Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-28, 18:44
  #1
Medlem
Jag är en person som inte bryr sig så särskilt mycket om mode. Jag är inte en märkes-kille och jag är inte bekväm i kostym och sådana fina kläder. jag är mer av en street style kille. Jag gillar hoodtröjor, skinnjacka, slitna jeans och converse/vans. Eller mer bara en tshirt och jeans eller cardigan. Men hur länge kan man klä sig i det innan man är för gammal?
Citera
2016-06-28, 19:06
  #2
Medlem
nedboys avatar
Du klär dig i det du gillar och anpassar givetvis klädseln för tillfällen. På jobb, middagar, golfrundan anpassar du dig till gällande klädkod.

När du är dig själv så klär du dig i de kläder du själv gillar. Stör sig någon på det så betyder det bara att de har dålig självkänsla.

Men att vara smart är inte dumt. Om du exempelvis ska på dejt med en person och du vet att hen ogillar en viss stil, men du ändå vill träffa henne så ska du naturligtvis inte gå i den stilen bara för att du vill "vara dig själv". Då anpassar du dig.
Citera
2016-06-28, 19:31
  #3
Medlem
Blondiemans avatar
Du är inte bekväm i kavaj helt enkelt för att du inte bär det tillräckligt ofta.

Jag känner mig bekväm i princip i allt förutom kanske narionaldräkt.
Citera
2016-06-28, 19:36
  #4
Medlem
immenses avatar
Slitna jeans, hoodies och converse? Jag som kvinna tycker att det kan vara snyggt på vissa killar, men akta dig för det när du närmar dig 40..
Citera
2016-06-28, 19:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immense
Slitna jeans, hoodies och converse? Jag som kvinna tycker att det kan vara snyggt på vissa killar, men akta dig för det när du närmar dig 40..
Hoodtröja gillar jag. Slitna jeans använder jag dock inte så mycket, men converse och vans.
Citera
2016-06-28, 21:19
  #6
Avstängd
Hela jeans eller chinos. Snygg T-shirt eller skjorta.

Detta är vad du snarast måste börja vänja dig vid.
Citera
2016-06-28, 22:13
  #7
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Hela jeans eller chinos. Snygg T-shirt eller skjorta.

Detta är vad du snarast måste börja vänja dig vid.

Håller helt med. Detta gör även det lättare att sen slänga på sig en kavaj också.

TS verkar dock inte riktigt veta om att det finns ett mellanting mellan kostym och hoodie
Citera
2016-06-28, 22:38
  #8
Medlem
Beror mycket på vad du arbetar med. Ställer din sysselsättning inga krav på hur du ser ut är det väl bara luffa runt om du känner för det? Kan snarare tycka att det blir lite löjligt när kassabiträdet på Fitness24 går runt i kavaj på fritiden och försöker representera en social tillhörighet som han/hon inte har.
Citera
2016-06-28, 23:43
  #9
Medlem
56ks avatar
Jag har alltid gillat David Beckhams klädstil, han blandar beroende på tillfälle, casual, street, dressat etc.
Citera
2018-09-10, 17:53
  #10
Medlem
samaritsurikats avatar
Jag vet inte hur andra "skall" eller "bör" klä sig utan svarar enbart för mig själv. Att anpassa sig efter väder har då aldrig riktigt varit min grej och lär förmodligen aldrig heller bli min grej. Tycker det är helt värdelöst att följa väderleksrapporter nitiskt, om man möjligtvis inte är en grå pensionär med för mycket fritid. Bojkottar således starkt flerskiktsprincipen med dess dryga anpassning efter kyla, väta, vind och rotblöta. Kör mao mestadels på svart polo, svarta strumpbyxor, svarta hängselbyxor och en svart basker för att blottlägga min "existentiella ångest"... typ, en modern variant av Sartre, förutom kavajen!
__________________
Senast redigerad av samaritsurikat 2018-09-10 kl. 18:36.
Citera
2018-09-11, 18:16
  #11
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Hela jeans eller chinos. Snygg T-shirt eller skjorta.

Detta är vad du snarast måste börja vänja dig vid.

+1

Jag kör alltid med svarta chinos och skjorta. Ibland någon stickad tröja på om det är lite kallare. Mest avvikande är att jag tycker om s.k. skojstrumpor .
Citera
2018-09-13, 14:37
  #12
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag är en person som inte bryr sig så särskilt mycket om mode. Jag är inte en märkes-kille och jag är inte bekväm i kostym och sådana fina kläder. jag är mer av en street style kille. Jag gillar hoodtröjor, skinnjacka, slitna jeans och converse/vans. Eller mer bara en tshirt och jeans eller cardigan. Men hur länge kan man klä sig i det innan man är för gammal?
Det beror väl på i vilka sammanhang man ska vara i.
Till vardags är det väl bara ha på de man tycker är bekvämt och till fest kanske man kan anstränga sig lite mer. Vid extra speciella tillfällen som bröllop, dop, begravning osv kanske hoody inte passar och man får pläga sig igenom några timmar i finskjorta.

Jag tillhör de äldre och har t-shirt och hoodtröjor varje dag, jeans eller bara typ träningsbrallor (slitna är ok men inte trasiga).
Om de passar min ålder skiter jag i så länge jag är bekväm (tror inte de ser så illa ut heller).
Personligen är ja dock ganska noga med att ha lite mer neutrala tröjor utan en massa tryck då ja tycker de är snyggare, speciellt när man är äldre än typ 16
Att ha en t-shirt med ett tryck kan ju va ok om de passar ens personlighet men på andra tröjor skippar ja de helt eller i alla fall mer neutralt.
Dödskallar, flames och annat har ja aldrig gillat

Jag har samma kläder nästan året runt.
Är de varmt kör ja bara t-shirt och är det väldigt kallt tar ja på en extra tröja under min hood. Jacka har jag kanske 3-4 dagar per år om de är över -25 typ (så länge ja inte ska göra någon längre aktivitet ute så klart).

Ska erkänna att kläder inte är min starkaste sida även om jag inte heller vill se ut som en uteliggare
Färger är inte min grej så nästan allt går i svart, grått, mörkblått.
__________________
Senast redigerad av aina08 2018-09-13 kl. 14:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback