Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-08, 02:45
  #733
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
jag vill isåfall se något klipp som bevisar din tes om 3000+ besökare

Du ifrågasätter Polisens uppgIfter?
Citera
2016-09-08, 13:44
  #734
Medlem
8711s avatar
Efter Sverigedemokraternas Sommarfestival skrev aftonblaskans Fredrik Virtanen en krönika med rubriken "Stötta SD - Så får du en hitlåt" där han anklagar SD och Jimmie Åkesson för både det ena och det andra och allmänt beklagar sig över att SD:are är mycket bättre än honom själv och dom han gillar.

Han skrev bland annat konspirationsteorin:

Citat:
"Det otäcka är att fundera på vad Jimmie Åkesson uppmanar fanatikerna att göra nästa gång. Det otäcka är att fundera på vad SD:s ledning i smyg uppmanar sina nätsoldater att göra just nu."

Angående att Jimmie Åkesson uppmanat sina följare att ladda ned och köpa en av Peter Jezewskis populära låtar. Låten blev snabbt etta på Itunes topplista och låg där i flera dagar.

Nu har Jimmie Åkesson gett svar på tal på Fredrik Virtanens fantasier i citatet ovan:

Citat:
Den här journalisten verkar vara en aning bitter och lida av konspiratoriska tvångstankar.

"Det otäcka är att fundera på vad Jimmie Åkesson uppmanar fanatikerna att göra nästa gång. Det otäcka är att fundera på vad SD:s ledning i smyg uppmanar sina nätsoldater att göra just nu."

Låt oss överösa honom med styrkekramar och Sverigevänlig nätkärlek!

Länk:

https://www.facebook.com/jimmieakesson/?ref=py_c#
Citera
2016-09-09, 11:11
  #735
Medlem
VolvoSonetts avatar
Jag citerar mig själv, från en annan tråd, i just aktuella ämne:

Det spelar ingen roll hur klart Peter Jezewski utrycker sig, så går ändå mediadrevet på som en ångvält. Att Aftonbladet & Expressen är kända för billiga poänger det vet vi redan, men att tex SVT.s lokala tvsändningar okritiskt hakar på med rubriker som :" Jezewski sverigedemokrat".

Alla utelämnar Peters uttalanden som:

"-det är ett folkvalt parti som sitter i riksdagen – det är ingen terrorgrupp vi pratar om. Det är bara att lira."

"- Jag kan ju inte vara rasist. Min far slogs mot både kommunister och nazister."

"-Jag är varken rasist, fascist eller nazist. Jag är basist. Min pappa var ju med i andra världskriget och slogs mot kommunism och nazism. Så det sitter ganska djupt inom mig att jag inte kan vara nazist. Det är väldigt svårt för mig att vara rasist också. Mamma är svenskfödd och har polska föräldrar och pappa är polack, vilket gör mig till polack. Då skulle jag inte gilla mig själv heller."

Fredrik Virtanen raljerar över att Peter Jezewski skulle vara en föredetting och jämför honom med 2016 års dagsländor. Om herr Virtanen förstod vilken rock n roll hjälte Peter är, så kanske han kunde bespara oss dessa tomma påhopp.

Fredrik Virtanen:
"En total föredetting passerade Beyoncé, Laleh, Miriam Bryant och Justin Timberlake bara genom att komma ut som främlingsfientlig SD-anhängare och spela på det rasistiska partiets festival när ingen annan artist ville."

Scenariot att de flesta Boppers och Jezewskifans faktiskt fortfarande köper skivor har inte slagit den digitala Virtanen. Men när etablissemanget hoppat på deras hjälte, knöt folk näven i fickan och protestköpte Peters låtar digitalt.
Citera
2016-09-10, 15:19
  #736
Medlem
8711s avatar
Artikel om Sommarfestivalen i Sölvesborg:

Citat:
3000 besökare på SD:s sommarfestival

3000 personer besökte Sverigedemokraternas sommarfestival i Sölvesborg på lördagen.

Festivalen var en påminnelse om vad Sverige hade varit utan den vansinnespolitik som bedrivits i så många år.

Inga övergrepp. Inga bråk. Bara en jäkligt bra fest med trevliga och lugna människor.

http://www.klarvaken.se/2016/08/28/s...-och-ovegrepp/

På länken kan ni även se bilder på:

* Vilket enormt drag det var under Ultima Thules spelning på festivalen.
* Kommunistradion SR intervjua Uffe i Ultima Thule.
* Bilder från publiken och entrén som visar massvis av glada besökare på Sommarfestivalen!
Citera
2016-09-10, 15:20
  #737
Medlem
8711s avatar
Ser även att ett nytt evenemang är på gång där artister kommer uppträda och omskrivna personer delta med sina scenuppträdanden!
Citera
2016-09-10, 15:25
  #738
Medlem
8711s avatar
Avpixlats artikel om Sommarfestivalen och om Jimmie Åkessons sommartal:

Citat:
Åkesson sommartalade inför tusentals åhörare

SD:S SOMMARFEST Flera tusen Sverigevänner (minst 2 000 enligt polisen men sannolikt snarare 3000) samlades i Sölvesborg på lördagseftermiddagen för att lyssna på Jimmie Åkessons sommartal. Deltagandet var långt mer än vad andra partier lyckas samla. Solen sken, alla var glada och hälsade på vänner och bekanta. Att hitta en ledig stuga har inte varit möjligt sedan i våras.

http://avpixlat.info/2016/08/28/akes...ntals-ahorare/
Citera
2016-09-12, 15:21
  #739
Medlem
8711s avatar
Tidningen Dagen har skrivit en artikel om Sommarfestivalen:

Citat:
Jerusalem vittnade i skuggan av Ultima Thule

Jerusalem sjunger vidare om att Jesus är uppstånden och spelar sedan, ganska traditionsenligt, ”Jag vill ge dig en blomma” som avslutning. Orden om blomman från Jesus, den blodröda som växte vid hans kors, sprids i tältet, likaså sista versens budskap om att ett liv utan Jesus inte är värt att leva. När sista tonen klingat ut kliver bandet av scenen ackompanjerade av relativt stillsamma applåder och enstaka ”en gång till”-rop.

------------

En halvtimme senare kokar festivalområdet, publikens intensitet har mångdubblats. Ultima Thule har klivit upp på scenen, introducerade som ”världens bästa band”, och det vädjas till publiken om att ”röja uppåt, inte framåt” för att undvika klämskador mot kravallstaketet. De som tidigare befunnit sig på lite distans har nu sökt sig närmre. Låten ”Ragnarök” drar igång: ”Sargad mark nu hel och ren, åter liv på askens gren, i blodet där slaget stått, av Asars blod ett frö blir sått. Ragnarök, befriare och död, Ragnarök, Ultima Thule föd.”

Nu ekar allsången.

http://www.dagen.se/kultur/jerusalem...thule-1.771727
Citera
2016-09-12, 15:25
  #740
Medlem
8711s avatar
Jerusalems mellansnack på Sommarfestivalen:

Citat:
Mellansnacket är i stort sett obefintligt till en början, bara några korta ord om att bandet är tacksamma över inbjudan sägs. Men sången talar desto mer. ”Jag tänker aldrig ge upp, även om det kostar mig allt” sjunger Ulf Christiansson med sedvanlig pondus och tillsammans med sonen Philip vid micken tar han sig an ”Pappa, vem har gjort” som kanske enklare och tydligare än någon annan svensk sång sätter fingret på människors frågor och Bibelns svar. Evangeliet i koncentrat.

Citat:
”Jag kan säga att en av huvudanledningarna till att vi tackade ja till att komma hit är att vi är så fruktansvärt trötta på detta hackande och all denna infekterade atmosfär i vårt land. Jag är fruktansvärt trött på det, trött på att vi inte kan prata med varandra, att vi inte kan säga något gott om varandra, vi ska alltid säga något elakt om varandra. Det är så långt man kan komma ifrån allt vad vi har kallat kristet i kyrkorna. Kyrkan i Sverige har inte gjort det den skulle göra utan har missat så mycket, så i dag sitter vi och bockar med i precis allt som sker. Och det kan jag säga dig, det kommer aldrig bli något gott av det.”

Citat:
”Den Jesus jag känner, han gick till folket, till människor och han var hatad och avskydd av fariséer, därför hängdes han på korset. Det är den mest radikala människa som trampat på denna jord och han förvandlade människor, och han förvandlade mig i mitt stora egoistiska paket där jag tyckte jag var bäst i världen och visste och kunde allt. Så en dag knackade han på dörren och sa ”do you wanna be a singer in my band?”. Du kan ju fatta vad jag sa. Vårt land behöver den Jesus som gick på den här jorden, som var verklig, han var for real, han körde inte med teater.”

http://www.dagen.se/kultur/jerusalem...thule-1.771727
Citera
2016-09-17, 17:38
  #741
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Artikel om Sommarfestivalen i Sölvesborg:



http://www.klarvaken.se/2016/08/28/s...-och-ovegrepp/

På länken kan ni även se bilder på:

* Vilket enormt drag det var under Ultima Thules spelning på festivalen.
* Kommunistradion SR intervjua Uffe i Ultima Thule.
* Bilder från publiken och entrén som visar massvis av glada besökare på Sommarfestivalen!
Kan man höra intervjun med Uffe någonstans?
Citera
2016-11-16, 22:43
  #742
Medlem
volvo 240s avatar
Haha och nu har syltryggarna i Black Ingvars kommit med en tshirt med texten "StupiD"

Och innan media dervade hade de inga som helst problem med att spela på ett SD-arrangemang. Vilka ynkryggar, och de har dessutom totalt missat vart vinden vänder.

Tänk om de hade varit ärliga och bara spelat sin musik istället för att börja tjata om "alla människors lika värde" och göra bort sig och tappa en stor del av den lilla publik de hade.

Vilka tragiska hjon.
Citera
2016-11-17, 08:08
  #743
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Haha och nu har syltryggarna i Black Ingvars kommit med en tshirt med texten "StupiD"

Och innan media dervade hade de inga som helst problem med att spela på ett SD-arrangemang. Vilka ynkryggar, och de har dessutom totalt missat vart vinden vänder.

Tänk om de hade varit ärliga och bara spelat sin musik istället för att börja tjata om "alla människors lika värde" och göra bort sig och tappa en stor del av den lilla publik de hade.

Vilka tragiska hjon.

Verkligen "hårda" rockare som är livrädda för vad PK:isterna ska tycka. Känns helt riktigt som att de är hopplöst efter sin tid. Förmodligen har de varit naivt ovetande om vad som hänt i samhället sedan deras "genombrott" på 90-talet. Nu har de nyktrat till från sin 20 år långa ölfylla.
Citera
2017-02-06, 00:23
  #744
Medlem
8711s avatar
Läs om följderna spelningen har fått för Peter Jezewski. Sverigedemokraterna och Mattias Karlsson vädjar nu om stöd för en person som står upp för yttrandefriheten och sina Sverigevänliga åsikter:

(FB) Peter Jezewski efter SD-kontroversen: "Straffet har varit ganska brutalt!"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback