Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-29, 16:58
  #1
Medlem
pickis avatar
Hade tänkt att köpa Mansion of madness och börja lira med några polare.
Är det värt att köpa ett expansions packet direkt, och isåfall vilket? eller ska man vänta ?

Tack på förhand.
Citera
2016-06-29, 20:06
  #2
Medlem
Pratar du om rollspelet eller brädspelet?
Citera
2016-07-03, 14:13
  #3
Medlem
pickis avatar
Brädspelet
Citera
2016-07-03, 14:28
  #4
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picki
Brädspelet

Jag hade rekommenderat att skaffa grundboxen först för att se om ni verkligen uppskattar spelet. Jag gillar MoM, men det är ganska tidskrävande att förbereda en spelomgång och i de flesta scenarier är det en "spelledare" mot de övriga spelarna. Om man ej har så mycket tid till förberedelser finns det något enklare spelet Betrayal on the house on the hill. Detta spel har en annan mekanik och är i sin enkelhet lättare för nybörjare att komma igång med, men innehåller så mycket variation att ingen spelomgång är den andra lik. Gillar man Lovecraft-temat är min favorit Eldritch horror, som är ett samarbetsspel som utspelar sig i samma universum som Mansions of madness.
Citera
2016-09-05, 11:47
  #5
Medlem
udons avatar
finns numera en App till mansion of madness. Appen kan agera spelledare.

Håller dock med om att det är ganska tidskrävande att ställa i ordning en omgång.
Citera
2016-09-12, 16:39
  #6
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
finns numera en App till mansion of madness. Appen kan agera spelledare.

Håller dock med om att det är ganska tidskrävande att ställa i ordning en omgång.
Appen är avsedd för MoM 2.0 men man kan även använda expansionerna till första utgåvan.
Citera
2016-09-18, 02:37
  #7
Medlem
jag valde Eldritch Horror istället och är väldigt nöjd med det.

Vad som till slut fick mig i välja det istället var tanken på att appen knappast är nåt som håller i längden. Kanske svårt o dra fram sitt Mansions of Madness om 4-5 år o försöka köra den där appen.

Men mest av allt var att läsa skräckhistorier på boardgamegeek där appen kraschat och timmar av spelande bara försvann.

That being said, MoM verkar ändå jävligt kul

(kan också passa på att slå ett slag för Betrayal at the house on the hill, jävligt roligt spel med skräcktema! lite plojigare men det händer mycket kul som man kommer ihåg till senare tillfällen)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback