Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-26, 00:31
  #1
Medlem
DaProvokers avatar
ok, så jag och min kompis satt och snacka politik för några dagar sen och då sa han att vem som helst får starta ett eget parti. Och då bestämde jag mig att jag skulle start en . Jag är så jävla optimistisk om allt och tror att partin kommer bli stort . Min kompis skratta ba och sa att om jag startar en då är han med in. Men, har sökt överallt och det verkar som man inte kan starta en via nätet utan man måste gå till nå ställe och registrera det. Det finns ju massor med partier där ute det är ba att man inte hört talas om dem mindre. Dem mindre får ju fan också pengar. Fast man måste ha ett antal pers på sin sida först. Det var inte ett så högt nummer man skulle ha. Det som förvånar mig mest är att man behöver inte betala nåt för att starta en? Är det verkligen så? Jag hade räknat med typ minst 10,000 för att registrera och starta ett eget parti. Ni som vet? Hur är det? nåt som jag bodde tänka på? Jag är helt seriös och vill starta parti.

Inga jävla negativa svar. A negative thinker sees difficulty in every opportunity, a positive thinker sees opportunity in every difficulty. So if you can't be positive then at least be quiet.
Citera
2016-06-26, 00:48
  #2
Medlem
BewilderedHulders avatar
Skön idé! Vad ska ni göra i ert parti?

http://www.val.se/det_svenska_valsys...rtibeteckning/
Citera
2016-06-26, 01:03
  #3
Medlem
DaProvokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Skön idé! Vad ska ni göra i ert parti?

http://www.val.se/det_svenska_valsys...rtibeteckning/

jo, jag har besökt den sida flera gånger. Vi har ju massor med idér. Vill välja nåt som ungdomar och vuxna kommer lockas till och gilla. Jag själv är 18 år. Min kompis är 17 men han kommer bara på usla förslag som att legalisera kokain, marijuana och horor han tänker inte 10 eller 20 år fram när vi är 30 eller 40 år och vår agenda är att legalisera horor…, och då skojar han inte det minsta. Men vi har inte bestämt oss än. Det är inget bråttom. Jag har kollat med andra länder och tagit idér av dem partier som är där och politikerna själva. Ska kolla överallt. Detta kan ta månader innan jag/vi har bestämt oss på nåt. men men patience is the key to success
Citera
2016-06-26, 01:09
  #4
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaProvoker
jo, jag har besökt den sida flera gånger. Vi har ju massor med idér. Vill välja nåt som ungdomar och vuxna kommer lockas till och gilla. Jag själv är 18 år. Min kompis är 17 men han kommer bara på usla förslag som att legalisera kokain, marijuana och horor han tänker inte 10 eller 20 år fram när vi är 30 eller 40 år och vår agenda är att legalisera horor…, och då skojar han inte det minsta. Men vi har inte bestämt oss än. Det är inget bråttom. Jag har kollat med andra länder och tagit idér av dem partier som är där och politikerna själva. Ska kolla överallt. Detta kan ta månader innan jag/vi har bestämt oss på nåt. men men patience is the key to success

Jag tycker ni ska mogna några år innan ni drar igång detta?

Förövrigt så är "horor" redan legala i Sverige.
Citera
2016-06-26, 01:10
  #5
Medlem
Provocative2.0s avatar
Jag tycker det låter som en lysande idé.
Vad ni bör fokusera på är skolan. Med tanke på hur illa du skriver kan det behövas.
Citera
2016-06-26, 01:13
  #6
Medlem
DaProvokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag tycker det låter som en lysande idé.
Vad ni bör fokusera på är skolan. Med tanke på hur illa du skriver kan det behövas.

hahaha tack, det hjälpte min självförtroende väldigt mycket
Citera
2016-06-26, 01:16
  #7
Medlem
JessCats avatar
Jag tycker ert parti ska sänka priset på tamponger. Japp.
Citera
2016-06-26, 01:17
  #8
Medlem
DaProvokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag tycker ni ska mogna några år innan ni drar igång detta?

Förövrigt så är "horor" redan legala i Sverige.

Han menade att vi ska låta kvinnor och män köpa och sälja sex. Det jag vet att det är ok att sälja men inte köpa sex…jag kanske har fel.
Citera
2016-06-26, 01:51
  #9
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JessCat
Jag tycker ert parti ska sänka priset på tamponger. Japp.

Jag tror inte dessa herrar tänker så mycket på tamponger? Jag tror mer de funderar på olika typer av avdrag? Vi har rot och rut. De inför nog hor-avdrag först av allt kan jag tänka mig?
Citera
2016-06-26, 01:55
  #10
Medlem
JessCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag tror inte dessa herrar tänker så mycket på tamponger? Jag tror mer de funderar på olika typer av avdrag? Vi har rot och rut. De inför nog hor-avdrag först av allt kan jag tänka mig?
Okej, så avdrag för horor men inte tamponger. Jag tror jag letar vidare efter något annat parti.
Citera
2016-06-26, 17:58
  #11
Medlem
Sänk priset på sexleksaker! Alla tjejer borde suga av 1-2killar om året, med tvång. Det skulle göra Sverige samt världen en mycket bättre värld. Då får du min röst. Inte för att jag är kåt, men kvinnor behöver lida lite.
Citera
2016-06-26, 23:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JessCat
Jag tycker ert parti ska sänka priset på tamponger. Japp.


Var det inte förslag med gratis (V, fi eller mp. ??).


Jag tycker att man ska instifta gamla tiders ölranson. Tre stop i veckan eller så till alla förvärvsarbetare.

Sedan föreslår jag sänkt skatt på bananer. Övergångställen i roligare färger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback