Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-04-17, 22:03
  #61
Medlem
Vad som händer om man sätter fast ett kapell över vet jag inte???
Citera
2018-04-17, 22:08
  #62
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18137
Jahapp nu är det verkligen dags dp överklagan inte gick igenom:
http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Stock...miljopaverkan/

~1.600 kr/mån för att pendla på MC till jobbet.

Det är otroligt att MP och deras svans ska få förstöra för alla och dessutom gå tvärt emot resten av världens storstäder som premierar yteffektiva fordon.

Hur många kommer skaffa magnetisk skylthållare här?

Det här är ett sätt att beskatta MC, eftersom MC slipper trängselskatt. Jag är själv helt övertygad om detta. Sedan är det tveksamt om man ska plocka skylten, då motorfordon som ska vara registrerade men saknar skylt blir bortforslade.. Klart, en lätt MC som kan tas för moppe klass2 kanske det går att plocka skylten på..
Citera
2018-04-18, 23:43
  #63
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datorexpert
Vad som händer om man sätter fast ett kapell över vet jag inte???

Det finns ingen lag som förbjuder användningen av kapell på mc.
Bevisbördan ligger hos den som parkerar sitt fordon,enligt parkeringsmyndigheten.
Fine...Jag kommer att pröjsa boendeparkering
för min hoj.
Men att skriva regnummret på kapellet blir det inte tal om,det är nämligen regskylten som är
identitetsbärarare .Regskylten ska ha vissa mått och ska godkännas av bilprovningen.Det är alltså regskylten som p-vakten ska läsa av och inget annat.
Visst p-vakten lyft gärna på kapellet men du kommer att få jobba med en j...a massa knutar
som ska knytas upp.Om idioterna beställer bärgare för bortforssling måste kapellet av och då kommer det visa sig att p-avgiften är betald vad gör dom då?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback