Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-26, 22:37
  #1
Medlem
Diseaseds avatar
Vilka produkter och/eller tjänster som finns tillgängliga på den svenska marknaden med sann brittisk bakgrund bör man stödköpa? Nu menar jag inte multinationella konglomerat med säte i Zürich som sätter en brittisk flagga på en thailändsktillverkad produkt.

Syftet är alltså att i solidaritet stödja brittiska arbetare post-Brexit. Givetvis inte över svenska diton.

Alkohol känns enkelt, brittisk öl, ale, whiskey osv. Men vad har vi i övrigt?

Diskussion rörande ställningstagandet att stödköpa brittiskt hör hemma i annan tråd.
Citera
2016-06-26, 22:43
  #2
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Vilka produkter och/eller tjänster som finns tillgängliga på den svenska marknaden med sann brittisk bakgrund bör man stödköpa? Nu menar jag inte multinationella konglomerat med säte i Zürich som sätter en brittisk flagga på en thailändsktillverkad produkt.

Syftet är alltså att i solidaritet stödja brittiska arbetare post-Brexit. Givetvis inte över svenska diton.

Alkohol känns enkelt, brittisk öl, ale, whiskey osv. Men vad har vi i övrigt?

Diskussion rörande ställningstagandet att stödköpa brittiskt hör hemma i annan tråd.

Jag ifrågasätter inte ställningstagandet för eller emot men ställer mig lite frågande till varför det ens skulle behövas stödköpas något från Storbritannien?
Citera
2016-06-27, 01:58
  #3
Medlem
KaptenKamrats avatar
Tandkräm, köp aquafresh. Ska du köpa nya sneakers, köp Reebok eller umbro. Ska du ratta en ny bil, skaffa en Bentley,rolls Royce eller varför inte en mini cooper. Sugen på en ny trenchcoat? Köp aquascutum eller burberry. Börja ring med vodafone. Dricker du te? Se till att det är lipton eller earl grey. Använder du kondom vid samlag? Se till att det är durex. Börja samla på warhammer. Sätt en rolex på vänsterarmen. Ät marmite.
Citera
2016-06-27, 13:43
  #4
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Dricker du te? Se till att det är lipton eller earl grey.

Nej nej nej...
1) Lipton ägs av Unilever, som ju är ett Brittiskt/Holländskt företeg. Tetley är inte heller brittiskt, utan ägs av Tata. Vill du ha ett brittiskt märke är det Twinings som rekommenderas.
2) Earl Grey är en teblandning där man tillsätter smak från bergamott till svart te. Kan tillhöra vilket märke som helst.

Men vill man ha bra te så skall man drika te som består av hela blad.
Citera
2016-06-28, 13:29
  #5
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Nej nej nej...
1) Lipton ägs av Unilever, som ju är ett Brittiskt/Holländskt företeg. Tetley är inte heller brittiskt, utan ägs av Tata. Vill du ha ett brittiskt märke är det Twinings som rekommenderas.
2) Earl Grey är en teblandning där man tillsätter smak från bergamott till svart te. Kan tillhöra vilket märke som helst.

Men vill man ha bra te så skall man drika te som består av hela blad.
Ojj där ser man. Ja då får jag börja köpa Twinnings.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback