Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 23:14
  #2233
Medlem
BAB7s avatar
Snaran dras åt..

PSA - peugeot/citroen/opel(vauxhall), har beslutat att förlägga sin kommande produktion av vissa modeller till Frankrike och Tyskland istället för i Storbritannien som tidigare var planerat.
Toyota har meddelat att man eventuellt kommer att upphöra med all biltillverkning i Storbritannien, inget beslut är taget än.
BMW som äger Mini uppger samma sak.
Jaguar/Landrover har varnat brittiska regeringen för att de utsätter landets framtid på spel.
Nissan har planer på att upphöra med sin biltillverkning i Storbritannien pga brexit.

Branschorganisationen acea varnar för att leveranser och logistik med bildelar till storbritannien kan påverkas så pass mycket att hela branschen får massiva problem, 1100 lastbilar per dag kommer till Storbritannien med bildelar, följderna väntas bli graverande för den brittiska bilindustrin, flera fordonsjättar kan dra sig tillbaka och förlägga produktionen i annat EU-land.

800.000 britter arbetar inom bilindustrin, med deras famljer inräknat påverkas flera miljoner britter om den brittiska bilindustrin kollapsar.

Idag kom också en helt färsk undersökning som visar att endast 34 % av britterna skulle rösta för en brexit idag..https://www.welt.de/politik/ausland/...hen-nicht.html

Sakta men säkert tränger verkligheten på och fler och fler britter tänker: "vad fan har vi ställt till med"
Citera
2018-10-18, 10:47
  #2234
Medlem
Soterns avatar
Brexit-förhandlingarna är tydligen lagda på is. Är det medvetet för att en ny folkomröstning ska kunna komma tillstånd?
Citera
2018-10-18, 12:30
  #2235
Medlem
liarsenics avatar
Den största utmaning som jag ser det är gränsen mellan Nordirland och Irland.

Enda lösningen verkar vara att Nordirland röstar om att tillhöra Irland. Men även där finns det risk att protestanterna gör revolt.

Vi får se hur detta slutat men alla kan nog hålla med om att Brexit har blivit en politisk cirkus. Vilken väg May och partiet än tar blir resultet att en stor majoritet i landet är emot.
Citera
2018-10-18, 12:58
  #2236
Medlem
FlashyBears avatar
Hehe, det bästa vore om GB skulle splittras
Citera
2018-10-18, 17:21
  #2237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hehe, det bästa vore om GB skulle splittras

Det är knappast bäst för folket om det blir ett dåligt Brexit och det blir kaos. EU lär knappast drabbas om det blir våldsamt. Tror bara att du är en sådan som har det lite tråkigt och vill se en förändring för förändringens skull
Citera
2018-10-18, 19:31
  #2238
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Det är knappast bäst för folket om det blir ett dåligt Brexit och det blir kaos. EU lär knappast drabbas om det blir våldsamt. Tror bara att du är en sådan som har det lite tråkigt och vill se en förändring för förändringens skull

Eller också ser hen det ur Putlers perspektiv......

Hur som helst så tror jag att, åtminstone Skottland, på lite sikt, skulle bryta sig ut efter, i alla fall, en hård brexit.
Citera
2018-10-18, 20:15
  #2239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eller också ser hen det ur Putlers perspektiv......

Hur som helst så tror jag att, åtminstone Skottland, på lite sikt, skulle bryta sig ut efter, i alla fall, en hård brexit.

Jag kan nog tänka mig att Skottland kan göra det. Skulle inte förvåna mig om de vill bli medlem i EU igen. Kanske är det därför som Nigel Farage är emot en uppdelning av UK?
Citera
2018-10-18, 20:33
  #2240
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eller också ser hen det ur Putlers perspektiv......

Hur som helst så tror jag att, åtminstone Skottland, på lite sikt, skulle bryta sig ut efter, i alla fall, en hård brexit.

Nej. Jag vill bara ha fred på JORDEN! Och då hejar ju man på fredshjälte Putin!


Jag endorsar faktiskt ditt förslag om att cancerstater måste brytas ner i små svaga ofarliga stater GB är ju ett skitstat som krigar här och där och skapar en massa konflikter. Vore det inte bättre om vi istället för neocon GB hade 3-6 stater som typ Shweiz, Österrike och Liechtenstein?


Ironiskt nog tycker att Brexit blir en gynnsam affär för England på en *längre* (15+ års) sikt *om* de utnyttjar fördelar, i första hand smart och rättvis (meritbaserade) invandring. Bäst blir det om Corbyn tar över och minskar rejält neoconförsvarsbudget och drar sig ur NATO - winning för alla!



Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Det är knappast bäst för folket om det blir ett dåligt Brexit och det blir kaos. EU lär knappast drabbas om det blir våldsamt. Tror bara att du är en sådan som har det lite tråkigt och vill se en förändring för förändringens skull
Bäst givetvis vore med ytterligare en folkomröstning. GB skulle då försvagas rejält. Men varken Cons eller Labs är *så* töntiga Low-IQ individer för att genomföra sånt
Citat:
EU lär knappast drabbas om det blir våldsamt.
LOL. Dum i huvudet eller? Retorisk fråga

Det är precis som är grejen. EU vill inte ge en bra deal, men de vill inte heller ge en för dålig deal som skulle drabba dem med, direkt eller indirekt.
Citera
2018-10-19, 09:38
  #2241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ironiskt nog tycker att Brexit blir en gynnsam affär för England på en *längre* (15+ års) sikt *om* de utnyttjar fördelar, i första hand smart och rättvis (meritbaserade) invandring. Bäst blir det om Corbyn tar över och minskar rejält neoconförsvarsbudget och drar sig ur NATO - winning för alla! .

Det håller jag faktiskt med om. UK lär går under om inte Corbyn tar över för att stoppa privatisering av sjukvården/välfärden och få ordning på Torys Brexit-cirkus.
Citera
2018-10-20, 16:56
  #2242
Medlem
Rufoss avatar
Ca 100.000 Londonbor har idag samlats för att veva omkring med EU-flaggor och demonstrera för en ny omröstning.

https://www.nbcnews.com/news/world/t...london-n922381

Kommer inte hända.
Citera
2018-10-20, 23:40
  #2243
Medlem
BAB7s avatar
Historiska scener utspelar sig i London, 700.000 demonstrerar och kräver en ny folkomröstning:https://www.zeit.de/politik/ausland/...eferendum-hier
Citera
2018-10-21, 17:07
  #2244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ca 100.000 Londonbor har idag samlats för att veva omkring med EU-flaggor och demonstrera för en ny omröstning.

https://www.nbcnews.com/news/world/t...london-n922381

Kommer inte hända.

Varför inte en ny folkomröstning? Här i Sverige vill en massa människor ha ett extra val, bara några månader efter ett normal riksdagsval.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback