Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-07-01, 19:54
  #37
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Om NÅGON här på FB tycker eller skriver att detta är förvånande äter jag min hatt!

Dags att äta hatt? (FB) Afghan erkänner vad AB ljuger om: de flyr inte

Obotligt korkade vänsterextremister finns även här på FB vettu.
Citera
2016-07-01, 20:04
  #38
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Dags att äta hatt? (FB) Afghan erkänner vad AB ljuger om: de flyr inte

Obotligt korkade vänsterextremister finns även här på FB vettu.

Nu har jag ätit upp min hatt
Citera
2016-07-01, 21:42
  #39
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Alla vet att de inte är flyktingar men kulturmarxism och värdegrundskommunism bygger på lögner och förtryck precis som religiös fundamentalism. Du skall hålla med annars är du rasist och en fiende. Det spelar ingen roll om de inte är flyktingar. Du skall låtsas det för att visa att du inte är rasist. Värdegrundskommunismen är en masspsykos.
Citera
2016-07-02, 01:09
  #40
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Ja jag är ju inte bara förbannad på de ekononomiska migranterna, att så många släppts in I Sverige är ju helt klart, våra helt värdelösa imkompetenta idioter till politikers, icke agerandes fel. Sverige Demokraterna har ju haft rätt hela tiden, och att nu se att moderaterna, med Batra i spetsen prata SD politk, när det gäller "invandringen", får mig att må illa. Moderaterna som har haft den egentliga makten i 8 år innan valet 2014.

Reinfeldt och hans jävla idiotiska tal "Öppna era hjärtan" var bara ett politiskt spel, just då var det viktigare att stänga ute SD från politiken än att regera landet med en ansvarsfull politik. Alla politiker oavsett färg och svensk media bär ansvaret för situationen som råder i landet nu. Jag är inte en SD- sympatisör, men hallå vi lever i en demokrati (sägs det iaf), då kan man inte stänga ute Sveriges 3.e största parti. Det är som att spotta på de svenskar som valde att lägga sin röst på SD.

Jag säger "Öppna era Ögon" och se att våra politiker är mer intresserade av att agera i ett politiskt makspel framför kamerorna på SVT och i tdningsblaskorna, än att på ett ansvarsfullt sätt ta hand om vårt land Sverige. Se bara den senaste veckan, Margot Wallströms "seger" i FNs säkerhetsråd, allt krut som lagts ner på det, visar ju bara att svenska politiker är mera intresserade av att göra karriär, bli berömda, kändisar, osv.

Jag orkar inte skriva om de Röd/grönas politiska agerande, samma inkomptens där också. Tyvärr så finns det ingen politisk konstellation i dagens läge som kan föra en ansvarsfull politik för oss svenska medborgare. Jag vet att det finns många SD-sympatisörer här, men SD är inte mogna att leda landet, deras politik har ju till största delen bara handlat om invandringen, i grund och botten så är de ett konservativt parti med vissa värderingar som inte alls faller mig i smaken. Men visst, de hade rätt om invandringen/invasionen.

Ber om ursäkt om mitt inlägg blev för mycket OT.

Tack för att du orkade skriva. Jag håller mad dig!
Citera
2016-07-09, 01:52
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Varför ljuger du?

Påståendet var:



Det är inte ett enda exempel, utan ett påstående från någon som rimligen har kunskap. Bemöt påståendet istället för att sprida lögner.
Det är en enstaka åsikt från en enstaka person och INTE EN FAKTAUPPGIFT.
Citera
2016-07-09, 18:23
  #42
Moderator
-Info-s avatar
Här finns fler afghaner som inte flytt utan har bara sökt ett bättre liv:

Citat:
Asylsökande afghaner vill återvända till Afghanistan.

– Det kommer minst 20 personer om dagen. Vissa dagar är det till och med upp till 30 personer som ansöker om att få giltiga id-handlingar och återvända tillbaka till Afghanistan, säger Hamid Hami.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6396654

Men då Sverige inte var vad de förväntade sig återvänder de hem istället. Och enligt en flykting så var det resan till Sverige som var farlig - inte tillvaron i Afghanistan:

Citat:
Mohammad Anwari, som också ska återvända till Afghanistan, efter 5 månader i Sverige, säger att nu i efterhand - var det inte värt det.

– De förväntningar jag hade, de faror jag utsatt mig för på vägen och de pengar jag spenderade, det var tillslut inte värt det, säger Mohammad Anwari.

En annan erkänner att livet i Afghanistan är lättare jämfört med livet i Sverige:

Citat:
– Det var lättare i Afghanistan. Jag känner mig inte hemma här i Sverige, säger Azizullah Ahmadi.
Citera
2016-07-09, 18:51
  #43
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns fler afghaner som inte flytt utan har bara sökt ett bättre liv:

Men då Sverige inte var vad de förväntade sig återvänder de hem istället. Och enligt en flykting så var det resan till Sverige som var farlig - inte tillvaron i Afghanistan:

En annan erkänner att livet i Afghanistan är lättare jämfört med livet i Sverige:
Vi får väl hoppas på att de sprider budskapet vidare när de väl är tillbaka i sina hemländer, så vi slipper en ny invasion av unga män som söker en bättre framtid. De som verkligen är i behov av skydd, skulle väl vara de afghanska flickorna och kvinnorna i så fall.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback