Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-26, 15:17
  #1
Medlem
KnaeckeHaexans avatar
Hejsan

Skall under sommaren ner på en kortare mc-semester till norra Tyskland. Vi ska bland annat besöka Hitlers turistparadis Prora på Rügen, samt raketbasen i Peenemünde.

Vi tänkte försöka besöka fler liknande anläggningar i norra delarna av Tyskland. Har googlat runt lite men inte hittat något specifikt ännu. Finns det någon som känner till andra intressanta objekt som man kan besöka?

Mvh KnaeckeHaexan.
Citera
2016-06-26, 16:10
  #2
Medlem
Germanofils avatar
Vet inte om det är var du söker men i Munster, som ligger mellan Hamburg och Hannover, finns Deutsches Panzermuseum som bjuder på gamla tanks, m.m.
http://www.daspanzermuseum.de/index.php?id=home
Citera
2016-06-26, 18:23
  #3
Medlem
KnaeckeHaexans avatar
Ah

Ett svar helt i linje med vad jag eftersökte, stort tack!

Dessvärre har jag redan varit i Münster en gång, så det blir nog inte ett besök till. Stort tack för tipset i alla fall!
Citera
2016-06-26, 23:08
  #4
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaeckeHaexan
Ah

Ett svar helt i linje med vad jag eftersökte, stort tack!

Dessvärre har jag redan varit i Münster en gång, så det blir nog inte ett besök till. Stort tack för tipset i alla fall!

Munster inte Münster!
Citera
2016-06-27, 07:03
  #5
Medlem
KnaeckeHaexans avatar
Jag har även varit i Münster. Ask me how I know
Citera
2016-06-27, 08:13
  #6
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaeckeHaexan
Hejsan

Skall under sommaren ner på en kortare mc-semester till norra Tyskland. Vi ska bland annat besöka Hitlers turistparadis Prora på Rügen, samt raketbasen i Peenemünde.

Vi tänkte försöka besöka fler liknande anläggningar i norra delarna av Tyskland. Har googlat runt lite men inte hittat något specifikt ännu. Finns det någon som känner till andra intressanta objekt som man kan besöka?

Mvh KnaeckeHaexan.

Prora är imponerande stort, men nja en ful rivningskåk-turistvärdet är inte speciellt högt i mina ögon, men stränderna intill är fina. Det finns också ett teknik och järnvägsmuseum i Prora.

Jag körde nyligen förbi "Becklingen War Cemetery" inte långt från Soltau vid A1. Upptäckte kyrkogården för sent, hann inte att stanna och orkade inte köra tillbaka, annars vore det värt ett stopp.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2735490

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback