Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-16, 10:00
  #13
Medlem
CarlXIIs avatar
i min gamla volvo 945 kunde man sova två personer hur bra som helst. även min s70 fungerar, men bara till mig själv då.
Citera
2016-07-16, 10:28
  #14
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Då har du haft tur. Du får inte parkera en lätt lastbil dvs en vanlig caddy eller liknande där det är en tilläggsskylt som säger "endast personbil".

En husbil som kan vara mycket större men är reggad som "personbil klass ll" får däremot stå där sålänge inte överhänget rent praktiskt blockerar framfarten genom parkeringsplatsen.

Detta är vad jag fått fram av dagens googlande.


jupp detta stämmer och kan säga att jag fått p-bot på en caddy av denna anledning. ska dock till en sjukt grining p-vakt som sitter och söker fram om bilen är reggad som lätt lastbil etc men absolut.

det är allrså bara de parkeringar där en tilläggsskylt med en bild på en personbil detta gäller. bögregel som såklart finns för att hindra långtradare och dylikt men som p vakterna kan "missbruka" för att göka svensson i röva.
Citera
2016-07-22, 10:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
jupp detta stämmer och kan säga att jag fått p-bot på en caddy av denna anledning. ska dock till en sjukt grining p-vakt som sitter och söker fram om bilen är reggad som lätt lastbil etc men absolut.

det är allrså bara de parkeringar där en tilläggsskylt med en bild på en personbil detta gäller. bögregel som såklart finns för att hindra långtradare och dylikt men som p vakterna kan "missbruka" för att göka svensson i röva.

Det är ju inte särskilt svårt att identifiera en lätt lb. Finns det inget baksäte och lastutrymmet saknar fönster är det så säkert att vilken p-vakt som helst vågar utfärda kontrollavgift utan närmare kontroll.

De har precis som vilka andra arbetare som helst en arbetsbeskrivning att följa för att arbetsgivaren ska tjäna pengar, så att de utfärdar kontrollavgift på lätta lastbilar (och även motorcyklar) när syftet med pb-skyltningen är att motverka långtradarparkering beror inte på att de är griniga utan att fastighetsägaren är ignorant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback