Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-20, 13:34
  #13
Medlem
The Sun är väl mer av slaskblaska än t.o.m. Aftonbladet så litet bättre källa vill jag nog ha innan jag tar det på allvar. Paragrafen om utträde är, relativt sett, tämligen ny eftersom den infördes i Lissabonfördraget. Varför skulle de vilja slopa den plötsligt? Känns inte riktigt rimligt.

Däremot känns det väldigt rimligt att jaga igång folks upprördhet med sådana påståenden... Upprörda människor köper lösnummer av tidningen.
Citera
2016-08-21, 09:58
  #14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad försöker du säga? Har du verkligen läst totalsågningen av Daily Mail:s EU-artiklar? Det finns många fler...

Att du är en synnerligen ful fisk! För övrigt är det som The Sun skriver på intet sätt något nytt. Federalisterna försöker hela tiden flytta fram sina positioner, superstaten EU, likt USA, det har alltid varit deras mål. När den stora motståndaren Storbritannien lämnar minskar motståndet och då ser de sin chans att åter trycka på.

De är helt obekymrade över Visegradländernas motstånd mot stora delar av politiken och de sydeuropeiska ländernas ekonomiska situation att de skulle vara bättre för dem att lämna den monetära unionen. Eller för övrigt bryr de sig inte om den kvarvarande EU skepsis som råder i många länder.

Federalistfundamentalisterna ser inga hinder, de har ett mål det vill uppnå till varje pris.
Citera
2016-08-21, 10:01
  #15
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
The Sun är väl mer av slaskblaska än t.o.m. Aftonbladet så litet bättre källa vill jag nog ha innan jag tar det på allvar. Paragrafen om utträde är, relativt sett, tämligen ny eftersom den infördes i Lissabonfördraget. Varför skulle de vilja slopa den plötsligt? Känns inte riktigt rimligt.

Däremot känns det väldigt rimligt att jaga igång folks upprördhet med sådana påståenden... Upprörda människor köper lösnummer av tidningen.

Som sagt det federalistfundamentalisterna stävar efter är inget nytt att en brittisk tidning skriver om det ändrar inget. För övrigt är aftonhoran ett politisk organ för en vänsterfalang inom socialdemokratin. Om man tycker det är trovärdigt är man ett offer.
Citera
2016-08-22, 06:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Som sagt det federalistfundamentalisterna stävar efter är inget nytt att en brittisk tidning skriver om det ändrar inget. För övrigt är aftonhoran ett politisk organ för en vänsterfalang inom socialdemokratin. Om man tycker det är trovärdigt är man ett offer.
Du läste inte innantill. Jag noterar att du inte har någon bättre källa att komma med.
Citera
2016-08-30, 20:28
  #17
Medlem
CharlieMartels avatar
Kuppen bekräftas idag
Citat:
Brussels SIX-POINT plot to turn Europe into a SUPERSTATE unveiled

1. Create an EU Government and President

2. Set up a Brussels FBI

3. Create a European Army

4. Set up a central Brussels Treasury

5. Complete the single market for digital services

6. End opt-outs for Schengen and the Euro

http://www.express.co.uk/news/politi...uy-Verhofstadt
Citera
2016-08-30, 22:26
  #18
Medlem
Tror ni inte de bara väntar in den globala valutakollapsen som lurar runt hörnet? Ingen kommer ju gå med på detta utan att sitta i skiten rejält tänker jag mig. Kanske är det dags redan i höst?
Citera
2016-08-31, 06:42
  #19
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Tror ni inte de bara väntar in den globala valutakollapsen som lurar runt hörnet? Ingen kommer ju gå med på detta utan att sitta i skiten rejält tänker jag mig. Kanske är det dags redan i höst?
Att genomföra detta nu skulle bara leda till massprotester och massavhopp.

De väntar nog in nästa lågkonjunktur, som lär bli en värre krasch än den senaste lilla bankkrisen vi hade.

Då kan man få igenom sådana här tokförslag utan lynchmobbar, bara man slår den samman med något som påstås rädda ekonomin.

De kommer säkert startar med byggandet av en gemensam armé"för att kunna skydda gränserna och stoppa invandringen".
Aspirerar inte tyskarna på ledarrollen där? De hade väl planer på att låta andra eu-medborgare gå med i deras krigsmakt.
Det bådar för oroligheter när demokratier börjar bli rädda för sina egna folk.
__________________
Senast redigerad av Pungtering 2016-08-31 kl. 06:47.
Citera
2016-09-02, 16:23
  #20
Medlem
90taletskronas avatar
Det är bättre om man har en konfederation, så som EU är idag. På sin höjd kunde man gemensamt investera i en gemensam EU flotta, och/eller flygvapen - men en gemensam armé och underrättelsetjänst tycker jag inte låter bra, speciellt eftersom EU är en odemokratisk utländsk apparat utan ett gemensamt språk. Det finns för många Tyskar, Fransmän och övriga som inte kan Engelska. För att man ska kunna genomföra ett federalisering måste en stor kulturändring komma över hela Europa, så att alla Européer kan acceptera och lita på varandra, först och främst genom att införa en lingua franca undervisning som är obligatorisk över hela Europa - sedan genom att faktiskt komma överens om vilka värderingar som man vill att Europa ska ha. Sådant har ingen EU politiker eller lokal politiker tagit på allvar eller tacklat, och därför kommer folket inte att bita på det. Om de mot all förmodan genomför detta spår jag att de enda som faktiskt kommer vara medlemmar i EU kommer vara Frankrike, Tyskland, Belgien och Nederländerna medans hela resten av Europa blir "associerade medlemsstater". Nog var politikerna tillräckligt korkade att gå med på Euron, men inte kan väl de vara korkade nog att faktiskt låta sig bli federaliserade... eller!?

Verhofstadt är f. ö. en riktig knäppgök. Hur i ******* kunde han bli premiärminister eller ha något att göra med EU!? Han är ju ett gyllene exempel på varför en federalisering skulle skapa ramaskri.

ISIS är ju inte ens ett hot för Europa, och deras terrorattacker slutar inte för att vi federaliserar våra underrättelsetjänster. ********** galningar!
__________________
Senast redigerad av 90taletskrona 2016-09-02 kl. 16:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback