Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-30, 16:03
  #13
Medlem
Urban.Hjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har du nått om denna har använts och fungerat?
Då sluppit UP och BP?

Jag fick tipset av en svensk advokat som har klienter som ofta krävs på prov. "Den som vet sina rättigheter slipper lämna prov."

Om läkaren eller sköterskan förstår att de kommer att bli anmälda för tvångsvård utan vårdintyg, då backar de.
Citera
2016-06-30, 16:08
  #14
Medlem
Urban.Hjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoriman
Jag tror de flesta hellre önskar blodprov mot sin vilja än urinprov mot sin vilja.

http://www.svd.se/fick-kateter-insatt-med-tvang

Yep. Det där fallet är långtifrån avslutat. När det är "crimes agains humanity" gäller ingen preskription. De hade nyss en kamrer från Auschwiz uppe i rätten och dömde honom.

Om jag hade varit sköterska eller läkare som deltog i det där, då skulle jag vakna svettig varenda morgon. Vilket år som helst kommer de att höra sina namn på nyheterna...
Citera
2016-06-30, 16:50
  #15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urban.Hjarne
Yep. Det där fallet är långtifrån avslutat. När det är "crimes agains humanity" gäller ingen preskription. De hade nyss en kamrer från Auschwiz uppe i rätten och dömde honom.

Om jag hade varit sköterska eller läkare som deltog i det där, då skulle jag vakna svettig varenda morgon. Vilket år som helst kommer de att höra sina namn på nyheterna...
Blev lite smått chockad att detta fortfarande var aktivt.
Trodde de redan hade utdömt skadestånd och lagt det bakom sig.

Poliserna var dock "smarta", och såg till att beslutet inte gick härleda till en viss person.
Eller har detta ändrat sig också.
Men i en sådan situation, blir inte den aktuella chefen automatiskt ansvarig oavsett?

Får se till sprida denna tvångsvård, och att folk börjar anmäla.
Och hittar du nått konkret i form av länk, så dela med dig omgående.
Citera
2016-06-30, 19:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urban.Hjarne
Jag fick tipset av en svensk advokat som har klienter som ofta krävs på prov. "Den som vet sina rättigheter slipper lämna prov."

Om läkaren eller sköterskan förstår att de kommer att bli anmälda för tvångsvård utan vårdintyg, då backar de.

Tack ska använda den informationen..

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback