Citat:
Ursprungligen postat av
BaalZeBub
Det kommer inte att bli någon brexit.
Svenska folket röstade mot högertrafik, och så genomförde riksdagen högertrafik. Folkomröstningen var ju bara rådgivande.
Omröstningen i UK nu var också bara rådgivande.
För att inte folk ska bli för upprörda över detta så börjar man med att förhala saken, förhandla i fyra år tills ingen orkar följa nyheterna och sedan rinner det hela ut i sanden och kallas en 'seger' i alla fall för att man fick några till små fjantiga undantag.
Man kan passa på att utnyttja att pundet faller ett tag dock. Köpa lite böcker från amazon uk. Vänta inte för länge bara, den hysterin håller bara några veckor.
Självklart blir det en Brexit.
EU har varit på fallrepet länge med Euro-krisen, korruption och seg byråkrati.
Men spiken i kistan var i höstas när folk såg att EU kan inte kontrollera dess gränser och det lilla förtroende som fanns försvann helt.