Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-30, 16:03
  #1
Medlem
Hej, har precis skaffat mig ett xbox one och fick höra talas om EA ACCESS. Av vad jag har lyckats läsa mig till kostar det ca: 250kr om året och då får man flera spel till sin xbox, såsom fifa, nhl, nba osv.
Det känns som jag missat en viktig del av vad EA ACCESS är för något eftersom endast fifa kostar ca 500kr nytt.

Min fråga i detta är hur det egentligen fungerar?, får man alla dessa spel för 250 kr om året, eller vad är det jag har missat?
Citera
2016-06-30, 16:08
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Du får inte de nyaste spelen vid release, t.ex FIFA 16 lades till EA Access den 19:e April.

Här har du spelen som ingår i EA Access Vault: https://en.wikipedia.org/wiki/EA_Acc...t_for_Xbox_One

Edit: Jag säger självfallet inte att EA access borde inkludera nya spel vid release. Första meningen kunde uppfattas som att det var negativt att det tog så lång tid för EA att lägga till FIFA 16 vilket inte var meningen.
Citera
2016-06-30, 16:22
  #3
Medlem
Tack för svar, om jag förstått dig rätt så är det negativa att spelen kommer ca: ett halvår efter release? bortsett från det får man allt som krävs och inga extra kostnader?

Tycker fortfarande det låter som det är för bra för att vara sant hahaha
Citera
2016-06-30, 16:26
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipleng
Tack för svar, om jag förstått dig rätt så är det negativa att spelen kommer ca: ett halvår efter release? bortsett från det får man allt som krävs och inga extra kostnader?

Tycker fortfarande det låter som det är för bra för att vara sant hahaha

Det är ett bra alternativ, kände inte till det själv förrän nu.

Inte direkt negativt att man får vänta, speltillverkarna måste ju ha sitt. Men för oss som inte måste lira nyaste FIFA utan nöjer oss med förra generationens, så är det helt ypperligt.

Funderar nu på att skaffa det till PC (Origin Access), eftersom jag funderade på att köpa FIFA16 häromveckan, om jag kan betala €3.99 och lira det en månad, så funkar det bra
Citera
2017-04-21, 18:51
  #5
Medlem
Clay Allisons avatar
Gav just ett års EA Access till min son. Eh, hur använder man det? Ska man inte kunna logga in via konsolen? Och hur gör man det i så fall?
Citera
2017-04-22, 15:31
  #6
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gav just ett års EA Access till min son. Eh, hur använder man det? Ska man inte kunna logga in via konsolen? Och hur gör man det i så fall?

Vad roligt! Din son kommer ha mycket glädje av EA Access förträffliga utbud! Om du fick en aktiveringskod kan du ange den under "Store" och därefter "Använd en kod". Annars kan du ladda hem appen "EA Access" i Store och följa instruktionerna där.
Citera
2017-04-22, 15:58
  #7
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Vad roligt! Din son kommer ha mycket glädje av EA Access förträffliga utbud! Om du fick en aktiveringskod kan du ange den under "Store" och därefter "Använd en kod". Annars kan du ladda hem appen "EA Access" i Store och följa instruktionerna där.

Tack! Det kom ingen kod (vilket var det jag hade förväntat mig) så testar med appen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback