Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-27, 15:59
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flushbook
Maken till kvinnan anhållen

http://www.vimmerbytidning.se/nyhete...rdet-20160626/
http://www.vimmerbytidning.se/nyhete...rdet-20160626/


(,,,på asylboendet där den grövsta gruppvåldtäkten i svensk historia utfördes 2012 av afghanska asylsökande på en svensk småbarnsmamma, det nämner inte tidningarna)

En småbarnsmamma som f.ö var tillsammans me en kille som poserade framför kameran med en kniv. :/ (om det är den våldtäkten jag tänker på d.v.s.)
Citera
2016-06-27, 16:11
  #98
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
En småbarnsmamma som f.ö var tillsammans me en kille som poserade framför kameran med en kniv. :/ (om det är den våldtäkten jag tänker på d.v.s.)
Njae, det var efter våldtäkten som någon kriminell pajas skulle "beskydda" henne, tror det finns en tråd om den killen.
Citera
2016-06-27, 16:15
  #99
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Njae, det var efter våldtäkten som någon kriminell pajas skulle "beskydda" henne, tror det finns en tråd om den killen.

Rätta mig om jag har fel, men var det inte hjälten Raffa och Gangland som tog på sig att skydda henne?
Citera
2016-06-27, 16:20
  #100
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Rätta mig om jag har fel, men var det inte hjälten Raffa och Gangland som tog på sig att skydda henne?
Jo, visst var det så. Tack för att du klargjorde detta, jag mindes inte riktigt detaljerna.
Citera
2016-06-27, 16:36
  #101
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
UPPDATERING 18.25:

En man, som även han bor på asylboendet, bekräftar att kvinnans make ströp henne till döds.

Tillsammans har paret ett treårigt barn.

TEXTEN KOMMER ATT UPPDATERAS
http://www.vimmerbytidning.se/nyhete...ende-20160626/

Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Känns som ett lätt fall för polisen att få ett erkännande och så. Afghaner är inte så svåra.
Afghaner brukar väl inte ha med sig fru och barn?

Från Syrien?
Citera
2016-06-27, 17:30
  #102
Medlem
Grisons avatar
För bara några månader sedan inträffade ett annat mord på ett flyktingboende i Silverdalen, bara ett par mil från Mariannelund.

http://www.expressen.se/kvallsposten...kt-kvinnomord/

Tråd finns

(FB) Mördad kvinnas kropp hittad vid Silverdalen - Hultsfred - 2016-03-29

Det bor runt 100 000 på migränverkets asylboenden, hittills i år har 6 (?) mord inträffat på dessa. I vilken stad med 100 000 invånare begås 6 mord på ett halvår? Om detta fortsätter kommer mordstatistiken på asylboenden att överstiga Litauens mordfrekvens.
Citera
2016-06-27, 18:06
  #103
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grison
För bara några månader sedan inträffade ett annat mord på ett flyktingboende i Silverdalen, bara ett par mil från Mariannelund.

http://www.expressen.se/kvallsposten...kt-kvinnomord/

Tråd finns

(FB) Mördad kvinnas kropp hittad vid Silverdalen - Hultsfred - 2016-03-29

Det bor runt 100 000 på migränverkets asylboenden, hittills i år har 6 (?) mord inträffat på dessa. I vilken stad med 100 000 invånare begås 6 mord på ett halvår? Om detta fortsätter kommer mordstatistiken på asylboenden att överstiga Litauens mordfrekvens.

Kommer det att fortsätta då?

Både du och jag vet antagligen redan svaret på den frågan.
Citera
2016-06-27, 18:26
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jobb på asylboende borde snart klassas som Sveriges farligaste. Varför är inte facken ute och protesterar för? Det dör ju folk som bara den både boende som arbetande. Att vara kvinna verkar mest farligast.

Om man läser mellan raderna så verkar det på många ställen vara så att personalen har något rum de kan fly till ifall situationen spårar ur. Det står ofta i artiklarna att de ringer polisen från någon form av skyddsrum.

Skulle gissa att facket / arbetsgivaren faktiskt fått ta hänsyn till att personalen jobbar med människor som har okänd ursprung, ofta kommande från våldsamma områden och ofta är psykiskt skadade och/eller under hård psykiskt belastning.

Men trots det. Man hanterar ju flera hundratusen asylsökande som finns i Sverige antingen i flyktinganläggningar eller i egna hem och jag tycker ärligt talat att 6 mord är en förvånansvärt låg siffra. Jag trodde det skulle vara uppemot 50 mord, alltså tio ggr värre än det verkar vara i dagsläget. Här har jag inte tagit någon hänsyn till antalet mordförsök, det är svårt få det i siffror när någon överlever och inte dör.
Citera
2016-06-27, 18:33
  #105
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Om man läser mellan raderna så verkar det på många ställen vara så att personalen har något rum de kan fly till ifall situationen spårar ur. Det står ofta i artiklarna att de ringer polisen från någon form av skyddsrum.

Skulle gissa att facket / arbetsgivaren faktiskt fått ta hänsyn till att personalen jobbar med människor som har okänd ursprung, ofta kommande från våldsamma områden och ofta är psykiskt skadade och/eller under hård psykiskt belastning.

Men trots det. Man hanterar ju flera hundratusen asylsökande som finns i Sverige antingen i flyktinganläggningar eller i egna hem och jag tycker ärligt talat att 6 mord är en förvånansvärt låg siffra. Jag trodde det skulle vara uppemot 50 mord, alltså tio ggr värre än det verkar vara i dagsläget. Här har jag inte tagit någon hänsyn till antalet mordförsök, det är svårt få det i siffror när någon överlever och inte dör.

Jo man trodde väl det skulle varit än mer kaos och mord och elände än då 6 stycken. Det är extremt mycket ändå och det händer ju mycket annan skit också som att personer får gafflar intryckta i bröstet. Saker som då tack vare skyddsväst och annan som snabb vård inte leder till att det blir mord. Men oavsett då detta handlar om personer som då i många fall är brottslingar, sjuka, i trauma osv eller då enbart kriminella. Alla sak samsas under samma tak och det är svenskt väder utanför... Ett recept för kaos så nu de som jobbat med detta då och inte nu de som gjort sig pengar på detta som asylbaroner utan mer fotfolket borde väl få en eloge att det nu inte spårat ut fullständigt.
Citera
2016-06-27, 19:07
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man trodde väl det skulle varit än mer kaos och mord och elände än då 6 stycken. Det är extremt mycket ändå och det händer ju mycket annan skit också som att personer får gafflar intryckta i bröstet. Saker som då tack vare skyddsväst och annan som snabb vård inte leder till att det blir mord. Men oavsett då detta handlar om personer som då i många fall är brottslingar, sjuka, i trauma osv eller då enbart kriminella. Alla sak samsas under samma tak och det är svenskt väder utanför... Ett recept för kaos så nu de som jobbat med detta då och inte nu de som gjort sig pengar på detta som asylbaroner utan mer fotfolket borde väl få en eloge att det nu inte spårat ut fullständigt.
Dock är det bara mord som skett på förläggningarna. Hur många mord de boende gjort i år finns det ingen statistik på offentligt iaf,
Citera
2016-06-27, 20:35
  #107
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Dock är det bara mord som skett på förläggningarna. Hur många mord de boende gjort i år finns det ingen statistik på offentligt iaf,

Morden är offentliga och det är inte så svårt att dividera med 100.000 som ju är den int. standarden. I Sverige ligger antalet mord på cirka 1 per 100.000 och år. På asylboenden är siffran 10 gånger högre cirka. Det är således livsfarligt att bo där. Att migrationsverket tilåter detta betyder bara att de har blod på händerna.
Citera
2016-06-27, 20:49
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har sagts i tråden att det inte rör sig om samma asylboende.

Hur många finns det i Mariannelund då?

Emil i Lönneberga och Afghanska "hjälpsökande" våldtäktsmän satte Mariannelund på kartan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback