Citat:
Ursprungligen postat av
skugglav
UK verkar inte vilja välja sin egen väg utan står stilla som Dorian över Bahamas och blåser sönder allt.
Det är dags för nyval. Totalt så folket får säga sitt.
Nej de verkar inte kunna ordna till det. Kanske skulle de behöva en förändring av sitt parlamentariska system så att folkviljan mer tydligt återspeglas i parlamentet.
1. Boris skickar begäran om förlängning.
2. EU avslår det.
3. Boris döms till fängelse lagen tar inte hänsyn till att han inte lyckades.
4. Boris får inte längre sitta i parlamentet eftersom han är dömd.
5. Så småningom väljs en ny premiärminister men kaoset kvarstår för ingen parti vågar gå med på nyval De är rädda att bli undansopade av ett ilsket folk.
Alternativ
1. 2. som ovan
3. Domstolen frikänner BJ han gjorde var han kunde.
4. Boris hittar en juridisk möjlighet att utlysa nyval utan 2/3 dels majoritet.
5. Tories parlamentsledamöter som inte stöder Brexit utesluts. Flera oberoende kandidater ställer upp i valkretsarna men det kan gå hur som helst. Kanske dyker Brexit party upp och snor många labor väljare och mandat.