Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-13, 12:46
  #7009
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det är uppenbart att du är ett ignorant rövhål som inte förtjänar någon kommentar, men jag försöker en gång till och fortsätter du sen med din rövhålsattityd så får du inga fler svar.

Det är klart att EU behöver reformeras. Men det bör (måste) göras inifrån. Ja ett reformerat Europeiskt Förenta staterna vore alldeles utmärkt för Europas folk.


Oops, surare än vanligt idag? Ta det lugnt så mår du bättre.

Gb har röstat för att lämna EU, du får nog acceptera det, och du får nog acceptera att det är väldigt få tokar (som du och Federley ) som anser att EU ska bli "Förenta Staterna".
Det kallas demokrati, min anusfixerande vän...
Citera
2019-12-13, 12:49
  #7010
Medlem
ParisApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
EU är som ett franchiser företag. Du måste följa deras lagar & regler och kan inte ändra eller göra något på egen hand. Så nej, GB kommer få det jävligt bra när det mesta lagt sig. Kanske blir tufft första året men det är väl det.
Pamparna i EU är förmodligen rädda att fler länder ska dra sig ur när det visar sig att det inte var så farligt och inga domedagsprofetior slog in.

För kan Storbritannien ta sig ur utan problem så lär vilket annat EU land kunna göra det med, så det kan ju förklara varför Bryssel försöker göra det så svårt som möjligt att dra sig ur.

Detta kan mycket väl vara slutet för EU som det är nu.
Det blirr ju Ingen Hard brexit på WTO villkor.

Den soft-brexit som nu kommer kan mycket väl skjuta upp utträdet till 2022 enligt Bercow och Nigel Farage i denna korta frågestund från igår.

https://news.sky.com/video/general-e...ority-11885152
Citera
2019-12-13, 12:56
  #7011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParisApache
Det blirr ju Ingen Hard brexit på WTO villkor.

Den soft-brexit som nu kommer kan mycket väl skjuta upp utträdet till 2022 enligt Bercow och Nigel Farage i denna korta frågestund från igår.

https://news.sky.com/video/general-e...ority-11885152

EU bör sparka ut dem snarast möjligt, helst igår. Och göra ett varnande exempel av dem. Ge dem usla handelsvillkor, försvåra visumansökningar, etc. De har förrått EUropa och bör straffas.
Citera
2019-12-13, 13:25
  #7012
Medlem
Christopher.s avatar
Att UK lämnar är ganska naturligt. Att fransmännen och Spanien lämnar är också naturligt. EU är en tysk uppfinning sedan 1000-talet där dagens Tyskland och Centraleuropa ingick. Europa har ingen gemensam kultur eller för den delen språk.
Citera
2019-12-13, 18:16
  #7013
Medlem
Vänsterfolket anser nog det är bra med EU för det är deras chans att skapa ett stort kommunistiskt samhälle där politiker kontrollerar folket. Det är ju detta EU håller på att bli, en superstat. Artikel 11 och 13 är bara en början på det fria ordets förfall och början på vart EU är på väg.
Citera
2019-12-13, 19:32
  #7014
Medlem
Nu kommer det ju bli Brexit med 99% säkerhet och det kommer slå hårt mot mig ekonomiskt då jag driver en webbsida på nätet som har ca 80% besökare ifrån Storbrittanien.

i min bransch kommer Brexit visa sig som kraftigt MINSKADE INKOMSTER vilket kan leda till att jag tvingas byta bransch eller i värsta fall blir arbetslös. Redan det här året har inkomsterna minskat med ca 35%-40% pga av diverse nya lagar som redan tillkommit i GB och förmodligen blir det 10 resor värre efter Brexit...

Ser man ur en annan synvinkel så vore det kanske bra men människor (liksom jag själv) har en tendens att tänka på vad som är bäst för en själv.
__________________
Senast redigerad av progambler802 2019-12-13 kl. 20:02.
Citera
2019-12-13, 20:14
  #7015
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Att UK lämnar är ganska naturligt. Att fransmännen och Spanien lämnar är också naturligt. EU är en tysk uppfinning sedan 1000-talet där dagens Tyskland och Centraleuropa ingick. Europa har ingen gemensam kultur eller för den delen språk.

Tror du EU bygger på dagisfasoner?

England som samhälle ska bli kul att följa nu efter EU.
Citera
2019-12-13, 20:22
  #7016
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Vänsterfolket anser nog det är bra med EU för det är deras chans att skapa ett stort kommunistiskt samhälle där politiker kontrollerar folket. Det är ju detta EU håller på att bli, en superstat. Artikel 11 och 13 är bara en början på det fria ordets förfall och början på vart EU är på väg.

Sverige: 10 miljoner. EU: 700miljoner, större än USA med nästan dubbel befolkning.

Skulle Sverige t.ex införa handelsblockad mot Kina skulle det inte drabba Kina. Skulle EU göra det så är det en stor förlust för Kina. Sverige betalar mycket för EU men det politiska är värt mer långsiktigt.
Citera
2019-12-13, 20:32
  #7017
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tror du EU bygger på dagisfasoner?

England som samhälle ska bli kul att följa nu efter EU.

EU bygger vidare på heliga romerska imperiet.
Citera
2019-12-14, 10:54
  #7018
Medlem
En fundering hur går det nu med Gibraltar?
Del av Spanien, självständigt EU land eller , bara en fundering.
Citera
2019-12-14, 12:09
  #7019
Medlem
fsads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
EU bör sparka ut dem snarast möjligt, helst igår. Och göra ett varnande exempel av dem. Ge dem usla handelsvillkor, försvåra visumansökningar, etc. De har förrått EUropa och bör straffas.
Håller med, varför ska vi hålla på och dalta med dom?

Vi bör också uppmuntra till skotsk självständighet, att Nordirland återförenas med republiken Irland, att Gibraltar återförs till Spanien och Akrotiri och Dhekelia till Cypern. Sen kan lilla England stå ute i kylan självt.
Citera
2019-12-14, 15:46
  #7020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det beror på vad de har för produkter, de med fysiska varor kommer nog att få förbereda sig på tullsystem osv osv.

Medan de med tjänster som vara troligen inte behöver förbereda sig lika mycket.

Ja det var fysiska varor jag tänkte på. så företag kommer att ha behov av folk som kan tullsystem eller allmän tullkunskap?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback