Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-26, 00:04
  #1
Medlem
Jag skulle vilja göra egna proteinbars med högt proteininnehåll. Recepten jag hittar online verkar innehålla väldigt mycket kolhydrater och socker. Samtidigt verkar dom ha rätt lågt proteininnehåll.
Det jag jämför med är dessa som jag tidigare köpt. Skulle gärna göra något liknande men dra ner på sockerhalten ännu mer, barsen behöver ju inte smaka som en bakelse som den gör nu. Fetthalten kan få gå upp en del för min del.

Det jag kan tänka mig skulle bli en bra bar är Whey chockladsmak, jordnötter och sedan typ mjölk, ägg och lite honung eller liknande.

Vet ni något recept i stil med detta?
Högt protein, låg mängd socker/kolhydrater, låg/medium fettmängd.
Citera
2016-06-26, 03:14
  #2
Medlem
Energivattens avatar
Wheygegga + havre som bas, sedan kan du lägga till vad du nu vill ha för smak på det.

Förslagsvis honung, jordnötter, andra nötter, russin, ja, bara fantasin sätter gränser.
Citera
2016-06-26, 07:21
  #3
Medlem
borrizs avatar
Vill du ha en riktig proteinbomb så kan du lämpligen utgå ifrån en animalisk proteinkälla, som du torkar och kryddar efter din smak.
Citera
2016-06-26, 10:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homohabilis1
Jag skulle vilja göra egna proteinbars med högt proteininnehåll. Recepten jag hittar online verkar innehålla väldigt mycket kolhydrater och socker. Samtidigt verkar dom ha rätt lågt proteininnehåll.
Det jag jämför med är dessa som jag tidigare köpt. Skulle gärna göra något liknande men dra ner på sockerhalten ännu mer, barsen behöver ju inte smaka som en bakelse som den gör nu. Fetthalten kan få gå upp en del för min del.

Det jag kan tänka mig skulle bli en bra bar är Whey chockladsmak, jordnötter och sedan typ mjölk, ägg och lite honung eller liknande.

Vet ni något recept i stil med detta?
Högt protein, låg mängd socker/kolhydrater, låg/medium fettmängd.

Jadå. Här är en svensk Bodybuilder som jag snor recept från. Mängder med recept på proteinbars och annat som vi Bodybuilders kan äta med god aptit: http://www.mytaste.se/click/index/62...asty-health.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback