lösning för det. Krämerna funkar ju för vissa men väldigt lite. Dricka mycket vatten ska vara relativt bevisat att det funkar. Men bara mot själva färgen, tvekar att vatten hjälper mot själva "linjerna " man fått. Verkar som det är extremt svårt (omöjligt?) att få bort mörka ringar när det väl har satt sig där. Eller är det något som funkat för er? Inte ens operationer verkar ju funka så bra.
Citera
2016-07-01, 00:37
  #2
Medlem
Mörka ögon, drick mycket vatten, ligg högt med huvudet när du sover så du inte får stora säckar. Kurer som gurkor, potatis m.m. vad det nu kan vara hjälper bara tillfälligt. Undervikt kan vara en annan orsak eller att man faktiskt får för lite sömn. Många tror att de får tillräckligt men det får dem inte. Genetik är en av de största faktorerna och då kan du knappt göra något åt det

Retinol är typ det enda krämen som bevisligen funkar mot rynkor, resten är inte ens värt att lägga pengar på. Men detta hjälper bara en liten del, du kanske inte ens ser skillnad och det kan ta tid.

Det enda som verkligen kan förbättra kråkfötterna är sprutor som botox eller liknande, finns inget som kan slå det. Här får du även resultat på en gång.
Citera
2016-07-01, 00:39
  #3
Avstängd
Empress-Cs avatar
Sover du dåligt? Tror inte lösningen finns i någon kräm utan i din dygnsrytm.
Citera
2016-07-01, 01:16
  #4
Medlem
Det har med gener att göra tyvärr. Går inte bort, provat allt.
Citera
2016-07-07, 10:00
  #5
Medlem
exquisitelys avatar
För det första: mörka ringar under ögonen är inte detsamma som påsar under ögonen. En vanlig missuppfattning.

Mörka ringar kan existera oavsett 5 eller 9 timmars sömn, litervis med vatten o.s.v. En eller flera bra concealers kan hjälpa mycket. Upplever man huden runt ögonen som gropig/insjunken så kan fillers hjälpa till att fylla ut och på så vis trolla bort mörka skuggor. Solbränna,äkta eller fake, kan också ge lite kamouflage.
Citera
2016-07-11, 15:04
  #6
Medlem
-lynx-s avatar
lite på samma ämne, någon annan som är sjukt puffig runt ögonen på morgonen? tar flera timmar innan mina ögon gått ner till normal size efter att jag vaknat... är de samma behandlig där som gäller för mörka ringar eller?
Citera
2016-07-11, 15:06
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Varför går inte problemet att lösa? Med tanke på alla otroliga framsteg inom skönhets operationer så tycker jag det är konstigt att just inte det problemet går att lösa.

Tycker det är fascinerande för det är ju många som lider över det och man skulle tjäna enormt på att hitta någon mirakel lösning för det. Krämerna funkar ju för vissa men väldigt lite. Dricka mycket vatten ska vara relativt bevisat att det funkar. Men bara mot själva färgen, tvekar att vatten hjälper mot själva "linjerna " man fått. Verkar som det är extremt svårt (omöjligt?) att få bort mörka ringar när det väl har satt sig där. Eller är det något som funkat för er? Inte ens operationer verkar ju funka så bra.


Sluta ät socker, & då menar jag allt som även förvandlas till socker.
Drick vatten

Besök kostdoktorn.se
Citera
2017-05-06, 23:31
  #8
Medlem
http://laserklinikensodermalm.se/bli...ringar-ogonen/
Citera
2017-05-22, 13:54
  #9
Medlem
gralehs avatar
Mörka ringa under ögonen kan hänga ihop med binjureutmattning och/eller hypotyreos .

Man kan använda t.ex. Juvederm för att minska ner dem. Har själv testat med relativt god effekt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback