Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-30, 14:53
  #1
Medlem
Idag kommer jag både ha hunnit käka lunch och middag innan jag kan komma till gymmet. Vilket gör att jag kommer missa det stora mål mat som jag annars käkar efter ett träningspass. (Middagen då med massa kolhydrater och protein. Kommer troligtvis inte vara så hungrig efteråt då det är i princip läggdags på en gång. Hur hade ni gjort här? Måste ju ändå få i mig kolhydrater efteråt?

PS kör inte gainer.
Citera
2016-06-30, 14:56
  #2
Medlem
society-players avatar
bannan + protte pulver + mjölk direkt efter träning

Hem äta stor kalorifyld måltid med omega 3 tillskott till.

optimalaste maten enligt mig, älgkött 400 gram ris 100 gram, feta ost sallad med raps olja på
Citera
2016-06-30, 15:32
  #3
Medlem
Men din lilla gymråtta... Jag tvivlar starkt på att din kropp raserar totalt för att du skippar en måltid en dag. Dagens I-landsproblem?
Citera
2016-06-30, 15:35
  #4
Medlem
tj.s avatar
Ät innan träning. Man måste inte alls få i sig varken kolhydrater eller protein efter träningen...
Citera
2016-06-30, 15:42
  #5
Medlem
Det är mångdubbelt viktigare att du äter bra, jämfört med att bry sig om när du äter. Jag lyssnade på Styrkelabbets podcast för några månader sedan där de tog upp massa studier och det visade sig tydligen att det där med att tajma näring eller att man måste äta inom 30min efter passet är mest bullshit. Det spelade i princip ingen roll om du käkade i omklädningsrummet eller 4h senare.
Citera
2016-06-30, 15:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av society-player
bannan + protte pulver + mjölk direkt efter träning

Hem äta stor kalorifyld måltid med omega 3 tillskott till.

optimalaste maten enligt mig, älgkött 400 gram ris 100 gram, feta ost sallad med raps olja på

Det är den stora kalorifyllda måltiden efter jag kommer att missa. Min fråga var mer om det egentligen spelar jättestor roll om man käkat mycket innan passet än efter.
Citera
2016-06-30, 19:11
  #7
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosAngeles
Det är den stora kalorifyllda måltiden efter jag kommer att missa. Min fråga var mer om det egentligen spelar jättestor roll om man käkat mycket innan passet än efter.
Det viktigaste är ditt totala intag, inte när det intas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback