Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-20, 20:23
  #7153
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Det artikeln beskriver är att bankerna kan komma att blockeras om Storbritannien inte följer EU:s regler.

Att banker utanför EU måste följa EU:s regler är en självklarhet om de vill verka inom EU. Det är ingen nyhet eller hot, vilket däremot artikeln beskriver.

Här kan EU komma att kräva att hela landet Storbritannien skall följa EU:s regler, annars blockeras deras banker i EU. Det är maffiafasoner.

Du väljer att vantolka för att få sprida dina fantasier.

Det här handlar givetvis om det som du redan fått förklarat att brittiska banker kommer behöva följa EUs regler.

Vad du spelar ovetande om är att de brittiska bankerna inte alls är övertygade om att de faktiskt vill göra affärer med EU:s medborgare och företag. En av de bärande tankarna bakom Brexit är ju att EU är dödsdömt då tillväxten är mycket lägre än i U-länder. Många britter vill hellre fokusera på dessa länder och rika skurkstater i Mellanöstern.
Citera
2020-01-21, 01:40
  #7154
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du väljer att vantolka för att få sprida dina fantasier.

Det här handlar givetvis om det som du redan fått förklarat att brittiska banker kommer behöva följa EUs regler.

Vad du spelar ovetande om är att de brittiska bankerna inte alls är övertygade om att de faktiskt vill göra affärer med EU:s medborgare och företag. En av de bärande tankarna bakom Brexit är ju att EU är dödsdömt då tillväxten är mycket lägre än i U-länder. Många britter vill hellre fokusera på dessa länder och rika skurkstater i Mellanöstern.
Jag menar att det sprids desinformation i tråden. Jag har fört den här diskussionen flera gånger redan, jag hinner tyvärr inte upprepa den. Jag menar bestämt att artikeln visar hur EU genom hot försöker påverka Storbritanniens lagar. Det har inte att göra med det självklara att banker måste följa lagarna i de länder de arbetar.
Jag hänvisar till mina tidigare inlägg.
(FB) Brexit ett faktum, vilka är konsekvenserna?
https://amp.theguardian.com/politics...to-its-markets
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-21 kl. 01:58.
Citera
2020-01-21, 06:42
  #7155
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag menar att det sprids desinformation i tråden. Jag har fört den här diskussionen flera gånger redan, jag hinner tyvärr inte upprepa den. Jag menar bestämt att artikeln visar hur EU genom hot försöker påverka Storbritanniens lagar. Det har inte att göra med det självklara att banker måste följa lagarna i de länder de arbetar.
Jag hänvisar till mina tidigare inlägg.
(FB) Brexit ett faktum, vilka är konsekvenserna?
https://amp.theguardian.com/politics...to-its-markets

Sluta trolla. Det är omöjligt att du inte fattar efter att ha fått det förklarat så många gånger. Din "tolkning" är helt felaktig.
Citera
2020-01-21, 11:00
  #7156
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Sluta trolla. Det är omöjligt att du inte fattar efter att ha fått det förklarat så många gånger. Din "tolkning" är helt felaktig.
Vi får väl fortsätta "diskussionen" när vi har tid. Det här är min ärliga tolkning av artikeln.

EU kan komma att blockera brittiska bankers tillgång till europeiska marknader om Boris Johnson försöker undanta Storbritannien från dess (EU:s) lagar.

Citat:
The EU will be unashamedly “political” and block the City of London’s access to European markets if Boris Johnson tries to exempt the UK from its laws.
https://amp.theguardian.com/politics...to-its-markets

Det är hot och maffiafasoner där EU försöker påverka brittiska lagar, är min uppfattning.
Citera
2020-01-21, 21:50
  #7157
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi får väl fortsätta "diskussionen" när vi har tid. Det här är min ärliga tolkning av artikeln.

EU kan komma att blockera brittiska bankers tillgång till europeiska marknader om Boris Johnson försöker undanta Storbritannien från dess (EU:s) lagar.

Du erkänner ju själv att det är normalt så varför drar du till med extra konspirationsteorier om saken?
Citera
2020-01-22, 19:23
  #7158
Medlem
Min uppfattning att federaliseringen av EU efter Brexit kommer att läggas i en högre växel och därmed utökas understöds motvilligt och bittert av den totalt marginaliserade nationalisten Charlie Weimers på Facebook.

Sök på Charlie Weimers: EU-KONFERENS FÖR MER MAKT TILL BRYSSEL - NEJ TACK

De som är emot ytterligare federalisering röstades nyligen ned med nordkoreanska majoriteter, enligt Weimers.

Jag har gapskrattande lyssnat på hans genomgång flera ggr om. Underbart! Vive la EU!
Citera
2020-01-22, 19:38
  #7159
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Min uppfattning att federaliseringen av EU efter Brexit kommer att läggas i en högre växel och därmed utökas understöds motvilligt och bittert av den totalt marginaliserade nationalisten Charlie Weimers på Facebook.

Sök på Charlie Weimers: EU-KONFERENS FÖR MER MAKT TILL BRYSSEL - NEJ TACK

De som är emot ytterligare federalisering röstades nyligen ned med nordkoreanska majoriteter, enligt Weimers.

Jag har gapskrattande lyssnat på hans genomgång flera ggr om. Underbart! Vive la EU!
Ja. EU kommer att slå ut Sverige och andra länder.

Det är bara en detalj, men se hur EU själv presenterar ett möte:
President Leyen möter Donald Trump, president ....
https://m.imgur.com/8qt52ug

Man jämställer "presidenterna Leyen och Trump".

Den märkliga Brexitprocessen visar att EU gått så långt att medlemsländerna förlorat kontrollen. Man ökar t.o.m.budgeten fast 110 miljarder netto försvinner efter Brexit (när det nu blir på riktigt, det man firar nästa vecka är bluff).
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-22 kl. 19:51.
Citera
2020-01-22, 19:51
  #7160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. EU kommer att slå ut Sverige och andra länder.

Det är bara en detalj, men se hur EU själv presenterar ett möte:
President Leyen möter Donald Trump, president ....
https://m.imgur.com/8qt52ug

Man jämställer "presidenterna Leyen och Trump".

Den märkliga Brexitprocessen visar att EU gått så långt att länderna förlorat kontrollen.

Slå ut tycker jag är en konstig beskrivning. Nationalstaterna har valt att gå med i EU. Dvs nationalstaterna är EU, och konkurrerar inte med EU.

Efter Brexit är det nu alltså bara en tidsfråga innan EU federaliseras till etthundra procent! Vive la EU!
Citera
2020-01-22, 19:58
  #7161
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Slå ut tycker jag är en konstig beskrivning. Nationalstaterna har valt att gå med i EU. Dvs nationalstaterna är EU, och konkurrerar inte med EU.

Efter Brexit är det nu alltså bara en tidsfråga innan EU federaliseras till etthundra procent! Vive la EU!

Inte en chans att EU bli en federation. EU är dött och håller på att bli extremt impopulärt bland befolkningen. Det enda EU håller på med är att förarga människor nu. Dessutom stödjer EU massimporten av afrikaner vilker kommer göra EU går under ännu fortare.
Citera
2020-01-22, 20:11
  #7162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Inte en chans att EU bli en federation. EU är dött och håller på att bli extremt impopulärt bland befolkningen. Det enda EU håller på med är att förarga människor nu. Dessutom stödjer EU massimporten av afrikaner vilker kommer göra EU går under ännu fortare.

Tvärtom. EU-projektet är mer populärt än någonsin.

https://www.europarl.europa.eu/news/...eu-in-35-years

Källa på att EU stöder massimport av afrikaner?
Citera
2020-01-25, 08:38
  #7163
Medlem
wwrs avatar
Nu använder väl ändå anti-Brexit-sidan fake news i sin propaganda.
Citat:
Renowned chef refused residency after living in UK for 23 years
https://amp.theguardian.com/politics...k-for-23-years

Han hade skickat in fel blankett och måste använda en annan istället! Det skall framgå av rubrik och inledning. Och då är det inget anmärkningsvärt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-25 kl. 08:48.
Citera
2020-01-28, 11:16
  #7164
Medlem
Det fins inga funderingar i UK att ansluta sig till det fortfarande existerande EFTA ?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Europe...mmanslutningen.
Är inte så insatt i tanken men...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback