Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-29, 16:46
  #1
Medlem
Citat:
Michael Broberg klev på tunnelbanan i Stockholm men märkte kort senare att något var fel. En ung kille fick utstå glåpord och hat från två killar – för att han var homosexuell.
– Ingen annan gjorde någonting. Det är katastrof.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23088268.ab

Ännu en hjälte i kollektivtrafiken! Den här gången är det dock inte onda rasister som bekämpas, utan nysvenska homofober. Luktar fabricerad historia lång väg. Gör Aftonbladet rätt som köper en persons berättelse rakt av utan några som helst bevis för att det faktiskt har hänt?
Citera
2016-06-29, 16:50
  #2
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
varför skulle detta vara påhittat? Man man vet när dom försöker ljuga om skinheads som skriker om hitler och sd, men att det går 10000 hatiska invandrare på en nazist vet man.
Citera
2016-06-29, 16:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23088268.ab

Ännu en hjälte i kollektivtrafiken! Den här gången är det dock inte onda rasister som bekämpas, utan nysvenska homofober. Luktar fabricerad historia lång väg. Gör Aftonbladet rätt som köper en persons berättelse rakt av utan några som helst bevis för att det faktiskt har hänt?

Är det ens korrekt att publicera en sådan artikel utan att kolla upp historien?
Kan folk bara gå runt och hitta på egna hjältehistorier.
Citera
2016-06-29, 16:52
  #4
Medlem
TheGrimComedians avatar
Om förövarna är invandrare så kan det vara sant. Om förövarna är svenskar = aldrig.
Citera
2016-06-29, 16:54
  #5
Medlem
Ryggradsluss avatar
Michael ska ha en eloge, hoppas fler kan följa hans exempel vid behov.
Citera
2016-06-29, 16:59
  #6
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Om förövarna är invandrare så kan det vara sant. Om förövarna är svenskar = aldrig.

Klart dessa är invandrare.
Citat:
På Twitter berättar Michael om hur de två unga killarna frågade den tredje om han visste vad de gör med homosexuella där de kommer ifrån. Sedan svarade de på sin egen fråga:
– Vi hänger er i lyftkranar, äckliga bögsvin som dig förtjänar inget liv. Ni är äckligare än grisar.
Citera
2016-06-29, 17:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
varför skulle detta vara påhittat? Man man vet när dom försöker ljuga om skinheads som skriker om hitler och sd, men att det går 10000 hatiska invandrare på en nazist vet man.

Varningsklockorna ringer när det enbart är hjälten själv som bekräftar att det har hänt. För att bli övertygad om att det hänt skulle jag vilja ha vittnesmål från fler personer som var där (exmpelvis killen som blev trakaserad från början) eller allra helst bilder från övervakningskameran som lär ha fångat den påstådda spottloskan.

Om historien är sann ska grabben såklart ha en eloge, men jag har sett lite för många liknande historier med hjältar i vardagen för att köpa det rakt av. Minns en kille som skrev en liten novell på Facebook om att han följt en kvinna till dörren efter att denne blivit trakasserad på spårvagnen av någon rasistisk gubbe, men som sedan tog bort sitt inlägg illa kvickt när media uppmärksammade historien och polisen ville kolla på övervakningsbilderna.
Citera
2016-06-29, 17:45
  #8
Medlem
Visst har även denna hjältestory samma anatomi som andra fabricerade superhjältars epos.
Skurkarna har som genren kräver ett ovanligt och lustigt språkbruk
Citera
2016-06-29, 17:51
  #9
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Hur visste dem att han var homosexuell?
Citera
2016-06-29, 17:58
  #10
Medlem
beardbraids avatar
Alla dessa hjältestorys från facebook...var fan folk allt sitt civilkurage ifrån?
Det närmaste jag själv kommit var ett gäng som kallade mig "svennefitta" varpå jag svarade "*Finska svordomar* fitta kan jag köpa men kalla mig svenne en gång till och dö!". Och då var det jag som blev förolämpad. Andra får fixa sina egna fighter.

Jag väntar med spänning på att nån skall stå upp när nån stackars imam blir kallad terrorist och bräka "inte alla muslimer...". Detta borde ge max i godhetspoäng. Kom ihåg var ni läste det först, men det är fritt fram att kopiera till egen facebook om ni tipsar aftonhoran.
Citera
2016-06-29, 17:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Hur visste dem att han var homosexuell?

De "såg" att han satt och bögade sig på Grindr
Citera
2016-06-29, 18:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
varför skulle detta vara påhittat? Man man vet när dom försöker ljuga om skinheads som skriker om hitler och sd, men att det går 10000 hatiska invandrare på en nazist vet man.

Alltså killen är politiskt aktiv, så passande. Säkert en bra boost för karriären.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback