Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-21, 11:38
  #253
Medlem
OkyDokys avatar
Nu sitter jag väldigt trångt till här med en lur
från tidigt 1800 tal.Så jag kan omöjligt länka.
Men gruppen Jerusalem har lagt in ett inlägg,som jag tycker är värt att läsa..
Ni som har möjlighet och lust, får gärna lägga in en länk från deras Facebook sida.
Läs även de hatiska inläggen från "de goda"

Trevlig dag

önskar OkyDoky
Citera
2016-07-21, 13:12
  #254
Medlem
Den där festivalen verkar inte kunna mäta sig med STOCKHOLM MUSIC AND ARTS
vad gäller artistutbudet ...

Men Ultima Thule spelades ju t o m i Sommar i P1 häromåret ...
Citera
2016-07-21, 13:14
  #255
Medlem
Nån mer som ska dit eller?
Citera
2016-07-21, 14:50
  #256
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
För övrigt apropå festivalen så verkar det enligt denna artikel som att det totalt 20 band är som är kontrakterade, varav 4 nu hoppat av.

http://24blekinge.se/2016/07/20/efte...pp-som-artist/

Undra vilka alla de övriga banden är?

Det tillkom nya och bättre band när lögnarna Jan Johansen, Black Jack och Black Ingvars hoppade av.

Vad jag hört hörde flera av sig själva. Fler artister kommer presenteras pö om pö lite då och då. Inte säkert att alla kommer presenteras alls heller för att undvika avhopp och då artisterna inte ska trakasseras och hotas av vänstertöntar och av media. Så en del artister kanske bara dyker upp där och då. Andra kan man släppa som är på det klara med dessa reaktioner men skiter i det, som Ultima Thule.
__________________
Senast redigerad av 8711 2016-07-21 kl. 14:55.
Citera
2016-07-21, 15:52
  #257
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det tillkom nya och bättre band när lögnarna Jan Johansen, Black Jack och Black Ingvars hoppade av.

Vad jag hört hörde flera av sig själva. Fler artister kommer presenteras pö om pö lite då och då. Inte säkert att alla kommer presenteras alls heller för att undvika avhopp och då artisterna inte ska trakasseras och hotas av vänstertöntar och av media. Så en del artister kanske bara dyker upp där och då. Andra kan man släppa som är på det klara med dessa reaktioner men skiter i det, som Ultima Thule.

OK, Bra att det trots allt verkar ordna sig.

Tyvärr kan jag inte för egen del besöka det hela i år (bor långt ifrån Sölvesborg och semestern är dessutom slut då) men om detta kommer att bli ett återkommande arrangemang så ska jag definitivt boka in en resa till Blekinge nästa år.
Citera
2016-07-21, 16:15
  #258
Medlem
ChristianXs avatar
Vill ni diskutera musik eller varandra så gör det lämpligen i forum för dessa ämnen. Detta är inget sådant.

/Mod
Citera
2016-07-22, 11:40
  #259
Medlem
8711s avatar
Vafaaan!! Nu kommer inte Bedårande Barn heller till festivalen...

Citat:
Bedårande Barn ställer in Sommarfestivalen efter gitarristens avhopp!

- Jag hade inte en aning om att det var ett SD-anknutet event. Jag visste inte heller att Jimmie spelade i bandet. Han har alltid haft basker och solglasögon på sig och kallat sig för Per. Jag är bedrövad inombords, berättar Jesper Landin.

Och inte Ultima Thule heller:

Citat:
Ulf Hansen Som trummis i Ultima Thule måste jag vika mig för vänstermurvlarna som trycker på. Jag meddelar pk media i morgon att jag inte är rasist och att jag kämpar för alla folks lika värde. Förhoppningsvis ska de då visa sin ödmjuka sida och ta in mig i multikulti-värmen. Eller vad tror ni?

https://sv-se.facebook.com/bedarandebarn

Nu har vi ju inga band kvar!!!

Höhö
Citera
2016-07-23, 11:54
  #260
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Men Marcus Öhrn, som är musikansvarig för festivalen, säger till Dagens Nyheter att de ersatt avhoppen med ”mycket större band” – men han vill inte avslöja vilka de är.
http://www.svt.se/kultur/musik/artis...av-sd-festival
För man har ju verkligen höjt ribban med Black Jack och Black Ingvars

Angående Ultima Thules koppling till SD, samt politiska och ideologiska tyngd:
Citat:
J"Tror du att ni haft betydelse för Sverigedemokraternas framgångar?
– Det är jag övertygad om. Och nu när de kommit in i riksdagen så lägger vi ner. För då har vi gjort vårt jobb.
har sångaren Jan Thörnblom sagt.
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/k...-ultima-thule/
Citera
2016-07-24, 13:45
  #261
Medlem
Om Jimmie kan spela i ett band (på festivalen) borde väl Jomshof (som ju haft ett
band) kunna göra det också. I värsta fall återförening med bara en bandmedlem ...
Citera
2016-07-24, 13:47
  #262
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
http://www.svt.se/kultur/musik/artis...av-sd-festival
För man har ju verkligen höjt ribban med Black Jack och Black Ingvars

Angående Ultima Thules koppling till SD, samt politiska och ideologiska tyngd:
har sångaren Jan Thörnblom sagt.
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/k...-ultima-thule/

Vad vill du ha sagt med det? Thule har ju alltid varit ett politiskt band.
Citera
2016-07-24, 18:54
  #263
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Ja man hör ju dem fortfarande dagligen på radion både på mix, rix och SR.
Nej det gör man inte pga att de är "kontroversiella" med patriotiska låtar.

Det är rent politiskt. Riktigt sjukt eg att det inte nån gång då och då spelas någon Thule-låt iom att de sålde så mkt. I ett normalt land hade de spelats ibland.
Citera
2016-07-24, 19:07
  #264
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Att det är JÅ:s favoritband har nog helt andra förklaringar än att de är bra.

Huruvida deras låtar är bra eller dåliga är väl en smaksak för övrigt?
Trots deras sk. succé på listorna kan jag inte spontant nämna en enda låt som UT gjort och jag tror inte att jag skulle spontant känna igen en låt av dem om jag hörde en heller. Jag tror inte att jag är speciellt ensam om det heller om jag ska vara ärlig.
Du tror inte att du överdriver deras storhet en aning?
Nej vad skulle det va? Jag lyssnar på kommunistiska Dia Psalma för att de är bra, inte pga deras politiska budskap.

Sen var det ingen sk succé på listorna utan det var ensuccé.

Inte så konstigt att du inte kan namnge något du inte hört. Skulle inte jag heller kunna.

Tråkigt nog slutade de säljas i skivaffärer när de började bli riktigt bra.

Allt pga det sjuka samhället vi lever i. Kommunistmusik går jättebra med light-patriotisk musik får icke säljas...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback