Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-24, 19:04
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Det där har jag också läst om. Det verkar vara sprunget från en enda användare, som jag har förstått saken. Eller har du sett fler som påstått det?

verkar dock helt vansinnigt att mikrodosera med en rc-ketamin. Är inte de påstådda antidepressiva egenskaperna från rätt stora doser RIKTIGT och RENT ketamin och förmodligen i samband med nån form av samtalsterapi? Jag har ingen egentlig koll, men det skulle förvåna mig om det inte var så.

Har sett fler källor som påstått, men man vet inte riskerna med DCK ännu. Relativt ny RC och inte mycket dokumentation finns. Jag är bara väldigt nogrann med harm reduction.

Ja, i behandling och studier så är det rent ketamin som används. DCK är strukturellt rätt annorlunda från ketamin, har distinkt rus och annan potens. 2FDK är dock en väldigt bra "kopia" av ketamin, många tycker ruset och den dissociativa effekten är renare fast ändå samma som ketamin. Toxiciteten verkar vara densamma.

Jag tycker personligen att den antidepressiva effekten är väldigt stark, 2FDK är antagligen ett bättre alternativ än DCK (om det är antidepressiv effekt du vill ha) om man bortser från priset.
Citera
2017-07-25, 00:54
  #182
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Det där har jag också läst om. Det verkar vara sprunget från en enda användare, som jag har förstått saken. Eller har du sett fler som påstått det?

Utöver användarrapporter så finns det studier där DCK använts mot diverse infektioner:
http://www.bluelight.org/vb/threads/...-antibacterial
__________________
Senast redigerad av KastaMask 2017-07-25 kl. 00:57.
Citera
2017-07-25, 10:31
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Utöver användarrapporter så finns det studier där DCK använts mot diverse infektioner:
http://www.bluelight.org/vb/threads/...-antibacterial
Oh jävlar där ser man! I stand corrected.
Citera
2017-07-29, 20:35
  #184
Medlem
Efter att ha provat denna måste jag hålla med om att 2-fl var bättre, DCK känns som en drog i sig snarare än RC-Ketamin.
Tycks dessutom inte kunna få till något skönt "mellanläge" utan det är allt eller inget.
Äckligt seg blev man dagen efter också.
Citera
2017-07-30, 19:08
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Efter att ha provat denna måste jag hålla med om att 2-fl var bättre, DCK känns som en drog i sig snarare än RC-Ketamin.
Tycks dessutom inte kunna få till något skönt "mellanläge" utan det är allt eller inget.
Äckligt seg blev man dagen efter också.
Kunde inte sagt bättre själv, tog igår och känner galet seg idag. 2-FK var hundra gånger bättre.
Citera
2017-07-31, 14:27
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Oh jävlar där ser man! I stand corrected.
Men sedan publiceras år 1991 en studie "Inhibition of rabies virus transcription in rat cortical neurons with the dissociative anesthetic ketamine." (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC192041/)

Frågan är då om 2-Oxo-PCM/PCE är särskilt antibakteriella/antivirala.
Citera
2017-07-31, 18:56
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Men sedan publiceras år 1991 en studie "Inhibition of rabies virus transcription in rat cortical neurons with the dissociative anesthetic ketamine." (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC192041/)

Frågan är då om 2-Oxo-PCM/PCE är särskilt antibakteriella/antivirala.
Och jag som trodde det var en internetskröna.

Hur som haver, jag kommer inte sakna det smutsiga rus jag fick av DCK.
Citera
2017-07-31, 20:09
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Och jag som trodde det var en internetskröna.
Inte en skröna. Men då sistnämnda studier gäller reguljärt ketamin så väcks ju frågan huruvida de (påstådda) antibakteriella egenskaperna hos 2-Oxo-PCM/PCE är särskilt intressanta (jämfört med andra arylcyclohexylaminer då).[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Hur som haver, jag kommer inte sakna det smutsiga rus jag fick av DCK.
Fick tyvärr aldrig tillfälle att prova. Jag finner både 3-HO-PCE och 2-Oxo-PCE inrikes just nu, dom är kanske intressanta?
Citera
2017-08-07, 11:43
  #189
Medlem
Känns som att denna har ganska lång comeup, eller är det bara jag som har varit otålig?

Drog upp några linor igår och väntade extra länge, kanske 1.5 tim, istället för att fylla på.
Resultated blev att jag hamnade precis där jag ville hamna.
Satt och lekte med fantasin, lyssnade på jazz(!) och funderade över mina val i livet.
Blev dessutom inte seg idag.
Citera
2018-07-13, 17:00
  #190
Medlem
Lekbarns avatar
Är detta klassat?
Citera
2018-07-13, 17:07
  #191
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Är detta klassat?

Ja, som hälsofarlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback