Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-07-01, 11:03
  #73
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Javisst jag har sett busskurer krossas med affischer med Zlatan på det måste vara rasister eller Zlatanhatare va? Nej det är vanliga jävla invandrare som driver runt på stan och förstör.

Jag tänkte på detta. Om en vandal endast är ute efter att vandalisera så skiter ju denna fullkomligt i hur bänken ser ut.

.
Citera
2016-07-01, 18:27
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du har fel, 2 olika bänkar.. En bögbänk och en negerbänk, båda blir uppbrända av och till.
Ok men tror du att det är ett vansinnesdåd, någon som helt oförklarligt ger sig på dessa bänkar?

Eller tror du att det är temat på dessa bänkar som för att de är mer utsatta för attentat än vanliga bänkar?

Om det är det senare så kan det ju faktiskt vara frågan om bakomliggande rasism och homofobi, tråkigt.

Jag är faktiskt mer benägen att tror att det är personer som inte gillar negrer som förstör negerbänken.
Citera
2016-07-03, 14:46
  #75
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Ok men tror du att det är ett vansinnesdåd, någon som helt oförklarligt ger sig på dessa bänkar?

Eller tror du att det är temat på dessa bänkar som för att de är mer utsatta för attentat än vanliga bänkar?

Om det är det senare så kan det ju faktiskt vara frågan om bakomliggande rasism och homofobi, tråkigt.

Jag är faktiskt mer benägen att tror att det är personer som inte gillar negrer som förstör negerbänken.

Det är gängen som hänger i centrum som gör det. En osalig blandning av somalier, gambier, afghaner, irakier, syrianer och en och annan whigger.
Citera
2016-07-03, 20:38
  #76
Medlem
När det är kväll och mörkt som sedan blir dag och ljust är rasist för att det blir ljust och inte förblir mörkt!

Rasist.
Citera
2016-07-03, 20:50
  #77
Avstängd
affekaffes avatar
Det roliga med allt är att det troligen är negrer, afghaner och MENA-pack som vandaliserat bänkarna. När ska den svenska psykosen upphöra? Man börjar fan bli orolig nu....
Citera
2016-07-03, 20:57
  #78
Medlem
soligts avatar
Nu har en jävla bänk hamnat i pk-fokus. Det här kan bara hända i Sverige
Citera
2016-07-05, 17:54
  #79
Medlem
Lokaltidningen har med samma artikel om rasism och negerbänken denna vecka. Nyhetstorka över negerbänkar?
Citera
2016-07-05, 18:11
  #80
Medlem
Quwaesad177s avatar
Skulle ju lika gärna kunna handla om en antirasistisk konstaktion som ska påvisa hur "rasifierades" SYNvinklar inte tas upp i västvärlden eller nåt liknande.

Men iaf så är rasism jävligt osannolikt, skrapa med en nyckel på ögon på en bänkmålning.. vad för rasistiskt ska det säga?

Jag satsar nog pengar på lokalbrist, brukar handla om brist på lokal och eller uttråkning
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback