Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-23, 16:32
  #8041
Medlem
Madagascars avatar
Det ryktas att UK och EU nu har nått en deal.
Citera
2020-12-24, 01:54
  #8042
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det ryktas att UK och EU nu har nått en deal.
Min gissning är att det är falska rykten. Det finns bara en EU-kostym. Passar den inte så pluggar Bryssel tunneln.

Det vore dessutom skamligt att ta fram ett avtal nu. Under 4½ år har de där dönickarna låtsats förhandla. Under den tiden har närmare ett tusen miljarder kronor runnit bort för de brittiska skattebetalarna i EU-avgifter. De dyra "Corona-paketen" (egentligen gjorda för att rädda euro-valutan) lyckades de dock komma undan och lämna till oss att betala.

Min gissning är att det inte blir något avtal, i alla fall inget av betydelse.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-12-24 kl. 02:14.
Citera
2020-12-24, 02:14
  #8043
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Min gissning är att det är falska rykten. Det finns bara en EU-uniform. Passar inte den så pluggar Bryssel tunneln.

Det vore dessutom skamligt att ta fram ett avtal nu. Under 4½ år har de där dönickarna låtsats förhandla. Under den tiden har närmare ett tusen miljarder kronor runnit bort för de brittiska skattebetalarna i EU-avgifter. De dyra "Corona-paketen" (egentligen gjorda för att rädda euro-valutan) lyckades de dock komma undan och lämna till oss att betala.

Min gissning är att det inte blir något avtal, i alla fall inget av betydelse.
Vi får väl se men BBC påstår att en deal kommer presenteras imorgon:

https://www.bbc.com/news/uk-politics-55422729, nyas
Citera
2020-12-24, 08:54
  #8044
Medlem
Madagascars avatar
God jul alla brexitörer och remainers.

Välkomna till en av de sitat föreställningarna av Cirkus Brexit.

Boris väntas presentera överenskommen deal snart/idag. Men heeeelt klart är det tydligen/förstås inte. Det sista är tydligen att man håller på och lär sig fiskarter...

Guardian live-bloggar:
https://www.theguardian.com/politics...e-news-updates
Citera
2020-12-24, 13:49
  #8045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
God jul alla brexitörer och remainers.

Välkomna till en av de sitat föreställningarna av Cirkus Brexit.

Boris väntas presentera överenskommen deal snart/idag. Men heeeelt klart är det tydligen/förstås inte. Det sista är tydligen att man håller på och lär sig fiskarter...

Guardian live-bloggar:
https://www.theguardian.com/politics...e-news-updates
Räkna med skämtteckningar där Boris och Ursula figurerar som jultomtar kånkande på en stor säck - eller kivandes om den.
Citera
2020-12-24, 14:47
  #8046
Avstängd
wwrs avatar
bbc skriver att det skall bli avtal.

Men jag är tveksam. Jag undrar om de inte bara driver med oss. Vi får se.
Citat:
Live
EU-UK on verge of Brexit trade deal announcement

An announcement of a deal is expected on Thursday

UK and EU negotiating teams finalising details after talks throughout the night
https://www.bbc.com/news/live/uk-politics-55433447
Citera
2020-12-24, 16:07
  #8047
Medlem
Turist i tidens avatar
Vad hände med Michel Barnier? Det verkar som att Ursula von der Leyen har skött förhandlingarna på slutet.
Citera
2020-12-24, 16:34
  #8048
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Min gissning är att det är falska rykten. Det finns bara en EU-kostym. Passar den inte så pluggar Bryssel tunneln.

Det vore dessutom skamligt att ta fram ett avtal nu. Under 4½ år har de där dönickarna låtsats förhandla. Under den tiden har närmare ett tusen miljarder kronor runnit bort för de brittiska skattebetalarna i EU-avgifter. De dyra "Corona-paketen" (egentligen gjorda för att rädda euro-valutan) lyckades de dock komma undan och lämna till oss att betala.

Min gissning är att det inte blir något avtal, i alla fall inget av betydelse.
Ikke falske rykter:

https://www.bbc.com/news/uk-politics-55435930

https://www.nrk.no/urix/enige-om-bre...nia-1.15292463
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2020-12-24 kl. 16:36.
Citera
2020-12-24, 16:54
  #8049
Medlem
blobben!!!s avatar
Givetvis hade det bästa varit att UK stannade i EU. Med det sagt så verkar det här vara ett väldigt fördelaktigt avtal för UK.

Skäms, EU. Ni är ju helt bedrövliga på att förhandla. Gör ni något annat än att stjäla pengar från Nordeuropa?
Citera
2020-12-24, 17:14
  #8050
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Givetvis hade det bästa varit att UK stannade i EU. Med det sagt så verkar det här vara ett väldigt fördelaktigt avtal för UK.

Skäms, EU. Ni är ju helt bedrövliga på att förhandla. Gör ni något annat än att stjäla pengar från Nordeuropa?

Bra att det blev ett avtal som ger något slags balans. Nej det hade inte varit bättre om UK stannat i EU. UK var en bromskloss för EU-projektets utveckling mot ett framtida Europas Förenta Stater och de bör inte släppas in igen innan de lärt sig ödmjukhet. Skottland och Irland är däremot hjärtligt välkomna.
Citera
2020-12-24, 18:01
  #8051
Medlem
Mullrets avatar
Boris hade mest sittfläsk. Något som behövs i långa sittningar.

Grattis till Boris. Nu väntar vi på fler självständiga länder som går ur EU.

Tyvärr fick de ge med sig med invandringen. Men de kan nog slira lite på sina uppehållstillstånd.

Vem vill ha fri invandring egentligen?
Vem vill bli styrd av några fånar i Bryssel?
Citera
2020-12-24, 18:05
  #8052
Avstängd
wwrs avatar
Jag hinner tyvärr inte läsa detaljerna nu.

Men om Storbritannien har fått ett normalt frihandelsavtal av "Kanadatyp" så måste ju Sverige och alla andra länder också gå ur EU och begära samma avtal.

Det vore helt idiotiskt att stanna i EU och betala hög avgift när man kan gå ur EU och ha frihandel.

Den fria rörligheten ("inte marknaden") medför heller inga kostnader. Den kan man ha eller inte ha. Men man skall inte betala för den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback