Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-06-30, 23:04
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Är du dum på riktigt? 1000 kalorier potatis är dyrare än 700 kalorier potatis. 1000 kalorier kött är dyrare än 700 kalorier kött.



Fast nu utgår vi från ett genomsnitt där folk äter i snitt ungefär likadant, med små skillnader, inte något tralalala-land där män äter 10 kilo kött och kvinnor 10 kilo morötter.

Folk äter dock inte ungefär likadant. Just kött är något som män äter mer av än kvinnor.
Citera
2016-07-01, 00:24
  #74
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Är du dum på riktigt? 1000 kalorier potatis är dyrare än 700 kalorier potatis. 1000 kalorier kött är dyrare än 700 kalorier kött.

Fast nu utgår vi från ett genomsnitt där folk äter i snitt ungefär likadant, med små skillnader, inte något tralalala-land där män äter 10 kilo kött och kvinnor 10 kilo morötter.

I mitt tralalala-land så är det inte mängden kalorier som är något problem för plånboken, att få tillräckligt för att bli mätt är ingen kostnadsfråga, jag kan få tag i mångdubbelt mitt dagliga kaloribehov för 20kr.

Vill du äta mer och dyrare proteiner som kött och skaffa dig kärlkramp så får du betala extra för det, varför ska jag sponsra ditt slöseri på våra gemensamma resurser och bidragande till växthuseffekten?
Citera
2016-07-01, 16:45
  #75
Medlem
FlamingBacons avatar
Skatten för kvinnor borde chockhöjas för att kompensera för dessa snyltares bristfälliga produktivitet.
Citera
2016-07-01, 17:01
  #76
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag röstar för att män får betala skatt efter sitt uttag, varken mer eller mindre. Det skulle tvinga många kvinnor tillbaks till arbetslivet, då bidragspengarna skulle sina. Och till slut vårdjobben...
Citera
2016-07-01, 18:26
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det var det dummaste jag läst. Mängden kalorier i mat är direkt proportionell mot mängden mat, som är direkt proportionell mot kostnaden.
Nej, olika livsmedel är olika energitäta. Krävs inte speciellt mycket grädde för att komma upp i 1000 kalorier, krävs dock jävligt mycket spenatblad.

Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
1000 kalorier kött är dyrare än 700 kalorier kött.
1000 kalorier griskött är billigare än 700 kalorier nötkött.
__________________
Senast redigerad av Cygnus-X 2016-07-01 kl. 18:28.
Citera
2016-07-01, 19:34
  #78
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Folk äter dock inte ungefär likadant. Just kött är något som män äter mer av än kvinnor.

Folk äter visst ungefär likadant i jämförelse vid alla åldrar samlade. Köttskillnaden är inte lika stor som media och veganretards vill göra sken av.
Citera
2016-07-31, 03:49
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Oavsett vad man äter så kostar det mer att äta mer. Jag förstår precis hur ni tänker, men det är som sagt det dummaste jag läst. Ni jämför äpplen med päron.

Just i det här fallet, kan man ju faktiskt jämföra äpplen och päron. Om båda frukterna har ungefär samma näringsinnehåll, så är det ju bäst att köpa den som är billigast.
Citera
2016-07-31, 04:45
  #80
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslickaren2016
Sant och särskilt många kvinnor hade behövt mindre mat,och klart som fan att vi män ska slåss för mer mat för mindre pengar,vi måste ju göra som feministerna o minsann slåss för vår sak,,,,nä ts borde nog haft en fitta mellan benen istället för sin lilla snopp!


Sådana som du är orsaken till varför kvinnor vinner. Den mansroll du så desperat försöker leva upp till är självdestruktiv och en del av matriarkatets förtryck emot män.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback