Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-29, 13:44
  #1
Medlem
Hittade ingen tråd om detta spel

Köpte detta spel trots att killen på gamestop tyckte ja skulle vänta några månader tills dom släppt lite uppdateringar.

Tänkte väl att så trögt kan väl spelet inte vara , men det är hemskt buggar överallt , spelet låser sig och det tar hur lång tid som helst att ladda spelet.

Mitt tips är att inte köpa skiten då det knappt är spelbart , dom har inte ens tagit sig tiden att göra gubbarna olika dom flesta ser likadana ut..

Någon mer som upplever samma sak?
Citera
2016-09-23, 09:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Hittade ingen tråd om detta spel

Köpte detta spel trots att killen på gamestop tyckte ja skulle vänta några månader tills dom släppt lite uppdateringar.

Tänkte väl att så trögt kan väl spelet inte vara , men det är hemskt buggar överallt , spelet låser sig och det tar hur lång tid som helst att ladda spelet.

Mitt tips är att inte köpa skiten då det knappt är spelbart , dom har inte ens tagit sig tiden att göra gubbarna olika dom flesta ser likadana ut..

Någon mer som upplever samma sak?

Oj! Jag köpte nyss detta spel (kom igår).

Har just installerat det men inte hunnit lira det än. Jag tyckte föregångaren (Homefront) var ett fantastiskt spel så jag hoppas verkligen inte att detta spel gör mig besviken!

Ska testa det senare idag!
Citera
2016-09-27, 11:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Oj! Jag köpte nyss detta spel (kom igår).

Har just installerat det men inte hunnit lira det än. Jag tyckte föregångaren (Homefront) var ett fantastiskt spel så jag hoppas verkligen inte att detta spel gör mig besviken!

Ska testa det senare idag!

Du kommer bli besviken i alla fall om du har några krav alls på ett spel
Citera
2016-09-27, 13:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Du kommer bli besviken i alla fall om du har några krav alls på ett spel

Jag gillar spel såsom GTA IV, V, Starcarcraft 2, Max Payne, Elite Sniper, Battlefield, Battlefront, Call of Duty, CS, Half Life, Command and Conquer, Ghost Recon, Far Cry, Crysis, Fear, Need For Speed, Swat, The Division, Sniper Ghost Warrior, Team Fortress, Warcraft, World In Conflict, L.A Noire, Watchdogs, Batman, Fallout....

Finns det risk att jag inte kommer gilla Homefront Revolution tror du då?
Citera
2016-09-27, 15:51
  #5
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag gillar spel såsom GTA IV, V, Starcarcraft 2, Max Payne, Elite Sniper, Battlefield, Battlefront, Call of Duty, CS, Half Life, Command and Conquer, Ghost Recon, Far Cry, Crysis, Fear, Need For Speed, Swat, The Division, Sniper Ghost Warrior, Team Fortress, Warcraft, World In Conflict, L.A Noire, Watchdogs, Batman, Fallout....

Finns det risk att jag inte kommer gilla Homefront Revolution tror du då?


Han syftar inte på vilken typ av spel det är, utan snarare på kvaliten i sig.
Folk verkar ganska missnöjda med spelet om man ska gå efter reviewsen som finns på nätet.
Citera
2016-09-27, 19:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Han syftar inte på vilken typ av spel det är, utan snarare på kvaliten i sig.
Folk verkar ganska missnöjda med spelet om man ska gå efter reviewsen som finns på nätet.

Speltypen är bra gillar samma spel som du ungefär men det är dåligt gjort laddtider är hemska det finns hur mycket buggar som helst och i bland fryser spelet och man får göra en omstart av konsollen.

Grafiken är inte den bästa och alla fiender ser exakt likadana ut till och med dom som är på din sida ser likadan ut. Vapnen är få och inte alls roliga om man jämför med Gta 5 mm.

Jag själv har inte spelat ut hela men jag tappade lusten till att spela det. Men hade dom lagt ner mer tid på det tror jag det hade blivit ett bra spel.
Citera
2017-04-15, 12:43
  #7
Medlem
Verkar vara helt dött i denna tråd. Påbörjade precis singleplayer kampanjen och den verkar hur spännande som helst! Grymma karaktärer, grymma vapen, grafiken är helt fenomenal... Konstigt att spelet inte har hyllats i större grad...
Citera
2017-04-15, 13:11
  #8
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Verkar vara helt dött i denna tråd. Påbörjade precis singleplayer kampanjen och den verkar hur spännande som helst! Grymma karaktärer, grymma vapen, grafiken är helt fenomenal... Konstigt att spelet inte har hyllats i större grad...

Nja ganska hög aktivitet här inne. Senaste i september.
Citera
2017-04-15, 13:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Nja ganska hög aktivitet här inne. Senaste i september.

Hög aktivitet?! 9 inlägg med detta?! Hög aktivitet?! Skojar du med mig eller? Jämför med spel såsom Battlefield 1, GTA V, Starcraft 2 etc så inser du att aktiviteten är noll här inne!
Citera
2019-08-12, 20:47
  #10
Medlem
Det blev ett köp. Återkommer efter några timmars spelande om det var något att ha. Utav det jag sett så verkar homefront revolution något underskattat. Visst repetitivt är det men vilka open world games är inte repetitiva?

Det jag gillar med spelet utan att ha spelat det är;

Det finns gula neutrala zoner där de verkar finnas soldater men håller man låg profil så händer inget där. Röda zoner där dom skjuter på än så fort dom ser än.

I varje zon är det småuppdrag att klara för att i Slutändan ta sig an det stora uppdraget i varje zon. Går att få hjälp av en AI i alla uppdrag om man behöver det men jag tänkte lira så mkt själv som möjligt om det går utan att tillkalla hjälp.

Vapensystemet ärså att tex pistolen går att modifera så att det går att sätta ljuddämpare och även göra den till en kulspruta. Assault rifle går att göra till en submachine Gun osv. Man uppgraderar vid vapenstationer men själva vapnet i sig går att ändra när man vill så fort det är uppgraderat. Den som är nyfiken kolla gameplay så är det lättare förstå.

Går att spela Stealth till viss del verkar det som. Dom tysta vapnen som finns är armborsten, pistol med ljuddämpare och kulspruta med ljuddämpare och såklart take downs bakifrån.

Enda nackdelen med ljuddämpare är att damage blir sämre vilket känns realististiskt.

Just pistolen med ljuddämpare gör mer damage än kpist med ljuddämpare och det är väl för att det ska finnas en fördel med att använda en pistol istället för att använda sig av kpist som blir lättare.

Varenda vapen går att kolla på och se damage, range, rate of fire osv.

Snipers finns det inga ljuddämpare på så går ej köra Stealth med det. Men går att sätta olika sikten på tex armborsten. Finns rödpunkt, reflex, marksman m.m sikten men til vilka sikten vilka går till vet jag inte.

Hagelgevär
Submachine Gun
Kpist
Battle rifle
Sniper rifle
Assault rifle
Flame trower
Rpg
2 olika sorts granatkastare

Tex Assault rifle som är basic vapnet går att modifera så man lätt kan ändra det under spelet så det blir en submachine Gun och den går även att modifera till en granatkastare.

Man kan max ha 3st vapen på sig efter uppgradering. Känns lite far cry stuk.

Men som sagt ett vapen kan bli flera vapen.

Så har du modifierat pistolen så är den pistol, kpist och med eller utan ljuddämpare. Assault rifle blir 3 vapen och armborsten är även flamethrower och någon grandios extrem hagelbössa
__________________
Senast redigerad av Francox 2019-08-12 kl. 21:04.
Citera
2019-08-22, 15:11
  #11
Medlem
Kan inte riktigt sätta fingret på vad men är inte speciellt förtjust i detta spelet. Väldigt slätstruket på något vis. Lockar inte för fortsatt progress och då är jag ändå bara i början. Får se om jag orkar fortsätta men stängde av redan efter 1 timme.

Är det någon som spelat igenom hela spelet och isåfall vad tyckte du om det?
__________________
Senast redigerad av Francox 2019-08-22 kl. 15:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback