Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-26, 23:20
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Samme Yasin som jobbade i Sjumilahallen vars bror blev skjuten på moped förra året? Kan du utveckla?


Yasins bror är inte så insatt i det hela. Tror mer att de var ute efter yasin från början. Det var deras lägenhet de sköt mot. Vet inte vad du vill veta exakt.
Citera
2016-06-27, 00:03
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadsigerdu
Yasins bror är inte så insatt i det hela. Tror mer att de var ute efter yasin från början. Det var deras lägenhet de sköt mot. Vet inte vad du vill veta exakt.

Tillräckligt insatt för att bli skjuten. Har aldrig hört att storebroshan varit inblandad i nån skottlossning.
Citera
2016-06-27, 03:13
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Tillräckligt insatt för att bli skjuten. Har aldrig hört att storebroshan varit inblandad i nån skottlossning.


Hade ingen aning. Trodde han var den oskyldiga. Vet dock att Yasin inte är så oskyldig. Hans föredetta svenska tjej bodde i biskop (norra) hon blev utnyttjad av Yasin och gänget. Förvarade massa saker hos henne. Tills de blev razzia.
Citera
2016-06-27, 05:42
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vadsigerdu
Hade ingen aning. Trodde han var den oskyldiga. Vet dock att Yasin inte är så oskyldig. Hans föredetta svenska tjej bodde i biskop (norra) hon blev utnyttjad av Yasin och gänget. Förvarade massa saker hos henne. Tills de blev razzia.

De är ju så dom gör . men hon var nog inte så oskyldig hon heller .
Citera
2016-06-27, 10:32
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namename
De är ju så dom gör . men hon var nog inte så oskyldig hon heller .


Knappast... Hon nöjde sig väl med en joint var o varannan dag.
Citera
2016-06-27, 15:16
  #42
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/tv...mmar-1.3420599

2 män med koppling till vårväders begärs häktade för mordförsöket, den ena är 16 och andra 24.

Någon som kan dela lite info angående vilka det är?
Citera
2016-06-27, 15:22
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/tv...mmar-1.3420599

2 män med koppling till vårväders begärs häktade för mordförsöket, den ena är 16 och andra 24.

Någon som kan dela lite info angående vilka det är?

S*bast*an J*be
D*nt*n J*be

Det är det snacket som går ... sköna lillebröder till E*dd*e J*be som styr Vårväders ligan ...
Citera
2016-06-27, 15:42
  #44
Medlem
ZebNightHawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Andra tror jag, men det har ju varit ganska lugnt i GBG i år. Hur många skottlossningar kan det ha varit, 15? Många sitter väl inne/häktade och sedan har det väl haft effekt att rätt många rök 2013-2015.

Fortsätter det så här resten av året, så har det skett en halvering i antal skottlossningar sedans 2013, då det var som värst, med 8 döda och 57 skottlossningar.
2015 Anmäldes 372 skottlossningar i Boskopsgården, många var nog bara folk som har hört knallskott eller smällare och trott att det var en skjutning.
Citera
2016-06-27, 16:15
  #45
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
S*bast*an J*be
D*nt*n J*be

Det är det snacket som går ... sköna lillebröder till E*dd*e J*be som styr Vårväders ligan ...

Stämmer med ålder, de är skrivna på sommarvädersg.54.

Grannbråk? 😛
Citera
2016-06-27, 16:25
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebNightHawk
2015 Anmäldes 372 skottlossningar i Boskopsgården, många var nog bara folk som har hört knallskott eller smällare och trott att det var en skjutning.

Jaså, ja troligtvis, det smälls av rätt mycket raketer och smällare året runt även där jag bor, Linné. Fast ute i Biskopsgården går väl tanken snabbare till just skottlossningar. Hör jag en smäll om jag sitter och hänger på balkongen så är inte min första tanke att någon skjutit av ett skott med en pistol.

I GBGs polisdistrikt(GBG med kranskommuner) har det sett ut så här efter bortrensing av falsklarm.

2011: 48 skottlossningar, ingen avliden/inga uppgifter.
2012: 46 skottlossningar, ingen avliden/inga uppgifter.
2013: 57 skottlossningar, 8 döda.
2014: 49 skottlossningar, 4 döda.
2015: 13* skottlossningar, 21 döda eller skadade mycket pga Vårvädersattentatet.

*till och med 12 augusti 2015.

2015 hittar jag ingen fullständig statistik för, men det var ju i princip 0 fram tills skjutningen på vårväderstorget, det var iofs den grejen vid Jaegerdorffsplatsen. Sedan hände det inte ett skit under hela sommaren, måste varit 4 månader utan skottlossningar, detta var efter den tragiska incidenten med bilen i Torslanda i Juni. Återstår att se vad slutnotan blir 2016. Men det går åt rätt håll om man utgår från våldspeaken 2013.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-27 kl. 16:33.
Citera
2016-06-27, 16:37
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Stämmer med ålder, de är skrivna på sommarvädersg.54.

Grannbråk? 😛

Även Om*r B*rk* är ett namn cirkulerar .. stämmer ävem in på 24 åringen .. Tatauering på halsen enligt Facebook och också skriven på Sommarväder 54.. var även med vid arresterandet av negern som sitter åtalad för mordet vid sjumila
Citera
2016-06-27, 19:47
  #48
Medlem
ZebNightHawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jaså, ja troligtvis, det smälls av rätt mycket raketer och smällare året runt även där jag bor, Linné. Fast ute i Biskopsgården går väl tanken snabbare till just skottlossningar. Hör jag en smäll om jag sitter och hänger på balkongen så är inte min första tanke att någon skjutit av ett skott med en pistol.

I GBGs polisdistrikt(GBG med kranskommuner) har det sett ut så här efter bortrensing av falsklarm.

2011: 48 skottlossningar, ingen avliden/inga uppgifter.
2012: 46 skottlossningar, ingen avliden/inga uppgifter.
2013: 57 skottlossningar, 8 döda.
2014: 49 skottlossningar, 4 döda.
2015: 13* skottlossningar, 21 döda eller skadade mycket pga Vårvädersattentatet.

*till och med 12 augusti 2015.

2015 hittar jag ingen fullständig statistik för, men det var ju i princip 0 fram tills skjutningen på vårväderstorget, det var iofs den grejen vid Jaegerdorffsplatsen. Sedan hände det inte ett skit under hela sommaren, måste varit 4 månader utan skottlossningar, detta var efter den tragiska incidenten med bilen i Torslanda i Juni. Återstår att se vad slutnotan blir 2016. Men det går åt rätt håll om man utgår från våldspeaken 2013.
Såg det på tv4 för ett tag sedan och dom jämförde med Malmö och Stockholm. Stockholm var runt hälften och Malmö lite mindre än det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback