Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-06-30, 07:47
  #49
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
De skulle va en stor förlust om de skulle anpassa sig.

Möjligen en förlust för kriminalvården.

Citat:
Skandinavien en plats med stort behov av förändring, inte minst pga de rasistiska förflutna o brist på egen kultur

Jaha, så är vi där igen, rasister överallt och speciellt i Sverige, men flytta då om det är så dåligt.

Citat:
Klart är att sverige som idag inte platsar i ett internationellt sammanhang utan måste moderniseras o uppdatera sin kultur med ultändska influenser allt från bosnien till självaste nigeria. De är en globaliserad tid o de här inavlade länderna i norr höll inte måttet

Ja det är till Nigeria alla västländer vänder sig för sin modernisering, det vet ju alla, eller?

Citat:
Problemen med din grundsyn att invandrare e skyldiga svenne banan något, fast vi ger o bananen bara tar.

Här blev det fel igen, du får vända på resonemanget för att det ska bli rätt.

Citat:
Du sätter äldre, ofta med en rasistisk grundsyn, äldre som kan bo hemma hos sina söner o döttrar men bananerna e ju för lata för o hålla samman familjen, som aldrig kommer jobba ett arbets tag. Du sätter de emot unga människor som har ambitioner, o kanske 40-60 år kvar i arbets livet, som vill bli fotbolls proffs, läkare, kockar osv. Kvinnorna o barnen? De hade varit här om du hade kunnat betala kanske 5% mer skatt under ett års tid

Hur går det ihop med att ni bara ger? Logik är uppenbarligen inte din starka sida.

Citat:
Nu de e så att saker e väldigt farliga, man tar sig hit först, modiga män tar sig hit, för att sen kunna fixa boenden o saker här i Sverige o kunna ta hit sina anhöriga. De e för farligt för en kvinna eller ett litet barn hajar du inte de?

Såg en artikel där modiga män chartrat en privatjet och flugit hit, det hade jag aldrig vågat.
Med fixa boende och saker menar du gratis boende och livstids försörjning på Sveriges bekostnad.

Citat:
Problemen är också att ni ser de här landet som "ert ", ja kan säga att många i andra länder, inte minst syrien, eller vissa länder faktiskt i europa, ser de här landet ika mycket som sitt eget. För de har släkt o vänner här fattar du?

Nej, det gör jag inte. Har släkt och vänner i andra länder och jag ser inte de länderna som mina, varför skulle jag göra det.

Citat:
Mer ONT efter ditt rasistiska skitnsack: Säg du skulle vara läkare eller haft egen business med 75 anställda i ditt hemland, skulle du nöja dig med att de första du gör få torka nån gammal kärring i röven eller städa offentliga toaletter?
De här människorna utstår kränkningar, vi måste inse de allihopa för o kunna bota problemen

Javisst, det bara strömmar in läkare och raketkirurger över gränserna, den myten är för längesedan avlivad. Finns inget hinder för de som vill söka arbete på den öppna marknaden och konkurrera med sin kompetens som alla andra gör. Den överväldigande majoriteten av de som kommer har absolut ingen adekvat erfarenhet eller utbildning och kommer aldrig att bidra med något positivt till det Svenska samhället.

Ont: Ser fram emot fler rapporter från Asylköping
Citera
2016-06-30, 08:46
  #50
Avstängd
konstapels avatar
Ett nytt Stockholm behöver byggas inom fem år:

http://www.svd.se/ett-nytt-stockholm...stadspolitiken

För en gångs skull nämns det i rapporten att anledningen främst är massinvasionen, även om de såklart inte uttrycker sig på det viset.
Det här är självfallet helt ohållbart, tycker regeringen att det nu är frid och fröjd med massimmigrationen bara för att de skärpt åt vissa regler?

Vi går mot en social katastrof i slow motion. Trodde ni att vi har det oroligt idag i de mångkulturella områdena så vänta bara ett par år.
Citera
2016-06-30, 12:57
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
De skulle va en stor förlust om de skulle anpassa sig. Skandinavien en plats med stort behov av förändring
Denna Jessica.Amin är ett typexempel på att 'flyktingar' inte kan anpassa sig till Sverige och tvärtom försöker omforma vårt fina land till något som liknar hemlandet. Därför ska de alla skickas hem oavsett flyktingstatus och de som ljugit till sig medborgarskap ska ha det återkallat.
Adjö Jessica.Amin. Gå nu och packa dina väskor. Res hem med hela din familj.
Citera
2016-06-30, 14:32
  #52
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
De skulle va en stor förlust om de skulle anpassa sig. Skandinavien en plats med stort behov av förändring, inte minst pga de rasistiska förflutna o brist på egen kultur men idag alla svennar har sin favorit invandrare, de vill bara inte erkänna de. Men lösningen e inte att vända grupper mot varandra. Ja har många vänner och kolleger från olika länder ok? Många e katoliker eller ortodoxt kristna från europa eller tom muslimer från de fruktansvärda svartmuskiga mellan östern (kan du tänka dig serru?), de spelar ingen roll i såna här sammanhang. Vi samarbetar mot samma mål o vi vill inte ge upp våra rötter i de här landet utan de gör landet rikare om vi stannar kvar som precis de vi är. Klart är att sverige som idag inte platsar i ett internationellt sammanhang utan måste moderniseras o uppdatera sin kultur med ultändska influenser allt från bosnien till självaste nigeria. De är en globaliserad tid o de här inavlade länderna i norr höll inte måttet

Problemen med din grundsyn att invandrare e skyldiga svenne banan något, fast vi ger o bananen bara tar. Du sätter äldre, ofta med en rasistisk grundsyn, äldre som kan bo hemma hos sina söner o döttrar men bananerna e ju för lata för o hålla samman familjen, som aldrig kommer jobba ett arbets tag. Du sätter de emot unga människor som har ambitioner, o kanske 40-60 år kvar i arbets livet, som vill bli fotbolls proffs, läkare, kockar osv. Kvinnorna o barnen? De hade varit här om du hade kunnat betala kanske 5% mer skatt under ett års tid
Nu de e så att saker e väldigt farliga, man tar sig hit först, modiga män tar sig hit, för att sen kunna fixa boenden o saker här i Sverige o kunna ta hit sina anhöriga. De e för farligt för en kvinna eller ett litet barn hajar du inte de?

Problemen är också att ni ser de här landet som "ert ", ja kan säga att många i andra länder, inte minst syrien, eller vissa länder faktiskt i europa, ser de här landet ika mycket som sitt eget. För de har släkt o vänner här fattar du?

Mer ONT efter ditt rasistiska skitnsack: Säg du skulle vara läkare eller haft egen business med 75 anställda i ditt hemland, skulle du nöja dig med att de första du gör få torka nån gammal kärring i röven eller städa offentliga toaletter?
De här människorna utstår kränkningar, vi måste inse de allihopa för o kunna bota problemen

Det var det värsta dravel jag läst här på flashback men samtidigt tackar jag för humorn du bjuder på. Snacka om att vara verklighetsfrånvänd! För övrigt vill jag nämna att jag också har kompisar från olika kulturer och de arbetar samt gör rätt för sig. Hör och häpna men de håller med mig!

De som kommer hit och påstår att de flyr ska definitivt känna tacksamhet, sköta sig och se till att integrera sig i det svenska samhället. Varför är de så otroligt snabba med att implementera samma rutiner, lagar och regler som just förstört de samhällen de kommer ifrån? Kanske dags för lite självkritik och börja undra på varför västerländska samhällen är så framgångsrika och deras länder i utvecklingsstadiet?

Tack vare oss så kallade inavlade bönder här i norr så har ni tak över huvudet, all dagens teknik och utan oss hade du inte ens kunnat sitta och knappra på det där tangentbordet. Det är likförbenat en europé eller amerikan som skapat allt som gör din vardag förenklad. Se på denna video och fundera litegrann på varför era samhällen ser ut som de gör...
https://www.youtube.com/watch?v=4MX6BlTIZ2o

Ja, det är en fara att ta sig hit i första stället då de ofta kommer från redan säkra områden. De kommer hit enbart för egen vinning. De enda som får mer jobb är kriminalvården och de som jobbar på socialen och ärligt, detta vill jag inte betala 5% mer i skatt för då de som kommer hit hellre borde vara i arbete.

Vända folk mot varandra? Det gör du ju hela tiden i ditt inlägg själv eller inser du inte ditt eget hyckleri. Banan hit och dit, sluta med ditt rasistsnack när du själv är en.

Göra landet rikare? Den var bra! Menar du genom kvinnor som blir påtafsade, skilda badtider och kvinnor som inte ens längre kan känna sig säkra i samhället? Ständiga bränder och stenkastningar i förorterna. Det är verkligen berikande! Låt oss prata om de uppenbara kostnaderna också när vi är där. De förnekas inte ens längre av statlig media! Detta beror på en alltför hög invandring av människor som inte integreras i samhället. De tar sina samhällens kaos med sig!

Problemet är att de som kommer hit är inte utbildade! En läkare från Syrien är långt ifrån lika utbildad som en europeisk dito. De klarar inte ens av de simplaste proven idag. Då får de nöja sig med enkla arbeten i början och vidareutbilda sig istället för att gnälla.

Som avslutning så vill jag be dig att läsa lite ur dessa artiklar. Det är nämligen verkligheten.

http://www.svd.se/fler-arbetslosa-bland-utrikes-fodda

http://www.svd.se/orimlig-kostnad-for-invandringen

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6394027
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback