Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-29, 10:45
  #1
Medlem
citymormors avatar
Hamnade av en slump på sidan islamguiden.com

Här kan man läsa en del sjuka saker, hade min bestämda åsikt om Islam redan innan men detta gör ju inte saken bättre.

Tex:
Det är därför förbjudet för en muslim att gifta sig med en ateist eller en månggudadyrkare ( Kafir ), det är tillåtet för en muslimsk man att gifta sig med en troende kristen eller judisk kvinna, men detta är ingenting som rekommenderas, för detta finns också vissa förbehåll: Kvinnan måste förbinda sig att uppfostra parets barn även i enlighet med islam.

Tänk er att kristna kyrkan basunerade ut detta budskap, vad skulle resultatet bli?
Varför är media och politiker så otroligt försiktiga med att kritisera, det börjar ju bli riktigt patetiskt.
Citera
2016-06-29, 11:03
  #2
Avstängd
Gastkramandes avatar
Feministerna vill ha det så?
Citera
2016-06-29, 12:34
  #3
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Hamnade av en slump på sidan islamguiden.com

Här kan man läsa en del sjuka saker, hade min bestämda åsikt om Islam redan innan men detta gör ju inte saken bättre.

Tex:
Det är därför förbjudet för en muslim att gifta sig med en ateist eller en månggudadyrkare ( Kafir ), det är tillåtet för en muslimsk man att gifta sig med en troende kristen eller judisk kvinna, men detta är ingenting som rekommenderas, för detta finns också vissa förbehåll: Kvinnan måste förbinda sig att uppfostra parets barn även i enlighet med islam.

Tänk er att kristna kyrkan basunerade ut detta budskap, vad skulle resultatet bli?
Varför är media och politiker så otroligt försiktiga med att kritisera, det börjar ju bli riktigt patetiskt.

Precis. Inget nytt. Sjukt att de får sprida sin äckliga propaganda. Islam är skit.
Citera
2016-06-29, 20:07
  #4
Medlem
Det är också en förpliktelse för när kristna gifter sig att uppfostra eventuella barn och det är ju bäst att gifta sig med en annan kristen för att man ser vissa fundamentala saker på likvärdigt sätt och förminskar förmodligen skilsmässa som är haram för majoriteten av kristna.

Detta gäller ju både kvinnor och män så där skiljer sig kristendom med islam.
Citera
2016-06-29, 23:44
  #5
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Det är också en förpliktelse för när kristna gifter sig att uppfostra eventuella barn och det är ju bäst att gifta sig med en annan kristen för att man ser vissa fundamentala saker på likvärdigt sätt och förminskar förmodligen skilsmässa som är haram för majoriteten av kristna.

Detta gäller ju både kvinnor och män så där skiljer sig kristendom med islam.

Kan du visa var det uttrycks på någon kristen sida så som det uttrycks i ts länk när det gäller islam? Det som diskuteras och är topic?

Missförstå mig inte nu? Jag tycker att kristendomen är lika sjuk som islam. Men man måste ändå vara konsekvent.
Citera
2016-06-30, 09:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Kan du visa var det uttrycks på någon kristen sida så som det uttrycks i ts länk när det gäller islam? Det som diskuteras och är topic?

Missförstå mig inte nu? Jag tycker att kristendomen är lika sjuk som islam. Men man måste ändå vara konsekvent.


Jag har svårt att hitta något från några officiella platser. Det ändrar dock inte vad som lärs ut. Det finns inga förbud för giftemål mellan två parter som har olika religion i kristendom men det är ju som sagt lättare att få ett äktenskap mellan två kristna att fungera.

Skriver detta bara för att ge lite perspektiv och för att folk är så okunniga kring religion och teologi.
Citera
2016-06-30, 13:05
  #7
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Jag har svårt att hitta något från några officiella platser. Det ändrar dock inte vad som lärs ut. Det finns inga förbud för giftemål mellan två parter som har olika religion i kristendom men det är ju som sagt lättare att få ett äktenskap mellan två kristna att fungera.

Skriver detta bara för att ge lite perspektiv och för att folk är så okunniga kring religion och teologi.

Vem är okunnig kring kring religion och teologi? Vad av det du skrev är det någon som inte kan/vet?
Citera
2016-06-30, 13:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Vem är okunnig kring kring religion och teologi? Vad av det du skrev är det någon som inte kan/vet?


De flesta som skriver på detta forum är i mångt och mycket okunniga i teologi och deras teologi sträcker sig till att kunna söka på biblehub.com.

Det verkade många i denna tråd som inte visste den kristna synen på det hela och bara ville spy galla över muslimer.
Citera
2016-06-30, 16:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Hamnade av en slump på sidan islamguiden.com

Här kan man läsa en del sjuka saker, hade min bestämda åsikt om Islam redan innan men detta gör ju inte saken bättre.

Tex:
Det är därför förbjudet för en muslim att gifta sig med en ateist eller en månggudadyrkare ( Kafir ), det är tillåtet för en muslimsk man att gifta sig med en troende kristen eller judisk kvinna, men detta är ingenting som rekommenderas, för detta finns också vissa förbehåll: Kvinnan måste förbinda sig att uppfostra parets barn även i enlighet med islam.

Tänk er att kristna kyrkan basunerade ut detta budskap, vad skulle resultatet bli?
Varför är media och politiker så otroligt försiktiga med att kritisera, det börjar ju bli riktigt patetiskt.

Ja det är i princip krav i islam, islamska länder tillåter inte äktenskap med ateister eller polyteister. Om mannen offentligt konverterar till kristendom eller förklarar sig ateist upphävs deras äktenskap. (i de länder där man öht får lov att konvertera, såsom Marocko, Indonesien och Egypten, om jag inte missminner mig...)

De muslimska män som gifter sig med svenska kvinnor uppfostrar oftast sina barn att bli muslimer. Det är nog ganska naivt att tro att islam kommer att minska eller bli som en småmysig sekulär kristendom.
Citera
2017-12-05, 23:53
  #10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Tänk er att kristna kyrkan basunerade ut detta budskap, vad skulle resultatet bli?

Kyrkan skulle omedelbart råka ut för ett medlemstapp som vore större än det som drabbade dem när blanketter för att gå ur kyrkan laddades upp på internet för första gången.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback